Curs BNR

1 EUR = 4.9449 RON

1 USD = 4.8088 RON

1 GBP = 5.7845 RON

1 XAU = 278.6640 RON

1 AED = 1.3092 RON

1 AUD = 3.2642 RON

1 BGN = 2.5283 RON

1 BRL = 0.9022 RON

1 CAD = 3.7184 RON

1 CHF = 4.9770 RON

1 CNY = 0.7171 RON

1 CZK = 0.1998 RON

1 DKK = 0.6647 RON

1 EGP = 0.2545 RON

1 HUF = 1.2170 RON

1 INR = 0.0607 RON

1 JPY = 3.5413 RON

1 KRW = 0.3666 RON

1 MDL = 0.2473 RON

1 MXN = 0.2353 RON

1 NOK = 0.4802 RON

1 NZD = 2.9593 RON

1 PLN = 1.0413 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0782 RON

1 SEK = 0.4577 RON

1 TRY = 0.2832 RON

1 UAH = 0.1628 RON

1 XDR = 6.3617 RON

1 ZAR = 0.2923 RON

Editia 7730 - 06 iul 13:19

Braşovul va avea o nouă strategie anti-zgomot

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 03 iunie 2022

Unele dintre măsurile de reducere a zgomotului propuse în anul 2018 au fost abandonate

Braşovul va avea o nouă  strategie anti-zgomot

Având în vedere că din anul 2018, când a fost realizată ultima hartă de zgomot a municipiului Braşov, situaţia din teren s-a schimbat, iar reglementările legale au fost modificate, municipalitatea braşoveană va actualiza acest document, dar va pregăti şi un nou plan de acţiune pentru reducerea poluării fonice.
Actualizarea hărţii de zgomot, dar şi a planului de acţiune vor fi realizate de compania bucureşteană Enviro Consult SRL, în baza unui contract în valoare de 101.150 lei, cu tot cu TVA. Firma din Bucureşti a fost desemnată prin procedura de atribuire directă şi este cea care a realizat harta de zgomot din anul 2018.
Conform informaţiilor disponibile pe platforma electronică de achiziţii publice, consultantul va trebui să finalizeze documentaţiile în termen de trei luni de la data emiterii ordinului de începere a serviciilor. Hărţile de zgomot şi planul de acţiune vor viza arterele rutiere, dar şi platformele industriale.  

Care era situaţia în anul 2018
Conform hărţii de zgomot şi a planului de acţiune din anul 2018, în ceea ce priveşte traficul rutier, limitele maxime admise erau înregistrate pe Centura Braşovului, dar şi pe arterele principale din oraş. De asemenea, în Centrul Civic se înregistrau depăşiri semnificative inclusiv noaptea (mai mult de 70 dB, faţă de 60 dB, cât este valoarea maximă admisă).
În schimb, în ceea ce priveşte activitatea industrială, nu au fost înregistrate depăşiri.

Care erau planurile în anul 2018
În planul de acţiune din anul 2018 (pentru perioada 2018 - 2023) disponibil pe site-ul Primăriei Braşov, erau propuse şi mai multe măsuri pentru reducerea zgomotului, în special a celui produs traficul rutier.
Printre altele, era propusă fluidizarea traficului prin implementarea unor sensuri unice în cartierele Astra, Florilor - Craiter, Tractorul, Bartolomeu Nord şi Bartolomeu. Tot atunci era amintit drumul Cărămidăriei – Poiana Braşov (investiţie pusă acum sub semnul întrebării), pasajul către zona Coresi, realizarea mai multor parcări subterane, una sub Parcul Central „Nicolae Titulescu” (investiţie abandonată), realizarea parcării de tip „park and ride” de la Stadionul municipal, creşterea taxei de parcare în zona centrală (tarifele au crescut, însă taxa de parcare nu se mai încasează noaptea şi duminica), modernizarea a aproximativ 20 km de străzi.
Tot în planul din anul 2018 era propusă extinderea transportului cu bicicleta, respectiv amenajarea de căi proprii de circulaţie pentru biciclete, amenajare de staţii de închiriere, parcări, achiziţionare de biciclete, investiţii care nu au fost implementate.
În planul de acţiune era inclusă şi „înverzirea” transportului în comun, dar şi amenajarea unor benzi dedicate pentru transportul în comun.

+7 -7

Comentarii

'Marian'

2022-06-06 06:47:07


'Zgomotul pe Drumul Poienii provocat de motociclisti este total ignorat. Motociclistii obișnuiesc sa demareze in tromba pe Livada Postii urcand pe Drumul Poienii intr-un zgomot infiorator. Cine adreseaza acest poluare fonica?'

'Locuitor Craiter'

2022-06-04 22:46:15


'Vreau sa atrag atentia unei situatii care deranjeaza locuitorii cartierelor Craiter si Florilor , cu privire la claxonul foarte puternic si abuziv al locomotivelor , inclusiv noaptea.\nAlta este un semnal scurt si realitatea prin care conducatorul locomotivei se propteste in claxonul din dotare , dand trezirea la tot cartierul!\nAm facut o sesizare cu privire la montarea unor garduri de protectie de o parte si de alta a liniilor ferate(ca in toate tarile normale) , astfel incat nu mai este nevoie de semnal acustic , deoarece trecatorii ar fi obligati sa treaca numai prin pasajele special amenajate.\nRaspunsul a fost :\n-Nu sunt planuri pentru acest gen de proiect si nici nu vor fi in viitorul apropiat!\n\nNu inteleg de ce nu se vrea evolutie in acest sens si respect pentru locuitorii din aceste cartiere!'

'Cornel Popa'

2022-06-04 20:54:43


'Pistele de biciclete pe trotuare sint pentru a incuraja biciclistii sa renunte la biciclete,ei trebuie sa coboare la fiecare intersectie ,practic la fiecare suta de metri si trebuie sa mearga incet pentru a proteja pietonii. Cei ce au proiectat aceste piste,au mers cu bicicleta in copilarie in jurul casei.\n'

'Terente'

2022-06-03 08:45:24


'Se aplica legea si pentru bisericile cu boxe la exterior si care bat din clopote lung si apasat? '

'Willy'

2022-06-03 08:23:25


'Cu cocalarii pe doua roti cum sta treaba?'

'Tepes'

2022-06-03 07:24:52


'Dupa ora 23, seara tarziu, ies cocalarii cu masinile fitoase sa isi plimbe \"dansatoarele la bara\" in sunet de claxoane si boxe date la maxim ,defiland prin tot Brasovul. Reducerea poluării fonice un vis prea indepartat fara interventia imediata a organelor de Politie. '

'Barbu Gh.'

2022-06-03 06:30:27


'„Strategii”, „planuri”, „drafturi”.... Concret? Nimic, niciodată.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional