Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 03:03

Braşovul, Clujul sau Oradea, care atrag turişti, lipsesc din clipul de promovare al turimului cultural şi de city break

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 21 ianuarie 2019

Braşovul, Clujul sau Oradea, care atrag turişti, lipsesc din clipul de promovare al turimului cultural şi de city break

Braşov, Cluj-Napoca sau Oradea, oraşe care au atras turiştii ca un magnet, lipsesc din clipul pentru promovarea turismului cultural şi de city break lansat de Ministerul Turismului. Oficialii din minister au ales să promoveze oraşe ca Sibiu sau Târgu Jiu, decizia fiind contestată de utilizatorii reţelei de socializare Facebook.
Clipul promovează, prin intermediul călătoriei unui cuplu, oraşele Alba Iulia, Sibiu, Târgu Jiu, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Bucureşti. Potrivit unei declaraţii a ministrului Turismului, Bogdan Trif, citat în descrierea materialului, „clipul va contribui la creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică competitivă în privinţa turismului cultural".
Ministrul spunea că acest clip „va fi prezentat în cadrul evenimentelor internaţionale, precum şi prin intermediul unor campanii publicitare şi de marketing care vor duce la conturarea României ca destinaţie pentru pasionaţii de turism cultural şi pentru turiştii care preferă experienţele de tip city-break".
Numai că oraşele Alba Iulia şi Târgu Jiu nu au aeroport, iar în condiţiile în care infrastructura rutieră din România suferă, turiştii străini ajung cu dificultate în oraşele prezentate în clip. În Târgu Jiu, singurele obiective menţionate în clip sunt Coloana Infinitului şi Poarta Sărutului şi Masa Tăcerii din Parcul Central Constantin Brâncuşi.
Lansarea clipului de către Ministerul Turismului în mediul online a fost primit cu critici din partea utilizatorilor reţelei de socializare Facebook, pe de o parte pentru calitatea materialului, pe de altă parte tocmai pentru faptul că oraşe precum Cluj-Napoca, Oradea sau Braşov, dar şi zone precum Bucovina sau Maramureşului nu au fost prezente.
„Acesta nu este un mod de a promova România, se vede că acest videoclip a fost realizat de oameni incompetenţi. În primul rând majoritatea atracţiilor turistice prezentate în videoclip se situează în oraşe sau zone care nici măcar nu au aeroport, ceea ce înseamnă că pentru turişti. acest demers va fi foarte greu ca sa ajungă la destinaţiile dorite şi ca să fiu sincera, calitatea videoclipului lasă mult de dorit. Dar totuşi o întrebare: Unde se afla oraşele: Cluj Napoca, Braşov, Sighişoara, Oradea, Iaşi etc în acest videoclip? Aceste oraşe sunt cele mai potrivite pentru un City break şi apoi atracţiile mai puţin cunoscute să fie promovate la urmă”, a scris Holhoş Niculina Andreea.
„Cuiva ar trebui să îi fie ruşine pentru filmul ăsta. Atât celor care l-au produs, cât şi celor care l-au acceptat", a scris Laviniu Lazar.
Ministerul Turismului susţine că acest clip de promovare include „oraşe cu importante simboluri pentru români, oraşe care întăresc ideea de comuniune într-un context evident de diversitate şi multiculturalitate, precum Constanţa sau Sibiu”.
Clipul de promovare a costat 151.130 de lei (TVA inclus), fiind realizat cu fonduri alocate în cadrul unui proiect realizat în marja Centenarului.
În ceea ce priveşte criteriile pentru selecţia fiecărui oraş în parte, Ministerul Transporturilor transmite că municipiul Alba Iulia a fost ales pentru faptul că este „oraş al Marii Uniri”, iar Sibiul pentru că a deţinut titlul de Capitală Culturală Europeană în 2007 şi este Regiune Gastronomică Europeană în 2019, fiind, de asemenea, reprezentativ pentru regiunea Transilvania.




 

+0 -2

Comentarii

rammstein

2019-01-21 08:51:50


interesant ca nu promoveaza si teleormanul....are omul ce vedea acolo...

Costea Ion

2019-01-21 05:19:56


Oradea? Să fim serioși. Și în legătură cu Clujul am dubii.

Willy

2019-01-21 01:12:54


Mai bine. Rade lumea de noi de la atatia moldoveni.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie