Curs BNR

1 EUR = 4.9699 RON

1 USD = 4.5984 RON

1 GBP = 5.8083 RON

1 XAU = 303.5750 RON

1 AED = 1.2520 RON

1 AUD = 2.9910 RON

1 BGN = 2.5410 RON

1 BRL = 0.9251 RON

1 CAD = 3.3865 RON

1 CHF = 5.1913 RON

1 CNY = 0.6387 RON

1 CZK = 0.1961 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.1488 RON

1 HUF = 1.2619 RON

1 INR = 0.0555 RON

1 JPY = 3.0581 RON

1 KRW = 0.3442 RON

1 MDL = 0.2577 RON

1 MXN = 0.2699 RON

1 NOK = 0.4340 RON

1 NZD = 2.8030 RON

1 PLN = 1.1507 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4444 RON

1 TRY = 0.1467 RON

1 UAH = 0.1205 RON

1 XDR = 6.0994 RON

1 ZAR = 0.2393 RON

Editia 8133 - 01 mar 10:56

„Calea verde” a Braşovului: 139 de milioane de lei

Autor:

Publicat la 14 februarie 2023

Sunt prevăzute şi extinderi spre zona metropolitană

„Calea verde” a Braşovului: 139 de milioane de lei

Proiectul major al Primăriei pentru realizarea unei artere verzi a municipiului Braşov, cu o lungime de aproximativ 42 de km, care leagă principalele puncte de interes din oraş, a ajuns la faza obţinerii avizelor.
„Calea verde“ este în faza de avizare a documentaţiei pentru Studiu de fezabilitate, proiectul urmând să fie depus spre finanţare pe noul Program Operaţional Regional, 2021 – 2027. Potrivit calculelor făcute de către proiectanţii bucureşteni de la firma Bomaco, investiţia se va cifra la suma de 116.899.463,31 lei fără TVA, respectiv 139.110.361,33 lei cu TVA. În prezent, documentaţia este depusă la Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov pentru obţinerea avizului de specialitate.
În cadrul acestui proiect, se vor amenaja suprafeţe pietonale, se vor construi trasee pentru biciclete prevăzute cu staţii pentru închiriere biciclete, la care se vor adăuga benzi dedicate transportului public de persoane.

Traseele principale
Traseul principal pentru „Calea verde“ se va derula pe mai multe tronsoane, potrivit datelor Primăriei Braşov:
- tronsonul 1: Calea Bucureşti, din Cartier Noua, până la staţia capăt de linie Saturn (joncţiune cu Traseul 1, Traseul 2 şi traseul Benzi dedicate pentru transportul public);
- tronsonul 2: B-dul Saturn, de la staţia capăt de linie, până la intersecţia Gemenii;
- tronsonul 3: B-dul Alexandru Vlahuţă, intersecţia ITC (joncţiunea cu Traseul 1);
- tronsonul 4: B-dul 15 Noiembrie (joncţiune cu Traseul 1 ) – b-dul Eroilor;
- tronsonul 5: str. Lungă (până la intersecţia cu str. De Mjloc) – str. De Mijloc;
- tronsonul 6: Calea Făgăraşului – str. Institutului;
- str. Cristianului (tronson str. Mică – str. Cărămidăriei);
- str. Cărămidăriei (tronson str. Cristianului – Calea Făgăraşului);
- Calea Făgăraşului, str. Cărămidăriei – corelare cu proiect str. Institutului.

Traseele limitrofe
La acestea se adaugă extinderi către Zona Metropolitană şi legături cu alte trasee sau puncte de interes:
- str. Hărmanului – extindere în ZM spre Hărman;
- str. 13 Decembrie, de la intersecţia cu Bd. Griviţei – extindere spre Cartierul Coresi şi în ZM spre Sânpetru;
- str. Dimitrie Anghel, Str. Plugarilor, Str. Stupinei , Str. Bârsei – extindere spre Cartierul Stupini.
- str. Zizinului, de la intersecţia Gemenii spre centrul civic;
- b-dul Gării, de la gara Braşov la Făget;
- str. Lacurilor, de la intersecţia cu Calea Bucureşti. (BizBraşov.ro)

Comentarii

'Săndel'

2023-02-15 19:03:58


'Bă... dar numai încuiați la secțiunea comentarii :))\n\nVreți rca și impozite pe biciclete? Ok, eu vreau închisoare pentru șoferi. Toți, pe viață, pentru poluarea aerului în ultimii 200 de ani și afectarea gravă a mediului și a sănătății tuturor, pentru cei 13 morți din fiecare zi, uciși de șoferi, pentru perpetua depozitării unor bunuri proprietate privată pe domeniul public. \nAsta numai în România. \nCe ziceți? Echitabil? :)'

'Petronela'

2023-02-15 08:45:32


'Taxa pe bicicletă , asigurare pe bicicletă ,ITP pe bicicletă , reguli de circulatie pentru biciclisti , vorbesc ca pieton , nu poti să te plimbi linistit ca vine un de asta si te claxonează ,si daca va fii traseul ca in poze .....va fii misto ! Autobuzele nu mai circula pe banda lor , nu au loc si mai fac si rallyu , au devenit nesimtiti soferi de autobuze ! Practic in timpul ierni banda de biciclisti va fii libera ! Va sta de pomana ! Moda asta cu verdele ne a cam prostit la cap ! Nu văd o evolutie ! '

'SALVAREA si POMPIERU'

2023-02-14 20:20:54


'CUM SE DEPLASEAZA INTERVENTIILE PRIN ORAS-UL CU SENS BUNIC .AUTOBUZELE CU BURDUF NU SE POT ANCADRA AN RONDABAUT. CELE MAI MICII CALARESC LINIA DE BUS.OPRITUL LA \"BOTU CALULUI\" ESTE SPECIFICA BRASOVULUI.CINE PE CARE SE DA DEOPARTE CAND VIN SENATORI CU SIRENA LA PARTID.E DIN POVESTILE LUI Scripcaru &Comp.1 HOBANATU-de la gara? 2SENSU DUS PE DUCA ALUI Coliban, poate includetii si COASTA VACII --Caramidariei la TRONSONUL 7:)'

'Munteanu '

2023-02-14 11:56:05


'Sper că nu va fi un hei rup fără cap și coadă! Adică să fie mai rău ca acum?'

'Turbo'

2023-02-14 10:19:05


'Depinde ce votati la primarie in 2024!'

'nu contează '

2023-02-14 09:14:30


'Ok. Atunci propun că și bicicletele și trotinetele să plătească impozit, RCA, ITP, etc. Nu mi se pare normal să contribui la tratamentul inconștienților cu biciclete și trotinete. Și...o întrebare. Ce facem cu iarna, că în Brașov mai și ninge! Că este un utilizator pe aici care ne spune de Danemarca, dar nu îl duce mintea sa se gândească la vreme.'

'DonJoe'

2023-02-14 08:24:44


'\'Rammstein\', intr-un oras dezvoltat masina are cel mai mic prioritate. Prioritar fiind biciclete, trotinete, autobuz, tramvai, etc. Dezvoltarea in directia transportului public se face cu ingreunare traficului de masini. Ideal ar fi ca cei care aleg masina propriu sa pierde vremea in trafic, si sa plateasca mult pentru parcare, acces in zona centrala, iar care aleg transport public sau biciclete, sa ajunga rapid si ieftin la destinatie.'

'Emil'

2023-02-14 07:46:32


'Eu circul cu bicicleta cu placere pe toate strazile si pistele existente si nu sunt userist sau golan. Mi-ar placea sa existe benzi dedicate transportului in comun si sa fie mai putine masini pe strazi, iar zona centrului vechi sa fie accesibila doar riveranilor si aprovizionarii comerciantilor, nu raliurilor baiatasilor care au tobe cu clapeta. N-ar strica nici taxe pe zone, pentru masinile care polueaza si, desi am masina noua, sustin cresterea tarifului de parcare de resedinta, pentru a incuraja reducerea numarului de masini care fie stau degeaba, fie ocupa locuri pe care altii care acum le parcheaza pe trotuare le-ar putea utiliza.'

'Willy'

2023-02-14 07:32:54


'Pe podul de la Selgros cum va fi treaba? Acolo din 3 benzi se ingusteaza la 2 benzi. Si asa sunt probleme cu incadrarea in giratoriul ala, toti soferii au dreptate, se stie. Dar cu ingustatul ce facem? O ia calea verde pe camp pe portiunea aia? Au trotinetarii useristi rezolvare sau e doar gargara? Comisia de circulatie ce zice? '

'Ariana'

2023-02-14 06:37:45


'Pentru piste de biciclete luați exemplul celor din Danemarca.Spectacolul oferit de biciclisti este fabulos și unic.Din ce se vede în desen,va fi o porcărie la Brașov,care sper sa se revizuiască înainte de a distruge ceea ce avem '

'Willy'

2023-02-14 06:37:11


'@Rammstein e in urma cu trendul. Useristii circula cu trotineta userista nu cu bicicleta. '

'Rammstein'

2023-02-14 03:13:48


'Dacă acum e aglomerație în trafic,să vezi atunci când se vor îngusta străzile!...practic dispare o bandă din șosea!...cine dracul circula cu bicicleta de la noua până în bartolomeu?...\nDoar useristi, golanii lui Soroș!...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie