Curs BNR

1 EUR = 4.9430 RON

1 USD = 4.7005 RON

1 GBP = 5.7237 RON

1 XAU = 274.3717 RON

1 AED = 1.2797 RON

1 AUD = 3.2317 RON

1 BGN = 2.5273 RON

1 BRL = 0.8923 RON

1 CAD = 3.6495 RON

1 CHF = 4.9319 RON

1 CNY = 0.7018 RON

1 CZK = 0.1998 RON

1 DKK = 0.6644 RON

1 EGP = 0.2496 RON

1 HUF = 1.2478 RON

1 INR = 0.0595 RON

1 JPY = 3.4468 RON

1 KRW = 0.3620 RON

1 MDL = 0.2440 RON

1 MXN = 0.2332 RON

1 NOK = 0.4789 RON

1 NZD = 2.9230 RON

1 PLN = 1.0556 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0907 RON

1 SEK = 0.4625 RON

1 TRY = 0.2816 RON

1 UAH = 0.1592 RON

1 XDR = 6.2655 RON

1 ZAR = 0.2915 RON

Editia 7727 - 01 iul 07:12

Braşovul, ultimul şi la legătura cu Moldova. Trei autostrăzi pentru , prima va fi dată în lucru în 2022

Autor:

Publicat la 26 ianuarie 2021

Braşovul, ultimul şi la legătura cu Moldova. Trei autostrăzi pentru , prima va fi dată în lucru în 2022

Foto: A7, Ploieşti - Paşcani

Trei autostrăzi ar urma să aibă regiunea Moldovei: A7, Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani); A8, Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni; A13, Sibiu - Braşov - Bacău.

A 7 - în 2024, primul tronson
Prima ar putea fi gata Autostrada Moldovei (A7), a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, în funcţie din decembrie 2020, care nu se aruncă la mari promisiuni, dar nici este prea darnic în estimări. „Dacă lansăm licitaţia în mai, ar fi o derulare normală să contractăm până la finalul anului. Teoretic ar fi 2023-2024 pe sectorul Ploieşti - Buzău, următorii kilometri deschişi spre Moldova”, a declarat ministrul.
Pe de altă parte, Adrian Covăsnianu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, vicepreşedinte al asociaţiei civice „Moldova Vrea Autostradă", crede că lucrările la A7 vor începe în 2022. „În martie avem şanse să avem acordul de mediu pentru Ploieşti-Buzău, astfel că studiul de fezabilitate poate intra în comisia economico-tehnică de la CNAIR tot în luna martie şi undeva la o săptămână după, să primim şi proiectul tehnic. Astfel că, se creează premizele că undeva prin luna mai să se poată începe să se lucreze la documentaţia care va sta la bază pentru licitaţia pentru execuţia acestui lot. Undeva prin luna a 11-a am putea avea desemnat un executant la Ploieşti - Buzău.  Varianta realistă este că din 2022 vor începe lucrările la primii kilometri din A7. Lucrările la Ploieşti-Buzău, cel mai probabil va începe la începutul anului viitor. În linii mari, inclusiv la Buzău-Focşani, Focşani-Bacău, Bacău-Paşcani se vor putea începe lucrările de execuţie, cu mici diferenţe", a declarat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor pentru B1.ro.  Lucrările la A7 vor dura 3-5 ani, până în 2026 cel târziu, a mai transmis oficialul MT.  „Vorbim despre un proiect în SF şi PT, care se încheie anul acesta. Inclusiv relieful ne ajută. Nu văd ca nerealizată Autostrada A7 până în 2030. Eu văd un termen realist, chiar mai devreme. 2024-2026 cel puţin până la Paşcani, unde avem drum expres", a mai declarat Covăsnianu la  B1 TV.

Foto: A 8, Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni

A 8 - ar putea fi gata în 2030
În ceea ce priveşte autostrada A8 (Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni), ministrul Drulă a declarat că, în prezent, se află în desfăşurare studiul de fezabilitate, gata în proporţie de 50%.  „E un studiu de fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu - Piteşti. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitaţia de la licitaţia de la Tg. Neamţ- Iaşi - Ungheni, unde sunt 100 de kilometri şi relieful e colinar, deci mai uşor. Ceva nu bate undeva, probabil şi asta explică de ce merge aşa de prost", a declarat Drulă, pentru Hotnews.ro.
Întrebat dacă A8 va fi gata până în 2030, ministrul a refuzat să ofere un răspuns concis. „Nu vreau să răspund la întrebarea asta. Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect încăt mi-e foarte greu să mă hazardez până nu mai am puţin de timp pentru analiză. Eu mi-aş dori să avem, evident această trecere a Carpaţilor şi m-am luptat foarte mult pentru ea. Am susţinut că nu e ok aşa cum a fost lansată. Tehnic, e fezabil (n.r. - finalizarea până în 2030), dar e cel mai greu proiect de infrastructură al României - de două ori mai greu decât Sibiu - Piteşti. Aici eu am mai susţinut că poate ar trebui să vedem, pe zonele foarte grele, cum putem găsi nişte soluţii care să fie mai uşor implementabile, mai rapid de construit, mai în buget, mai ieftine, dar care să ne ducă la acelaşi rezultat. Adică un drum neîntrerupt, care nu trece prin localităţi, un drum care conectează rapid Moldova de Transilvania", a mai transmis oficialul.
Pentru A8, lucrările ar putea începe în anul 2022, potrivit secretarului de stat MT, Adrian Covăsnianu.  „Am primit asigurări de la companie că la jumătatea anului acesta vom avea studiile geotehnice finalizate pe toţi cei 211 km, iar în paralel, procedura de mediu merge. Proiectantul de specialitate a făcut o serie de paşi în sens pozitiv (...) Am primit asigurări că până la finalul anului vom avea şi acordul de mediu, dacă se respectă calendarul preconizat de CNAIR. Din 2022 am putea lansat proiectare şi execuţie pe capetele din sectorul montan al A8", a declarat Covăsnianu, la B1.
 
A 13 - începe în cel mai bun caz în 2023

În 2023 ar putea începe lucrările şi la Autostrada A13, dacă se va respecta calendarul, a transmis Adrian Covăsnianu.  „S-a discutat şi despre A13, care are o serie de întârzieri. Se analizează variantele de traseu. Sunt anumite probleme cu care se confruntă şi A 8, traversează arii protejate şi inclusiv o rezervaţie naturală. Sunt provocări, nu bariere sau blocaje, trebuie să tratăm cu seriozitate această situaţie. Cu determinare din partea tuturor părţilor implicate, şi A 13 poate recupera decalajul de lucru.  Acum suntem în SF şi PT. În 2023 ar putea fi lansată în cel mai bun caz licitaţia de execuţie", a declarat oficialul MT.

Foto: A 13,Sibiu - Braşov - Bacău

+5 -3

Comentarii

'Willy'

2021-01-26 11:51:41


'In afara de Stelian Ion (de departe cel mai potrivit pentru ministerul Justitiei), Nasui si partial Vlad Voiculescu, nu stiu daca pepiniera USR+ mai poate scoate ceva notabil pe piata. Si bineinteles stima si respectul pentru femeia cea mai barbat din tara, Clotilde Armand. E un model de determinare atat pentru femei cat si pentru barbati. In incheiere iata: Drula, fabricant de gogosi. Si numele il tradeaza. Deci, no comment.'

'Lazar'

2021-01-26 09:41:16


'De cati ani mai aveti nevoie incompetentilor guvernanti pentru a realiza o autostrada care sa traverseze Carpatii ?.'

'Lucy'

2021-01-26 07:46:01


'Brașovul e Moldova.'

'alexandru'

2021-01-26 07:43:11


'In privinta autostrazilor in Romania,nimeni nu are mari sperante.Poate daca s-ar uni mai marii judetelor transilvane,ar realiza ceva daca exista consens si vointa,prin accesare de fonduri europene.Pentru brasoveni e mai importanta o autostrada care sa duca spre vest,eventual Brasov-Sibiu,ca restul pana la vama s-ar putea spune ca e deja in exploatare.'

'horatiu'

2021-01-26 07:35:18


'Ce fac domnii parlamentari de Braşov? Cum se luptă ei pentru integrarea Braşovului pe harta viitoarelor autostrăzi? Ar fi trebuit să fie Braşovul un not rutier în drumul tuturor autostrăzilor. Ce faceţi parlamentari de Braşov? Dormiţi? Vă mulţumiţi cu un viitor petic până la Făgăraş?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional