Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 19 octombrie 2021
Solaris Bus & Coach, lider european în producţia de vehicule electrice pentru transport public, va prezenta în premieră în România autobuzul pentru transport în comun Urbino 12 cu hidrogen, în cadrul unui tur naţional. Timp de două luni, autobuzul Solaris cu hidrogen va fi prezent în 12 oraşe din România după următorul traseu: Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Braşov, Sfântu Gheorghe, Iaşi, Galaţi, Constanţa, Bucureşti, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Timişoara şi Oradea.
„În premieră naţională aducem autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen pe străzile mai multor oraşe din România, pentru a prezenta administraţiilor publice locale beneficiile achiziţionării unor astfel de vehicule inovatoare în industria de transport public pe termen lung, atât din punct de vedere al costurilor, dar şi al protecţiei mediului şi a calităţii vieţii locuitorilor. Solaris Urbino 12 cu hidrogen este fără nicio îndoială soluţia viitorului, disponibilă deja, iar componenta sa ecologică garantează unicitatea unei experienţe de călătorie sustenabilă, lipsită complet de emisii poluante”, a declarat Daniel Ciolan, General Manager Solaris Bus & Coach România.
Lansat în iunie 2019, la Summitul Global pentru Transport Public (UITP) din Stockholm, Solaris Urbino 12 reprezintă avangarda tehnologică a vehiculelor pentru transportul public fără emisii nocive şi totodată o soluţie sustenabilă pentru oraşele care doresc să investească în calitatea mediului pentru locuitorii lor. Alimentat cu hidrogen, vehiculul inovator oferă o autonomie de până la 400 km, păstrând în acelaşi timp toate avantajele unui motor electric.
Autobuzul Solaris Urbino 12 cu hidrogen este caracterizat de un nivel scăzut de zgomot în timpul deplasării, ce garantează o experienţă plăcută de călătorie atât pentru şoferi, cât şi pentru pasageri. Mai mult, confortul pasagerilor va fi asigurat şi de o serie de beneficii precum: sistemul de climatizare, camerele de supraveghere, dar şi un sistem modern de informare. De asemenea, aceştia îşi vor putea reîncărca dispozitivele mobile în porturile USB disponibile, în timp ce persoanele cu mobilitate redusă vor avea la dispoziţie o rampă şi un compartiment pentru scaune cu rotile.
În ceea ce priveşte caracteristicile sale tehnice, autobuzul Solaris cu hidrogen foloseşte un set de celule de combustie pentru a genera energie. Hidrogenul furnizat celulelor de combustie este transformat în electricitate, care la rândul său alimentează direct sistemul de acţionare a autobuzului care constă într-o punte motoare cu acţionarea în roţi. Autobuzul este, de asemenea, echipat cu o baterie Solaris High Power, care acţionează ca o instalaţie suplimentară de stocare a energiei electrice.
Hidrogenul necesar pentru propulsare, furnizat de Linde Gaz în cazul acestui proiect, este stocat în stare gazoasă în rezervoare de ultimă generaţie, plasate pe partea superioară a autobuzului. Singurele subproduse generate în timpul funcţionării autobuzului sunt căldura şi apa sub formă de vapori, fapt pentru care vehiculele nu eliberează substanţe nocive pentru mediu.
Potrivit reprezentanţilor Solaris în România, până în prezent, nicio municipalitate din ţară nu a plasat comenzi pentru autobuzele cu hidrogen, însă există un interes la nivelul mai multor administraţii locale pentru achiziţionarea unor astfel de vehicule.
La nivel european, compania Solaris a preluat deja comenzi pentru livrarea a zeci de autobuze Urbino 12 cu hidrogen către operatori de transport public din Germania, Olanda, Italia, Suedia şi Austria, fiind totodată prima companie care a început producţia în masă pentru acest tip de vehicul. De asemenea, autobuze Solaris cu hidrogen au fost deja livrate şi folosite în ciruitul de transport public în oraşele Köln (Germania) şi Bolzano (Italia). Conform previzunilor pieţei, segmentul autobuzelor urbane alimentate cu hidrogen va creşte exponenţial în următorii zece ani, şi va constitui până în 2030 o parte substanţială a flotei de vehicule de transport în comun din Europa.
Linde colaborează deja în Europa cu mai multe municipalităţi pentru alimentarea cu hidrogen a vehiculelor folosite în transportul comun.
Comisia Europeană îşi propune ca în intervalul 2024-2030, hidrogenul să devină o componentă intrinsecă a unui sistem energetic integrat, cu un obiectiv strategic la capitolul producţie de până la 10 milioane de tone de hidrogen regenerabil în UE. Utilizarea hidrogenului va fi extinsă treptat în transportul public, cel cu camioane, feroviar şi la unele aplicaţii de transport maritime.
'Rammstein'
2021-10-19 06:03:02
'Ce se întâmplă când o asemenea bombă cu hidrogen este accidentată în trafic?...9 August 1945.!!'
Cu 3 capele, pentru 3 confesiuni
2024-04-26 citeste mai multAutorizaţia de construire nr. 144 din 15.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire „Pentru schimbare de destinaţie din locuinţă în spaţiu comercial. Creare acces[...]
2024-04-26 citeste mai multCandidatul PNL-PSD la primăria Braşovului, George Scripcaru, spune că de când a pierdut postul de primar, în 2020, s-a ocupat de probleme de familie. A consumat un an ca să rezolve nişte[...]
2024-04-26 citeste mai multProiectul de hotărâre mai avea nevoie de un singur vot pentru a trece
2024-04-26 citeste mai multBraşoveanul prin adopţie Mihai Sturzu (s-a născut în Bucureşti dar şi-a petrecut copilăria şi adolescenţa în Braşov), fost membru al trupei de muzică dance Hi-Q din anii 2000 a[...]
2024-04-26 citeste mai mult
'Cornel'
2021-10-19 09:09:29
'@rammstein: uite asa apare o noua teorie a conspiratiei... chiar compari un autobuz pe hidrogen cu o bomba nucleara cu hidrogen? :)'