Fără măsuri de fluidizare a traficului, pe la Teatru şi pe la Patria nu se va mai putea circula în 2020. Onix, Complexul Mare de la Astra şi intersecţia străzii Hărmanului cu Drumul Coresi – puncte nevralgice până în 2030
Braşovul va avea un „Plan de mobilitate urbană” începând de luna viitoare, după ce, încă de la începutul acestui an, s-au cules de pe teren datele care ne vor arăta care sunt direcţiile de investiţii la capitolul infrastructură de transport.
Zonele cu risc crescut de accident
Printre principalele obiective ale acestui plan se numără şi eliminarea punctelor negre cu risc de accidente atât pentru pietoni, cât şi pentru autovehicule din municipiul Braşov. Astfel, în ceea ce-i priveşte pe pietoni, specialiştii care au întocmit acest plan de mobilitate au identificat patru zone de risc: intersecţia de la Dârste, unde DN 1 se întâlneşte cu ocolitoarea Braşovului şi DN 1A spre Săcele, intersecţia de la Maternitate, intersecţia de la Gara Braşov şi intersecţia de la Gemenii.
Planul de mobilitate vizează întreaga zonă metropolitană, astfel că în ceea ce priveşte riscul producerii de accidente rutiere au fost identificate 9 „puncte negre”. „În document vor trebui prevăzute măsuri şi pentru eliminarea accidentelor rutiere de pe unele artere din vecinătatea municipiului. Astfel, potrivit studiilor efectuate în vederea elaborării planului au fost identificate nouă puncte critice din acest punct de vedere, respectiv DN 13, Drumul European 60, în zona Timişul de Jos, sau E 574, respectiv DN 73 spre Râşnov - Bran”, a precizat coordonatorul pe plan local al comitetului care se ocupă de elaborarea planului, Adrian Atomei.
Și în municipiul Braşov sunt o serie de zone cu risc crescut de producere a unor accidente rutiere: strada 13 Decembrie, care a devenit foarte aglomerară odată cu deschiderea noului mall, dar şi ca urmare a dezvoltării imobiliare din zona Tractorul - Rulmentul, intersecţia de trasee de autobuze de pe Bd. Eroilor şi de pe Str. Lungă, sensul giratoriu din intersecţia Bd-ului Gării cu Victoriei, sensul giratoriu de la intersecţia Bd-ului 15 Noiembrie cu str. Iuliu Maniu – Bd-ul Mihail Kogălniceanu, intersecţia de la Gemenii şi cea de la intersecţia dintre Calea Bucureşti - Bd. Saturn şi strada Poienelor. „Consultanţii care lucrează la acest plan de mobilitate ne vor oferi şi o serie de soluţii cu privire la rezolvarea problemelor din aceste zone”, a explicat Atomei.
Zonele cu risc crescut de blocare a traficului
Totodată, în conformitate cu acest plan de mobilitate, care nu a ajuns încă la forma finală, sunt imperios necesare unele măsuri de fluidizare a traficului şi de promovare a mijloacelor de transport alternative altele decât autoturismele personale, altfel prin câteva intersecţii, în câţiva, nu se va mai putea circula. „Au fost identificate o serie de zone din oraş care în prezent sunt cu trafic mai intens, iar dacă nu se vor lua măsuri se vor transforma în puncte critice”, a subliniat consilierul local. Astfel, pe lista intersecţiilor care ar putea deveni puncte critice la orele de vârf peste cinci ani (2020), dacă nu se vor lua măsuri de fluidizare a traficului se numără intersecţia din zona Teatrului Sică Alexandrescu şi cea de la Patria. În schimb, peste 15 ani (2030), dacă nu se vor găsi soluţii pentru fluidizarea traficului vom avea şi mai multe zone critice pe unde ar fi greu de trecut la orele de vârf: Onix, Complexul Mare de la Astra şi intersecţia străzii Hărmanului cu Drumul Coresi.
În momentul de faţă, este finalizat cel de-al treilea raport intermediar al planului de mobilitate urbană, care ne va oferi soluţii pentru toate aceste probleme. „Acesta va fi analizat în cursul săptămânii viitoare, când vor fi depuse şi observaţiile instituţiilor implicate. Conform procedurii, va urma un al IV-lea raport intermediar, apoi, va fi gata documentul final, lucru care cred că se va întâmpla la sfârşitul lunii noiembrie”, a precizat consilierul local.
Soluţia pentru zona centrală: stradă subterană, ca la Râşnov
De asemenea, acest plan conţine în anexă şi câteva propuneri de proiecte. Unul dintre acestea vizează zona istorică a Braşovului, unde este propusă corelarea a trei proiecte mai vechi vehiculate în vederea fluidizării traficului şi a extinderii spaţiului pietonal, pe modelul aplicat deja de oraşul Râşnov. „Acest nou proiect vizează realizarea, sub Parcul Central «Nicolae Titulescu» a unei parcări subterane, proiect care a mai fost propus, unde pe lângă autoturisme să poată fi parcate şi autocare. Realizarea acestui obiectiv ne-ar permite să transformăm zona de sub Tâmpa într-una exclusiv pietonală, ţinând cont că autocarele îi vor putea debarca pe turişti direct în zona parcului. De asemenea, se ia în calcul şi corelarea unui alt proiect cu cele două, respectiv realizarea pasajului subteran pe sub Parcul Central (de la SIF până la Casa Armatei), ceea ce ar permite extinderea parcului şi pe suprafaţa ocupată acum de strada Nicolae Iorga”, a explicat Adrian Atomei. Acesta a subliniat faptul că un astfel de proiect are şanse să obţină o finanţare europeană nerambursabilă, întrucât Uniunea Europeană este interesată de proiectele ce vizează prezervarea centrului istoric şi amenajarea de zone de recreere şi agrement.
·
Adaugă un comentariu