Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7434 - 13 apr 07:46

Calvar în trafic, planul pentru Şchei şi Drumul Poienii

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 06 ianuarie 2021

Municipalitatea ia în calcul reintroducerea liniei RATBV Gară – Poiana Braşov, dar şi creşterea frecvenţei de circulaţie a autobuzelor din Şchei. Rezultate, într-un an

Calvar în trafic, planul pentru Şchei şi Drumul Poienii

Foto: Scheii Braşovului, 2 ianuarie 2021
 
Dezvoltarea transportului în comun reprezintă una dintre soluţiile pentru descongestionarea traficului în Şcheii Braşovului şi pe Drumul Poienii, consideră primarul Braşovului, Allen Coliban. De altfel, marţi, într-o conferinţă de presă, reprezentantul primăriei a anunţat că joi va avea o discuţie cu reprezentanţii RATBV, pentru o discuţie legată de transportul public de călători în municipiul Braşov.  
Aceste discuţii vin în contextul în care, în perioada sărbătorilor de iarnă, traficul auto de pe Drumul Poienii şi din cartierul Şchei a fost infernal, şoferii petrecând ore bune în maşini.
Conform declaraţiei primarului, pentru cartierul Şchei, o soluţie ar fi creşterea frecvenţei de circulaţie a mijloacelor de transport. „Sunt perioade în care, în Şchei, nu trece nici un mijloc de transport timp de 50 de minute. În ultimii ani, RATBV s-a axat pe eficientizarea activităţii şi pe reducerea numărului de mijloace de transport de pe traseu, pentru că acestea nu erau pline. Cred că este nevoie de o altă abordare în ceea ce priveşte transportul în comun. O soluţie ar fi să existe legături între cartierul Şchei şi principalele zone ale oraşului, iar autobuzele să circule cu o frecvenţă care să îi determine pe braşoveni să folosească transportul în comun”, a declarat primarul.

Linia 100, un eşec anii trecuţi
Totodată, în viziunea primarului, ar fi oportună şi introducerea unei linii RATBV pe traseul Gara Braşov – Poiana Braşov. De altfel, anii trecuţi a fost introdusă în trafic linia 100 pe traseul amintit, însă autobuzul circula mai mult gol, având în vedere că cei mai mulţi dintre turişti veneau în Poiana Braşov cu maşinile personale.
O altă măsură de susţinere a transportului în comun anunţată de primar este amenajarea unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun.

Strategie de mobilitate pentru zona veche a Braşovului
Pe de altă parte, Allen Coliban a amintit că în aproximativ o lună urmează să primească rezultatele studiului de trafic pentru zona veche a oraşului. „Datele obţinute prin acest studiu vor sta la baza strategiei de mobilitate pentru această zonă a oraşului, prioritar fiind transportul pietonal, cel cu bicicleta şi transportul în comun. Vrem ca pentru elaborarea acestei strategii să colaborăm cu specialişti în mobilitate urbană”, a precizat Allen Coliban.
Conform declaraţiei primarului, primele rezultate ale strategiei de mobilitate în zona veche a oraşului şi pe Drumul Poienii se vor vedea în aproximativ un an.

Comentarii

'Eugen'

2021-01-07 06:47:27


'Singura solutie ar fi blocarea accesului spre centrul orasului si implicit catre Schei, incepand de la Rectorat si intersectia Castelului cu Dobrogeanu Gherea, accesul fiind permis strict riveranilor, transportului in comun, taxi, ride-sharing, turisti care au rezervare (si o prezinta pt. a avea acces) la hoteluri/pensiuni care apar in evidentele locale ca fiind spatii de cazare legale. Doua blocatoare pe sensurile de acces, cu telecomanda pt. riverani si autobuze, si politie locala, cu gherete, pt. supraveghere si permiterea accesului turistilor, taxiurilor sau masinilor de ride-sharing. Hotarare luata in consiliul local, punerea in practica nu cred ca dureaza mai mult de 3 luni. Pt elevi, autobuze de transfer din Livada Postei sau cum mai circulau ele, de prin oras sau cum erau, ca nu stiu exact. Duminică, am numarat 12 masini de BV in toata nebunia aia, de la Rectorat până la giratoriul din fata Maternitatii! Trebuie sa inteleaga \"turistii\" care vin sa se plimbe cu masina in Brasov, ca orasul vechi a fost O CETATE cu strazile unei cetati, nu cu bulevarde largi si generoase. Esti turist? iti lasi masina la hotel, iei un taxi, autobuzul, te plimbi si admiri peisajul! Ca de aia esti TURIST! Altfel te numesti pasager al unei masini, nu turist. Urcau pe Muresenilor, ca la Maternitate sa se intoarca si sa coboare. Din mers, admirau Piata sfatului si arhitectura cladirilor. Îi vezi la ce se uita, daca va întrebați de unde stiu. Si, wow, ce frumos e Brasovul. Blocat, si se rezolva si parcarile riveranilor, care nu aveau unde lasa masinile din cauza \"turistilor\" care veneau sa plimbe masina, nu pe ei.'

'Ovidiu Munteanu'

2021-01-07 05:08:00


'Ca biciclist, estimez ca transportul cu bicicleta n-are nici o șansă, chiar dacă faceți piste speciale. Nu stă în firea oamenilor să pedaleze, decât ocazional. Trebuie ca bicicleta să fie ținută peste noapte la îndemână, ori la bloc nu există un spațiu adecvat depozitarii. Clima nu este propice bicicletei. Parcările pt biciclisti nu sunt sigure. Se fură de pe scara blocului. Oameni au început să aibă mașini, numai de vreo 20 de ani, așa că nu renunță la damblaua asta ușor. Aici nu-i Olanda! '

'Willy'

2021-01-06 12:16:28


'Masuri de azi pe maine ia cine stie meserie. Cine nu, o da de gard, ca joi, ca luna viitoare... Ca la podul de la Fartec. Dupa atatia ani au mai primit un an. Musiu Coliban, ce se aude cu auditul? Nu ala legat de primarie, ca am inteles, ne-ai plimbat. Ala cu politia locala, facut de scorul lui ala cu alpacaua. Ce zice alpacaua, stie ceva?'

'Stupid People'

2021-01-06 08:27:17


'De ce durează cel puțin un an domnule Pinnochio? Se pot lua măsuri de azi pe mâine, ce o tot dați de gard? Asta este administrația pe care ați promis-o brașovenilor? Am mai zis, deștepții promit și proștii trag nădejde. Păi Scripcaru, cât o fi fost el de hoțoman, era mic copil pe lângă voi, neomarxiștii lu\' pește!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional