Curs BNR

1 EUR = 4.9737 RON

1 USD = 4.4826 RON

1 GBP = 5.8899 RON

1 XAU = 370.5328 RON

1 AED = 1.2204 RON

1 AUD = 3.0116 RON

1 BGN = 2.5430 RON

1 BRL = 0.7966 RON

1 CAD = 3.3029 RON

1 CHF = 5.2884 RON

1 CNY = 0.6322 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6664 RON

1 EGP = 0.0926 RON

1 HUF = 1.2565 RON

1 INR = 0.0534 RON

1 JPY = 3.1896 RON

1 KRW = 0.3382 RON

1 MDL = 0.2583 RON

1 MXN = 0.2302 RON

1 NOK = 0.4200 RON

1 NZD = 2.7728 RON

1 PLN = 1.1584 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0493 RON

1 SEK = 0.4378 RON

1 TRY = 0.1320 RON

1 UAH = 0.1085 RON

1 XDR = 6.0510 RON

1 ZAR = 0.2521 RON

Editia 8262 - 13 sep 10:43

„Ca pe ouă” în relaţia cu ROMATSA. Singurul aeroport pus la plată

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 09 noiembrie 2023

„Ca pe ouă” în relaţia cu ROMATSA.  Singurul aeroport pus la plată

După ce săptămâna trecută a fost o încercare de demitere a directorului Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, Alexandru Anghel, joi, 9 noiembrie, Consiliul de Administraţie al Regiei se va întruni, din nou, într-o şedinţă. Anunţul a fost făcut miercuri, într-o conferinţă de presă la care au participat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică, dar şi directorul Aeroportului, Alexandru Anghel. Cei doi au fost întrebaţi dacă în cadrul acestei şedinţe se va lua în discuţie, din nou, demiterea lui Alexandru Anghel, însă nici unul nu a oferit un răspuns afirmativ, dar, în acelaşi timp, nici nu au negat.
Pe de altă parte, mesajul lui Şerban Todorică a fost că administraţia judeţeană braşoveană îl susţine în continuare pe Alexandru Anghel.  
Conferinţa de presă a fost organizată de cei doi pentru a oferi unele informaţii referitoare la programul Aeroportului Internaţional Braşov, dar şi pentru a oferi o serie de explicaţii referitoare la relaţia cu ROMATSA, care asigură serviciile de navigaţie aeriană.

Preţul deschiderii: Aeroportul Braşov, singurul care plăteşte pentru serviciile asigurate de ROMATSA
Cei doi au menţionat că relaţia cu ROMATSA a fost una foarte bună în perioada de implementare operaţionalizare a proiectului, Braşovul beneficiind de tot sprijinul. Însă, tot din declaraţiile celor doi a rezultat că acest parteneriat a avut costurile lui. Mai exact, pentru serviciile asigurate de ROMATSA (specializarea personalului, unele investiţii în corelarea aparaturii furnizate de compania suedeză SAAB cu infrastructura ROMATSA, salarii şi alte costuri), Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav ar avea de plătit până în acest moment suma totală de 3,6 milioane de lei.
„Pentru un milion de lei a fost emisă factura, iar pentru suma de 2,6 milioane de lei am primit o înştiinţare de plată”, a declarat Anghel, care a precizat că pentru anul 2024 sumele ar urma să scadă, pentru că în acest an au fost unele cheltuieli ce au ţinut de implementarea proiectului, cum au fost cele legate de corelarea echipamentelor.  

Se încearcă o amnistie
„Suntem singurul aeroport din România care plăteşte pentru aceste servicii”, a mai spus Anghel.
Deocamdată nu au fost făcute plăţile, pentru că, a explicat Şerban Todorică, Alexandru Anghel a transmis o adresă către Ministerul Transporturilor, prin care solicită ca Aeroportul Internaţional Braşov să fie exonerat de la plata acestor sume. „Trebuie să vedem dacă există un temei legal în spatele acestui demers. Plata serviciilor către ROMATSA a fost o condiţie pentru deschiderea aeroportului. ROMATSA are calitatea de utilizator al echipamentelor de radionavigaţie şi trebuia semnat un acord în acest sens, iar într-o anexă se prevedea şi faptul că trebuie plătite serviciile asigurate de ROMATSA”, a declarat Todorică.

„Este nevoie de o abordare diplomatică şi de dialog”
În ceea ce priveşte tensiunile dintre unul dintre membrii Consiliului de Administraţie al Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, Daniel Micu (care este şi angajat al ROMATSA), preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a declarat că acesta nu este un reprezentant al ROMATSA. „Faptul că este angajat al ROMATSA nu înseamnă că reprezintă această instituţie în Consiliul de Administraţie”, a spus Todorică.
De altfel, el a spus că în relaţia cu ROMATSA, „trebuie să mergem ca pe ouă”, astfel încât să nu periclităm această investiţie. Este nevoie de o abordare diplomatică şi de dialog”.

Dan Air, dispus să se întoarcă şi la program de 16 ore
Dacă în momentul în care a anunţat că se mută la Bacău, conducerea Dan Air a anunţat că revine la Braşov numai în momentul în care se introduce programul de 24 de ore, operatorul aerian pare a-şi fi schimbat optica. Astfel, directorul Aeroportului Internaţional Braşov, Alexandru Anghel a spus că reprezentanţii Dan Air au dat de înţeles că după prelungirea programului la 16 ore iau în calcul să reia cursele de la Braşov.
Această schimbare de optică ar putea fi cauzată şi de faptul de la Bacău sprijinul financiar prin schema de minimis ar putea fi de 200.000 de euro, aşa cum au declarat reprezentanţii Aeroportului Internaţional Bacău, care a menţionat şi că Dan Air nu a depus, încă, nicio cerere pentru înscrierea în program.  

Program non-stop, în anul 2025?  
Perspectiva trecerii la un program de funcţionare de 24 de ore din 24 de ore este destul de îndepărtată. Mai exact, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică, a spus că discuţiile privind implementarea acestui program s-ar putea produce în primăvara anului 2025. „Trebuie să identificăm noi rute, să aducem noi operatori. Cerinţa noastră este ca trecerea la programul de funcţionare de 24 de ore să se întâmple mai repede”, a declarat Şerban Todorică.
De altfel, întrebat dacă acest lucru s-ar putea face prin aducerea unor companii aeriene care să îşi stabilească baza operaţională la Braşov, el a spus că va fi analizată această variantă. Conform legislaţiei, un operator aerian îşi poate stabili baza operaţională doar pe un aeroport care funcţionează 24 de ore din 24 de ore.

61.313 de pasageri, până la finalul lunii octombrie
Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav a avut cifre bune de la deschidere până la finalul lunii octombrie. Astfel, potrivit informaţiilor directorului Aeroportului Internaţional Braşov, Alexandru Anghel, până la finalul lunii octombrie au fost înregistraţi 61.313 de pasageri. În plus, aeroportul de la Ghimbav a devenit unul strategic, având în vedere că o dată la două zile sunt şi zboruri militare.

Continuă discuţiile cu operatorii
Dan Air a lăsat „un gol” în programul Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, însă acesta ar putea fi acoperit în perioada următoare. De altfel, Alexandru Anghel a precizat că în această perioadă se poartă discuţii cu mai multe companii şi sunt luate în calcul noi destinaţii.
„Avem discuţii cu Fly Lili, care vor avea bază la Braşov. Ei vor opera pentru început zboruri către Munchen şi Stuttgart. De asemenea, avem discuţii cu o companie pentru ruta Braşov – Paris, aceasta urmând a fi operaţională din primăvară. În acelaşi timp, avem discuţii şi pentru asigurarea unor zboruri către Palermo şi Bari. De altfel directorii aeroporturilor din Italia ne-au oferit tarife foarte bune şi sunt dispuşi să ne ajute în acţiunile de marketing”.

Angajările, deocamdată blocate
Directorul Aeroportului Internaţional Braşov a mai spus că în acest moment angajările sunt blocate. „Urmează să reluăm concursurile după ce vom primi documentul oficial privind prelungirea programului de la 12 la 16 ore. Am primit minuta şedinţei în care s-a decis prelungirea programului în 2 noiembrie şi a fost semnată de noi în 8 noiembrie. Fiind vorba de un aeroport nou, de proceduri noi, au fost câteva zile în care nu se ştia cine trebuie să semneze primul minuta: noi sau ROMATSA. În baza acestei minute se va emite şi decizia de prelungire a programului”, a încheiat spus Anghel. 

Comentarii

'Lazar'

2023-11-09 07:19:12


'Deci Daniel Stefan Micu medic veterinar marele specialist aeronautic de la ROMATSA a ajuns presedintele CA de la aeroportul Brasov.Gasca de la ROMATSA societate non profit,vrea sa puna stapanire pe aeroport sub obladuirea ministrului Grindeanu.A nu se uita ca ROMATSA functioneaza sub autoritatea Ministerului Transporturilor.Schimbatil urgent pe Daniel Stefan Micu din CA de la aeroport.Se aude ?.Incompetentilor guvernanti.'

'codrea'

2023-11-09 07:02:55


'Suntem un popor de neputinciosi. Oare. daca Doamne fereste. intr-un conflict vor trebui sa aterizeze avioane 24 de ore din 24, asteptam anul 2025?'

'Barbu Gh.'

2023-11-09 05:28:08


'Cum i-au găsit doar pe ai noștri să le dea bani? Anghel ăla nu știa? De ce a acceptat? Deci și ăsta ar fi un motiv pentru care trebuie zburat.'

'mihai'

2023-11-09 05:25:15


'D-l Todorica e naiv!! Pai ala micu daca e angajat la romatsa nu are cum sa reprezinte interesele aeroportului!!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie