Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 12:27

739.330.000 lei pentru Braşov. Calea ferată spre Aeroportul Internaţional Braşov, aprobată de Guvern

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 12 august 2022

Preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea: „Investiţia este esenţială în perspectiva operaţionalizării aeroportului”

739.330.000 lei pentru Braşov. Calea ferată spre Aeroportul Internaţional Braşov, aprobată de Guvern

Guvernul României a aprobat în şedinţa de miercuri, 10 august, indicatorii tehnico-economici pentru realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav. Proiectul prevede realizarea unei căi ferate care să lege aeroportul de la magistrala CF Braşov – Sibiu, dar şi dublarea liniei CF Bartolomeu-Ghimbav- Codlea şi electrificarea liniei Braşov-Codlea, iar conform actului normativ aprobat de executiv, valoarea investiţiei este de 739.330.000 lei (inclusiv TVA).
Traseul de cale ferată care face obiectul acestui proiect are o are lungimea totală de 21,5 km, iar durata de execuţie a investiţiei este de 24 de luni.
Demersurile pentru legarea aeroportului la reţeaua de căi ferate au fost începute în anul 2019 de preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea. „Acest proiect a apărut după ce am făcut mai multe demersuri, demonstrând că investiţia este esenţială în perspectiva operaţionalizării aeroportului. Avem nevoie de conexiunea feroviară dintre Aeroportul de la Ghimbav şi Gara Braşov în primul rând pentru a asigura accesul rapid al călătorilor atât spre Braşov, cât şi spre alte destinaţii din zona noastră. Traseul de cale ferată are lungimea totală de 21,5 km şi presupune conectarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav la staţia CF Ghimbav pe direcţia Braşov şi la Magistrala feroviară 200 pe direcţia Codlea (Sibiu). Astfel, linia de racord va avea accesibilitate directă în aeroport şi dinspre Făgăraş, oferind astfel posibilitatea de conectivitate la aeroport şi a pasagerilor din zona Sibiu şi Ţara Făgăraşului. Ne bucurăm că avem sprijinul Companiei Naţionale de Căi Ferate «CFR SA» în asigurarea accesibilităţii directe la aeroport prin intermediul unei legături feroviare”, a declarat Adrian Veştea.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a precizat că proiectul urmează să beneficieze de finanţare europeană, prin Programul Operaţional de Transport (POT), dar şi de fonduri de la bugetul de stat, respectiv de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.  

Ce beneficii a identificat Guvernul
Conform notei de fundamentare a Hotărârii de Guvern, realizarea acestei investiţii va contribui la dezvoltarea şi extinderea legăturilor aeriene cu alte moduri de transport prin interconectarea aeroportului cu întreaga reţea de cale ferată a României şi cu reţeaua europeană de transport TEN-T, precum şi conexiunea cu modurile de transport urban, dar şi la atragerea unui număr cât mai mare de călători din localităţile limitrofe pe transportul feroviar. „Având în vedere că municipiul Braşov este o destinaţie preferată de către turişti pe tot parcursul anului, este necesară dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar atât pentru asigurarea mobilităţii, cât şi pentru reducerea poluării. Din analiza investiţiei propuse s-a identificat un impact pozitiv pe plan local, piaţa muncii va fi influenţată în sens pozitiv, în favoarea muncitorilor calificaţi (muncitori în construcţii, pentru perioada de execuţie şi muncitori pentru prestări diverse servicii în perioada de operare)”, se mai arată în documentul amintit.

Comentarii

'Ionel Fanica'

2022-08-12 08:55:58


'Daca se intensifica traficul feroviar ,in aceasta zona,vom sta mai mult la trecerea de calee ferata,pt a ajunge in cartierul Avangarden?'

'Lazar'

2022-08-12 07:37:12


'Numai prin calea ferata se poate lega Brasovul de Europa si intreaga lume daca incompetentii guvernanti nu sunt in stare sa realizeze autostrazile Brasov-Comarnic,Brasov-Sibiu,Brasov-Targu Mures si Brasov-Bacau.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie