Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 07:10

Braşovul e gata pentru elaborarea strategiei de transport metropolitan 2014 - 2020

Autor:

Publicat la 18 august 2014

Braşovul e gata pentru elaborarea strategiei de transport metropolitan 2014 - 2020

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a stabilit consultanţii BERD care, începând cu luna septembrie a acestui an, vor trebui să elaboreze, împreună cu autorităţile locale braşovene, Planul de mobilitate urbană durabilă pentru Polul de Creştere Braşov, document care va sta la baza obţinerii finanţărilor pentru proiecte ce se vor finanţa din componenta de dezvoltare urbană, în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020.

„Acest plan se leagă de strategia noastră de transport, şi  noi am făcut deja câţiva paşi în această direcţie, începând cu constituirea Asociaţiei de Transport Metropolitan, care este operabilă de un an, şi continuând cu proiectul de e-ticketing şi de management integrat al traficului sau modernizarea capetelor de linii RAT. Noi am făcut deja o serie de studii împreună cu Universitatea Transilvania şi toate aceste date vor fi puse la dispoziţia experţilor, pentru alcătuirea acestui plan. Este un lucru bun această expertiză şi acest plan, care trebuie finalizat până la 15 iulie 2015 şi care va sta la baza documentaţiei pentru accesarea fondurilor europene necesare modernizării RAT ca operator regional, dar şi a altor proiecte de mobilitate. Asta înseamnă modernizarea parcului auto, inclusiv mijloace de transport electrice - pentru că eficienţa energetică este o condiţie foarte importantă în perioada la care ne referim - dar şi infrastructură de transport: trasee, logistică, echipamente, amenajare de staţii, piste de biciclişti şi tot ceea ce ţine de acest domeniu”, a declarat primarul George Scripcaru, în cadrul unei conferinţe de presă.

Primarul a stabilit şi echipa de lucru care va participa la elaborarea planului. Din aceasta vor face parte reprezentanţi ai Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Braşov, ai Serviciului Informatic al Primăriei, din reprezentanţi ai Asociaţiei Metropolitane Braşov şi ai Polului de Creştere Braşov, ai ABMEE, precum şi ai primăriilor din zona metropolitană. Echipa va fi coordonată de unul dintre cei doi viceprimari ai municipiului Braşov.

Consultanţa BERD va fi oferită de un consorţiu de firme specializate, care provin din Marea Britanie, Germania, Olanda şi România.

Prima întâlnire în cadrul grupului de lucru va avea loc la Constanţa, spre sfârşitul acestei luni, întâlnire la care vor participa toţi reprezentanţii implicaţi în cele opt planuri strategice, urmând ca prima întâlnire de lucru pentru Braşov să aibă loc la începutul lunii septembrie.

Braşov face parte din cele opt oraşe din România care beneficiază de această consultanţă specializată, alături de Constanţa, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Bucureşti – Ilfov. În afară de aglomerarea urbană Bucureşti – Ilfov, toate celelalte oraşe sunt Poli de Creştere, stabiliţi prin HG 998/2008.Pregătirea celor opt Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă se va derula pe o perioadă de aproape un an, începând din septembrie 2014 şi până în iulie 2015. Etapele de parcurs implică analiza planurilor şi studiilor existente pe fiecare oraş în parte, realizarea modelului de transport inteligent, pentru prioritizarea activităţilor, dezvoltarea opţiunilor de planificare, realizarea de planuri alternative, dezvoltarea planului integrat, asigurarea măsurilor de siguranţă în circulaţie şi protecţie în cadrul planului, evaluarea impactului strategic asupra mediului, propuneri de finanţare a planului şi propuneri privind continuarea, întreţinerea şi funcţionarea modelului inteligent şi durabil de transport. 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie