Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.5851 RON

1 GBP = 5.8519 RON

1 XAU = 345.7888 RON

1 AED = 1.2483 RON

1 AUD = 3.0470 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8885 RON

1 CAD = 3.3561 RON

1 CHF = 5.0237 RON

1 CNY = 0.6325 RON

1 CZK = 0.2015 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2897 RON

1 INR = 0.0550 RON

1 JPY = 2.9175 RON

1 KRW = 0.3355 RON

1 MDL = 0.2581 RON

1 MXN = 0.2736 RON

1 NOK = 0.4365 RON

1 NZD = 2.8142 RON

1 PLN = 1.1691 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0514 RON

1 SEK = 0.4326 RON

1 TRY = 0.1423 RON

1 UAH = 0.1133 RON

1 XDR = 6.0719 RON

1 ZAR = 0.2510 RON

Editia 8190 - 30 mai 01:46

Calea ferată Braşov- Predeal, „frâna” Coridorului IV Pan European

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 16 august 2022

Studiul de fezabilitate ar fi trebuit să fie gata luna trecută. Consultantul a cerut prelungirea cu 10 luni

Calea ferată Braşov- Predeal, „frâna” Coridorului IV Pan European

Semnat în 20 august 2020, contractul pentru realizarea Studiului de fezabilitate aferent proiectului de modernizare a căii ferate Braşov – Predeal, ar fi trebuit să fie gata anul acesta, în luna iulie (termenul de finalizare era de 23 de luni), însă acest lucru nu s-a întâmplat. Ba mai mult, potrivit site-ului Club Feroviar, CFR SA a acordat în 5 august acestui an o prelungire de 10 luni pentru realizarea documentaţiei, ridicând la 33 de luni, durata de execuţie a lucrării. Conform noilor calcule, documentaţia pentru modernizarea acestui tronson de cale ferată ar trebui să fie gata în luna mai a anului viitor.
Contractul de servicii pentru realizarea Studiului de fezabilitate a fost semnat cu o asociere de firme o asociere condusă compania franceză Egis.  
Obiectivul contractului de prestări servicii este de a asigura soluţia optimă pentru executarea lucrărilor de modernizare a căii ferate pe secţiunea Predeal-Braşov, atât din punct de vedere tehnic, operaţional, cât şi economic şi financiar, precum şi al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice.

140 km/oră până la Predeal, 45 km/oră pe Valea Timişului
Sectorul de cale ferată Predeal Braşov face parte din coridorul feroviar IV Pan-European (Rin - Dunăre), pe care ar trebui să se circule şi cu o viteză de 160 km/h.
Sectorul Bucureşti – Predeal este modernizat de mai mulţi ani, iar viteza maximă este de 140 de kilometri pe oră la trenurile de călători. De asemenea, unele sectoare de pe ruta Curtici – Sighişoara – Braşov au fost modernizate sunt în lucru.
În ceea ce priveşte sectorul Predeal-Braşov, care ar trebui să „închidă” tronsonul din România al Coridorului IV Pan European, chiar dacă proiectul de modernizare a fost anunţat de mulţi ani, nu a fost depăşită etapa analizelor şi documentaţiilor, astfel că trenurile circulă, pe Valea Timişului şi cu 45 km/h – 50 km/h.
Pe de altă parte, finalizarea Studiului de fezabilitate pentru sectorul amintit nu înseamnă că lucrările vor începe imediat. Acest studiu va trebui să fie aprobat de Guvern, după care se vor pregăti caietele de sarcini pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor şi lansarea procedurilor. Cum, cel mai probabil, valoarea lucrărilor va fi foarte mare, nu este exclus ca licitaţia să dureze multe peste un an, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul procedurilor de atribuire pentru lucrările de la sectorul de cale ferată Braşov – Sighişoara.

Comentarii

'Maria '

2022-08-16 21:17:11


'Dacă pentru un SF sunt necesare 33 luni, pentru elaborare PT, obținere avize și autorizații, de câte luni/ani v-a fi nevoie?Că de execuția lucrărilor este deja de domeniu viitorului, fără posibilitatea aproximarii termenului. '

'Barbu Gh.'

2022-08-16 08:07:09


'Ăștia, acum, nici planurile a ceva, a orice, nu mai sunt capabili să întocmească, darămite să facă ceva concret, ceva palpabil.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie