Curs BNR

1 EUR = 4.9484 RON

1 USD = 4.2646 RON

1 GBP = 5.8523 RON

1 XAU = 244.4451 RON

1 AED = 1.1610 RON

1 AUD = 3.1622 RON

1 BGN = 2.5301 RON

1 BRL = 0.7734 RON

1 CAD = 3.4531 RON

1 CHF = 4.6171 RON

1 CNY = 0.6630 RON

1 CZK = 0.1948 RON

1 DKK = 0.6651 RON

1 EGP = 0.2713 RON

1 HUF = 1.3760 RON

1 INR = 0.0568 RON

1 JPY = 3.7293 RON

1 KRW = 0.3603 RON

1 MDL = 0.2467 RON

1 MXN = 0.2074 RON

1 NOK = 0.5067 RON

1 NZD = 3.0064 RON

1 PLN = 1.0828 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0599 RON

1 SEK = 0.4938 RON

1 TRY = 0.4618 RON

1 UAH = 0.1588 RON

1 XDR = 6.0191 RON

1 ZAR = 0.2897 RON

Editia 7562 - 19 oct 04:55

Brașovul are nevoie de un operator regional de transport

Autor: Ionuþ DINCÃ

Publicat la 31 august 2012

În prezent, siguranța și confortul oferit de unele firme de transport în comun sunt deficitare, din cauza mașinilor vechi, iar soluția optimă ar fi obținerea unor fonduri europene, pentru ca RAT Brașov să își poată extindă activitatea în tot județul Autoritățile brașovene pregătesc portofoliul de proiecte pe care să îl propună spre finanțare în perioada 2014 - 2020

Brașovul are nevoie de un operator  regional de transport În prezent, siguranța și confortul oferit de unele firme de transport în comun sunt deficitare, din cauza mașinilor vechi, iar soluția optimă ar fi obținerea unor fonduri europene, pentru ca RAT Brașov să își poată extindă activitatea în tot județul Autoritățile brașovene pregătesc portofoliul de proiecte pe care să îl propună spre finanțare în perioada 2014 - 2020. Potrivit viceprimarului Adrian Atomei, care alături de primarul George Scripcaru este reprezentant al municipiului Brașov în Comisia de planificare a Regiunii Centru pentru alocarea financiară 2014-20120, unul dintre proiectele prioritare este crearea unui operator regional de transport în comun. „Am avut deja o primă întâlnire și cu primarii din zona metropolitană și împreună am convenit ca unul dintre proiectele pentru care să obținem finanțarea este cel privind crearea unui sistem de transport în comun care să fie operat de o singură regie pe raza celor 16 localități din această zonă. Practic, nu vor mai exista toate aceste firme mici care operează pe diferite trasee, însă, fiecare administrație locală din zona metropolitană trebuie să aibă un aport la bugetul acestei regii”, a precizat Atomei. În luna iunie, Consiliului Local Brașov, a aprobat inițierea procedurilor de transformare a RAT-ului în operator regional. În prezent, dintre cele 16 localități din arealul metropolitan, numai două, respectiv Brașov și Săcele, dispun de un sistem propriu de transport în comun, în timp ce transportul de persoane între localitățile zonei metropolitane Brașov este asigurat de către operatori privați în baza unor licențe de transport acordate de ARR (Autoritatea Rutieră Română). Pe de altă parte, în prezent siguranța și confortul sunt deficitare, iar pe multe rute circulă mijloace de transport vechi, ce oferă condiții reduse de confort și nu respectă normele de siguranță rutieră. Inginerii, băgați în „schemă” Totodată, lista proiectelor ce vor fi propuse pentru finanțare continuă cu mai multe proiecte de infrastructură, cum ar fi parcări subterane în centrul Brașovului, extinderea pietonalului din Centrul vechi sau realizarea unei variante ocolitoare a Zonei Metropolitane. Pentru ca ideile să fie cât mai bune și proiectele viabile, edilii au apelat și la ajutorul unor ingineri, care au șansa să își pună în valoare ideile. „Toate aceste proiecte trebuie să țină însă cont și de cele trei strategii de dezvoltare durabilă a Brașovului, respectiv cea a municipiului, cea a zonei metropolitane și cea a județului, de aceea Consiliul Județean va avea un rol integrator în dezvoltarea acestor proiecte. Trebuie să urmărim și obiectivele pe care vrem să le atingem nu doar să facem niște proiecte fără finalitate” , a explicat viceprimarul Atomei. Portofoliul de proiecte trebuie conturat până la 10 septembrie, iar deja anul viitor, pentru cele care vor fi declarate eligibile de către Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru să se întocmească și studiile de fezabilitate.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional