Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 12:13

Braşovul mai are 7,29 km de ocolitoare

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 21 noiembrie 2016

Tronsonul 1 a fost recepţionat vineri, când a şi fost deschis circulaţiei. În total, oraşul are 18,55 de kilometri de ocolitoare, care pot fi parcurşi în aproximativ 15 minute

Braşovul mai are 7,29 km de ocolitoare

Ministrul Transporturilor, Petru Sorin Buşe, alături de reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), subprefectul Diana Borş, primarul George Scripcaru şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean Adrian Gabor, au participat vineri la recepţia tronsonului 1 al ocolitoarei Braşovului, care asigură legătura între DN1 (Dârste) şi  DN11 (ieşirea din oraş spre Bacău). De altfel, tot vineri, tronsonul a fost deschis circulaţiei, după ce au fost ridicate balizele şi parapetele care au închis traficul pe acest tronson.
Acest tronson al ocolitoarei are 7,292 km, iar pe traseu au fost realizate trei poduri, două pasaje, 10 podeţe, precum, două intersecţii şi un nod rutier. Lucrările la această arteră au început în luna martie a anului 2012, dar în luna iulie a anului următor contractul semnat cu constructorul iniţială, compania austriacă Alpine Bau GmbH, a intrat în insolvenţă, motiv pentru care licitaţia a fost reluată, iar în luna decembrie a anului 2014 lucrările au fost reluate de asocierea Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA - Smart Building Project SRL (Fosta Shelter Construct S.R.L.) - Pasquale Alo’ SRL.
În total, lucrările la acest tronson au costat 129.682.084 de lei fără TVA. Din această sumă  59.556.175 de lei, fără TVA, a fost valoarea contractului încheiat cu firma care a finalizat acest tronson,  din care s-au făcut decontări de peste 45 de milioane de lei, mai fiind de achitat ultimele lucrări.

Cum s-a desfăşurat recepţia
După ce a parcurs cei 7,29 kilometri de drum, ministrul Transporturilor a precizat că „am venit să mă asigur că această arteră îndeplineşte toate condiţiile de siguranţă şi că nu mai există nici un fel de întârziere. Am venit să discut şi cu cei care au fost implicaţi şi să aflu de ce au fost aceste întârzieri, care este vina pe care partea de vină pe care ne-o asumăm noi, care trebuie să şi-o sume constructorul şi să vedem cum facem în continuare ca astfel de situaţii să nu se mai producă. În urma parcurgerii acestui tronson, mi se pare foarte bună, aşa, la prima vedere ca şi cetăţean, pare o lucrare de calitate, bine executată. Sper să nu avem alte surprize. Acesta o să fie clar secretul în Studiul de Fezabilitate, care sper că a fost făcut cu profesionalism, aşa cum ar trebui făcut. O să iau acest document, pentru a-l studia”.
De altfel, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, Adriana Nicula, a declarat că membrii Comisiei de recepţie s-au oprit la toate  punctele importante, pentru a vedea dacă lucrările au fost efectuate conform proiectului tehnic. „Apoi, comisia s-a retras pentru analiza documentaţiei tehnice a părţii scrise. În urma inspecţiei, s-a constatat că toate criteriile tehnice de rezistenţă, de stabilitate şi siguranţă sunt îndeplinite, astfel încât comisia va propune admiterea recepţiei”, a explicat reprezentanta DRDP.



Mai trebuie finalizate lucrările la cel de-al doilea tronson
După ce lucrările la acest tronson au durat peste patru ani, vineri, când s-a făcut recepţia, primarul Braşovului, George Scripcaru a declarat că „e bine când totul se termina cu bine. În cazul acestui tronson au fost unele probleme, care, într-un final s-au rezolvat. Odată cu finalizarea acestui tronson, traficul greu va fi complet scos din oraş. Acum mai este de rezolvat problema dublării celui de-al doilea tronson (DN 11 – DN 13), unde se lucrează la pasajul de la ieşirea din oraş, spre Sânpetru, şi este important să se termine şi acel segment, astfel încât pe toţi cei 18,55  de kilometri ai variantei ocolitoare a municipiului Braşov să se poată circula în regim de autostradă”. Dublarea celui de-al doilea tronson, a explicat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Gabor, „a fost întârziată din cauza exproprierilor suplimentare din zona pasajului dinspre Sânpetru şi a acelei case, care a fost construită fără autorizaţie. Era bine dacă se termina anul acesta şi dublarea tronsonului doi. Sperăm ca în primăvara anului viitor să se termine lucrările şi la acest segment, astfel încât, din aprilie şi pe această porţiune să se poată circula la fel ca pe celelalte tronsoane”.
Pe de altă parte, primarul Braşovului a precizat că „acum, odată cu devierea traficului greu pe varianta ocolitoare, vom reabilita tot ce este în interiorul oraşului, cum este Fundătura Hărmanului şi Drumul CET-ului, artere pe circulau până acum vehiculele de mare tonaj”.

 

Perioada de tranzit a oraşului s-a redus cu 45 de minute
Odată finalizat primul tronson al ocolitoarei, dirigintele de şantier, Vasile Popa, a declarat că timpul parcurs de şoferii care tranzitează zona este mult redus. „Noi am făcut un calcul, rezultatul fiind că aceşti 18,55 kilometri, cât este lungimea totală a variantei ocolitoare Braşov, se pot parcurge în 14-15 minute, faţă de o oră cât presupunem că se trecea prin oraş. Este o realizare foarte importantă pentru această zonă a ţării, având în vedere că Braşovul, fiind central, face legătura cu toate arterele importante din zonă, respectiv DN 1, DN 11, DN 13 şi DN 73. Din acest moment, participanţii la trafic se pot bucura de confort şi de un parcurs foarte rapid”, a precizat Popa. El susţine că cei care doresc să intre în Braşov au acum foarte multe soluţii, inclusiv la kilometrul 0+000, respectiv podul de peste Timişul Sec, pentru că după un kilometru şi 600 de metri există un sens giratoriu, la intersecţia cu drumul judeţean care merge spre Tărlungeni, de unde, la 200 de metri spre stânga se intră în Braşov, pe strada Zizinului. Mai departe, dacă se merge pe acest tronson, la circa 7-8 minute distanţă se ajunge la nodul rutier de la intersecţia cu DN 11 de unde şoferii pot merge spre Târgul Secuiesc şi Moldova, pot intra în oraş, pe strada Hărmanului sau pot intra pe tronsonul al doilea al ocolitoarei (pe care se circulă pe câte o bandă pe sens), care se termină la intersecţia cu DN 13. „De acolo (intersecţia cu DN 13 – n.r.), se poate merge în Braşov sau se poate merge în alte direcţii, inclusiv spre Târgul Mureş şi Timişoara”, a mai spus Popa. Tot la intersecţia ocolitoarei cu DN 13 începe şi cel de-al treilea tronson, capătul fiind la intersecţia cu DN 1, spre Sibiu. De pe ocolitoare se poate ajunge pe DN 73 (spre Râşnov, Bran, Piteşti) pe un drum de legătură.

Ocolitoarea Braşovului nu era inclusă iniţial pe lista proiectelor cu finanţare europeană
Pentru toate cele trei tronsoane ale ocolitoarei Braşovului, cu o lungime totală de 18,556 kilometri, Ministerul Transporturilor a obţinut o finanţare europeană prin Programul Operaţional Sectorial – Transporturi. Valoarea totală a proiectului este de 332.779.845 de lei.  Pentru lucrările facturate până la data de 31 decembrie 2015 cofinanţarea din partea Comisiei Europene a fost de 85%, iar de la 1 ianuarie 2016 asistenţa nerambursabilă este de 75%, în ambele situaţii diferenţa fiind asigurată de la bugetul de stat.
Din acest proiect mai este de realizat dublarea tronsonului 2 (DN 11 – DN 13), iar potrivit estimărilor CNAIR lucrările vor fi gata în primăvara anului 2017. Cel de-al treilea tronson (DN 13 – DN 1, la ieşirea din Braşov spre Sibiu) au fost terminate în 7 decembrie 2013.
Obţinerea finanţării europene pentru acest proiect nu a fost tocmai simplă, susţine Dragoş David preşedintele Agenţiei Metropolitane Braşov. „Detaliile mai puţin cunoscute braşovenilor sunt legate de finanţarea proiectului, care iniţial nu a fost prevăzută în Programul Operaţional Transport 2007 – 2013, cei de la Bucureşti nedorind alocarea de fonduri pentru acest obiectiv. Este meritul Primăriei Braşov, Agenţiei Metropolitane Braşov şi Polului de Creştere Braşov care au decis ca o echipă formată din Dragoş David şi Mihai Veştea să se deplaseze la Bruxelles pentru a negocia direct cu Comisia UE. În urma acestor discuţii şi prin implicarea activă a primarului municipiului Braşov, Ministerul Transporturilor a acceptat finanţarea şi astfel s-a reuşit includerea proiectului pentru finanţarea prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013, fiind astfel preluat de către CNADR”, a explicat David.

 

+3 -1

Comentarii

rammstein

2016-11-21 08:59:50


bai coltea nu-i mai pupa in cur pe banditii astia !!!....parca au facut o piramida...infractorul sef inca e in libertate??????????...

dutu

2016-11-21 06:41:55


Pai era cam gata de ceva timp, dar se astepta campania electorala sa taie panglica aia? Asteptam primele gropi si plombe-asfaltari, lucrari etc!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie