Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 20:18

Brașovul „se mută” în subteran

Autor: Ionut DINCA - Buna Ziua Brasov

Publicat la 20 februarie 2013

În următorii șase ani, edilii vor să ascundă furnicarul de pe străzile Brașovului, în pământ, prin construcția de noi pasaje rutiere și pietonale subterane, dar și de parcări Autoritățile au planuri mari pentru următorii șase ani, respectiv pentru perioada când Uniunea Europeană va aloca o nouă tranșă de fonduri pentru proiecte de dezvoltare

Brașovul „se mută” în subteran În următorii șase ani, edilii vor să ascundă furnicarul de pe străzile Brașovului, în pământ, prin construcția de noi pasaje rutiere și pietonale subterane, dar și de parcări Autoritățile au planuri mari pentru următorii șase ani, respectiv pentru perioada când Uniunea Europeană va aloca o nouă tranșă de fonduri pentru proiecte de dezvoltare. Astfel, în portofoliul de proiecte propus de edilii brașoveni pentru finanțare se regăsesc și o serie de pasaje și parcări subterane. Aceste proiecte nu sunt o noutate, fiind vehiculate de mai mulți ani, însă, cum valoarea investițiilor este destul de mare, nu au putut fi susținute de la bugetul local, singura șansă pentru ca să devină realitate fiind banii europeni. Încă din 2006, edilii au intenționat extinderea rețelei de pasaje subterane din oraș prin amenajarea a trei noi astfel de pietonale. În conformitate cu o hotărâre a Consiliului Local, din februarie 2008, care aproba indicatorii tehnico-economici pentru aceste investiții, valoarea lucrărilor se ridica la peste 74 de milioane de lei. Modarom, Poienelor, Gării Primul dintre pasaje, care a fost inclus în seria proiectelor pentru care se va cere finanțare europeană, ar urma să fie realizat în zona „Modarom”, pentru a fluidiza circulația pe Bulevardul Eroilor. Trecerile de pietoni de pe această arteră ar urma să dispară. Costurile necesare execuției au fost estimate la aproximativ 15 milioane de lei. Pe noua lista de proiecte a mai fost propus un nou pasaj și în zona Magazinului Star, pentru care, deocamdată, nu a fost estimat și un cost al lucrărilor. Seria continuă cu un pasaj subteran pietonal în zona Gării, o investiție de peste 22 de milioane de lei, iar ultimul pasaj este propus pentru a fi amenajat în apropierea sensului giratoriu de la Poienelor, pentru a fluidiza circulația la intrarea în oraș dinspre Capitală și ar fi și cel mai scump, 36 de milioane de lei. Parcul Titulescu, Centru Civic În contextul lipsei locurilor de parcare, în special în zona centrală, soluția ar fi construcția de parcări subterane sau supraetajate. Brașovul nu are, deocamdată, asemenea parcări publice, ci doar private. Există deja un plan pentru o parcare sub Parcul Nicolae Titulescu, iar viceprimarul Adrian Atomei a propus ca pentru a extinde zona pietonală să lege această parcare de un pasaj rutier subteran care să fie pe sub actuala stradă Nicolae Iorga, respectiv să pornească de undeva din zona clădirii SIF Transilvania și să ajungă la Cercul Militar. Și zona parcului din Centrul Civic este vizată pentru amenajarea unei parcări subterane, în prezent, zona fiind sufocată de autoturisme, din cauza lipsei de parcări.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie