Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8173 - 30 apr 00:55

Braşovul se întoarce la troleibuze

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 02 iulie 2019

Până în 5 iulie 2020, pe liniile 1, 2, 6 şi 31 vor circula cele 26 de troleibuze Solaris de mare capacitate

Braşovul se întoarce la troleibuze

După mulţi ani în care, în Braşov, troleibuzele au fost înlocuite cu autobuze, municipalitatea braşoveană începe să revină la vechiul model de transport în comun. Astfel, cel mai târziu în 5 iulie 2020, pe străzile din Braşov vor circula toate cele 26 de troleibuze „Solaris Trollino 18”, achiziţionate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), în parteneriat cu Primăria Braşov, printr-un proiect european.
Valoarea achiziţiei este de peste 92 milioane lei inclusiv TVA, din care 2% reprezintă contribuţia municipiului Braşov şi 98% fonduri nerambursabile.
Contractul privind furnizarea vehiculelor a fost semnat ieri, de primarul Braşovului şi de directorul Solaris România, Daniel Ciolan.
Vehiculele vor circula pe liniile 1, 2, 6 şi 31, alegerea acestor trasee având la bază necesitatea extinderii transportului electric pe rute care nu sunt 100% electrificate. Mai exact, pe sensul de mers spre Livada Poştei ele vor fi alimentate de la liniile de contact până în zona Ceasul Rău. Apoi, îşi vor putea continua drumul „pe baterii” (care au o autonomie de 5 km), pe străzile Iuliu Maniu – Nicolae Iorga – Livada Poştei  - Bulevardul Eroilor – Bulevardul 15 Noiembrie, până la Patria, de unde se vor reconecta la firele  electrice.
În cazul liniei 6, va fi nevoie de activarea unui tronson de reţea aeriană neutilizat în prezent, respectiv cel de pe strada Zizinului.



Cum vor fi repartizate troleibuzele
Conform Primăriei Braşov, prin introducerea transportului electric pe cele 4 trasee se va diminua poluarea în zona centrală a oraşului (până în Livada Poştei), unde se înregistrează cele mai mari volume de trafic, iar transportul public este asigurat în prezent exclusiv cu autobuze Diesel. De asemenea, având în vedere că pe traseu vor circula mai multe troleibuze, va fi diminuat costului ridicat de operare al transportului cu acest tip de vehicule, care în prezent este de 12,49 lei/km.
Toate cele 26 de troleibuze sunt de mare capacitate (18 m lungime, o capacitate maximă de 130 de locuri, dintre care 40 pe scaune), iar conform planificării prezentate de municipalitatea braşoveană, pe linia 1 vor circula 6 vehicule, pe linia 2 – 3 vehicule, pe linia 6 - 10 vehicule, iar pe linia 31 – 7  vehicule.
Conform declaraţiei directorului Solaris România, Daniel Ciolan, „troleibuzele vor fi dotate cu toate sistemele şi gadgeturile de la acest moment, ce vor furniza informaţii care să permită gestionarea şi eficientizarea activităţii de transport, respectiv stabilirea numărului de călători, corelat permanent cu traseul, staţia, ora, astfel încât activitatea de transport să fie eficientizată la maximum tot timpul zilei”.

Vor fi achiziţionate şi alte mijloace de transport nepoluante
După ce a semnat contractul, primarul Braşovului, George Scripcaru, a declarat că cele 26 de troleibuze fac parte dintr-un program amplu, ce prevede achiziţia a peste 130 de mijloace de transport pe care municipalitatea încearcă să le contracteze prin diferite programe de finanţare nerambursabilă. „În maxim un an de zile sper ca aceste troleibuze să fie puse în funcţiune pe traseele din municipiu. Este o etapă pe care o derulăm în cadrul strategiei de mobilitate şi accesibilitate în interiorul oraşului.  Aceasta este doar o primă etapă în achiziţia de mijloace de transport electrice şi hibride, însă nu ne vom opri aici şi nici nu ne vom limita doar la mijloacele de transport”, a declarat edilul. Acesta a amintit că „avem şi alte proiecte de dezvoltare a transportului în comun din municipiul Braşov, pentru care am depus cererile de finanţare cu fonduri europene, respectiv construirea unei parcări de tip «Park&Ride» în Bartolomeu, realizarea unui terminal de transport urban Gara Braşov, construirea unui garaj pentru transportul public sau implementarea unui sistem centralizat de monitorizare şi control al traficului oraş. De asemenea, vom extinde sistemul de management informatizat pentru transportul public şi vom amenaja benzi dedicate transportului public şi trotuare adiacente. Toate acestea sunt gândite pentru reducerea poluării şi pentru eficientizarea fluxului de călători”.
Pe de altă parte, directorul RATBV, George Cornea, a declarat că  troleibuzele „vor veni dotate conform cerinţelor momentului, cu sistem de informare a pasagerilor cu tracking GPS şi anunţarea staţiei următoare, două unităţi de aer condiţionat pentru pasageri şi una pentru şofer, două display-uri pentru anunţuri şi reclame, patru validatoare, prize USB pentru încărcarea telefoanelor şi altor dispozitive mobile sau wifi. Noi sperăm să le putem opera cât mai repede”.
Oficial, în prezent, în Braşov troleibuze sunt alocate pentru liniile 3, 7, 8, 10, 33. În realitate, pe aceste rute, transportul electric alternează cu cel Diesel.

+5 -0

Comentarii

Daniel

2019-07-02 15:42:25


Ce bine procedati...

Catalin Ciudoiu

2019-07-02 15:21:14


Ați distrus și acum reconstruiți. Pe banii noștri. Parcă văd ca o să refaceti si tramvaiul. Dobitoacelor

Cătălin Ciudoiu

2019-07-02 15:11:13


O să băgați și tramvaiul dobitoacelor!!! Bani cheltuiți pentru distrugere, bani cheltuiți pentru reconstrucție. Căcații dracului!

rammstein

2019-07-02 08:47:09


si cu calul ce-ai avut??....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie