Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 17 martie 2016
Proiectul celui anunţat pentru Zona Micşunica ar putea fi multiplicat
Foto: GĂRII – TRACTORUL. Pasajul peste calea ferată ar urma să facă legătura dintre zona Bazinului Olimpic şi de corpul J al Universităţii Transilvania.
Foto: ZONA MICŞUNICA. Pasajul ar urma să asigure legătura între B-dul Saturn (zona Policlinicii Astra) şi tronsonul I al ocolitoarei Braşovului, dar şi accesul spre cele două cimitire din zonă.
După ce, în ultimii ani, străzile Braşovului au devenit tot mai aglomerate, autorităţile locale au început să se gândească la extinderea infrastructurii rutiere. În aceste condiţii, este luată în calcul realizarea unor pasaje peste liniile de cale ferată ce tranzitează oraşul. Practic, în următorii ani, municipalitatea braşoveană vrea să realizeze trei pasaje hobanate, primul în zona Micşunica, cel de-al doilea în apropierea Bazinului Olimpic, iar cel de-al treilea în zona Hornbach. Deocamdată, cele trei pasaje, incluse în Plnaul de Mobilitate Urbană Durabilă, sunt în faza de concept şi realizarea lor reprezintă un obiectiv pe termen mediu. Proiectele vor fi asemănătoare, pasajul de la Micşunica urmând a fi „multiplicat”.
Soluţie pentru descongestionarea traficului din zona Tractorul
Potrivit primarului Braşovului, George Scripcaru, în Planul de Mobilitate Urbană este prevăzută realizarea unui pasaj pe o structură metalică cu cabluri (hobanat), în zona Bazinului Olimpic. Acesta au urma să lege oraşul de corpul J al Universităţii Transilvania, după care ar fi continuat cu o stradă care să treacă prin fosta platformă industrială Tractorul, urmând a ajunge la artera care traversează acum Zona Economică Coresi. „Prin realizarea acestui pasaj s-ar descongestiona traficul rutier din această zonă, în care se dezvoltă deja mai multe proiecte economice şi imobiliare”, a argumentat primarul Braşovului, George Scripcaru.
82 de milioane de lei pentru pasajul de la Micşunica
Un alt pasaj, anunţat încă de anul trecut, este cel din Zona Micşunuca. La fel ca şi în cazul pasajului de la Bazinul Olimpic, proiectul celui de la Micşunica este complex, pentru că traversează magistrala de cale ferată Braşov - Bucureşti. În aceste condiţii, pasajul va fi unul hobanat şi va avea două deschideri peste calea ferată, fiecare cu o lungime de 78 de metri, astfel că soluţia optimă este construcţia unuia pe o structură metalică, care este susţinută cu cabluri din oţel. Pasajul ar urma să asigure legătura între B-dul Saturn şi tronsonul I al ocolitoarei Braşovului, accesul spre cele două cimitire din zona, dar ar urma să faciliteze legătura dinspre şi spre „artera de Sud-Est” (Noua – tronsonul I al ocolitoarei).
Conform proiectului tehnic se va amenaja un drum de 1,7 km, iar pasajul hobanat în sine va avea o lungime totală de 0,71 km. Pilonul de care vor fi prinse cablurile de susţinere va ajunge până la o înălţime de 60 de metri. Pasajul va avea patru benzi de circulaţie, trotuare pe ambele părţi şi sistem de iluminat pe mijloc. Acesta va pleca din zona Policlinicii Astra şi va traversa calea ferată spre câmp. Pe noul drum care va fi amenajat până la ocolitoare vor fi şapte sensuri giratorii: primul va fi zona policlinicii, cel de-al doilea pe prelungirea străzii Crinului sub pasaj înainte de calea ferată, cel de-al treilea va fi pe câmp la capătul pasajului şi va asigura practic accesul către cimitire, alte trei giratorii vor fi pe câmp (având în vedere PUZ-ul aprobat pentru această zonă şi viitoarea dezvoltare), iar ultimul la intersecţia cu ocolitoarea. Investiţia este estimată la 82 de milioane de lei, fără TVA, iar lucrările ar urma să dureze aproximativ doi ani şi jumătate.
Bartolomeu, a treia zonă vizată
Cel de-al treilea pasaj, tot hobanat, este prevăzut pentru a asigura accesul în zona rezidenţială Avangarden din cartierul Bartolomeu şi ar urma să fie construit în zona Hornbach.
Alexandra Stoica
2016-03-17 15:05:02
Bucureștiul este un exemplu că aceste pasaje duc la aglomerarea traficului. Există prea multe studii privind metodele cu adevărat eficiente de reducere a traficului, și nici unul nu cuprinde realizarea de pasaje sau lărgirea străzilor. Din contră. Părerea unui exper internațional în trafic :”Să fie clar pentru oricine: mai multe străzi, mai mult trafic! Mai multe parking-uri, mai atractivă e invitația la trafic. Ați făcut un pod în oraș? Felicitări, veți avea mai mult trafic!” – Jahn Gehl – specialist în politici de mobilitate și trafic, în 2011 la inaugurarea pasajului Basarab. Ce înseamnă Planul de Mobilitate? https://www.facebook.com/notes/filiala-bucuresti-a-oar/informare-privind-pmud-planul-de-mobilitate-urban%C4%83-durabil%C4%83-bucure%C8%99ti-ilfov/986487088097806
E. Ionescu
2016-03-17 10:49:10
Hai ca am ajuns si noi la "autostrazi suspendate", asta dupa ce am umplut orasul de autostrazi la sol. Pentru creatorii de la Primarie: singura solutie civilizata, daca vreti trafic mare prin oras (ca fara masini nu puteti merge nici pana la colt, dupa paine) o reprezinta pasajele SUBTERANE pentru masini. Si, va rog, MERGETI IN EUROPA DE VEST SI VEDETI ACOLO CUM SE DEZVOLTA ORASELE. Stati de vorba cu autoritatile de acolo, angajati-i pe ei, daca voi nu sunteti in stare. Terminati cu inventiile catastrofale.
mda
2016-03-17 09:21:08
fanteziste. Si din punct de vedere al spatiului, la micsunica in nu mai arata de mult in teren cum e in macheta. 4 benzi??? ma face sa rad. mai realist ar fi sa faca pasaje subterane, insa cred ca nu ar fi asa scumpe, deci si comisioanele ar fi mai mici. In plus, nu ar deranja asa mult oamenii din blocurile aflate in dreptul pasajelor, pentru ca masinile nu ar mai circula la etajul 2...
free parcari
2016-03-17 09:19:14
In primul rand parcarile din oras sunt de unica folosinta. Ai plecat din parcare nimeni nu parcheaza unde ai ''platit'' locul dar nici tu nu parchezi in alt loc unde are altul ''platit''. Si asa se umplu trotuarele, zonele verzi, etc de masini.
ophelia
2016-03-17 08:19:51
Daca va ramane Scripcaru primar,exista sanse ca aceste proiecte sa le vedem indeplinite,daca nu,atunci vor ramane pe hartie.Tare mi-e teama ca fara Scripcaru,nu vor fi nici macar intretinute multele realizari lasate de acesta.Daca se implica Scripcaru,vom avea si aeroport.
rammstein
2016-03-17 06:51:08
da un pod pana la codlea cand ????....pe strada garii!!!
Primăria Braşov face un nou plan pentru închirierea parcărilor de reşedinţă. Locurile atribuite vor fi scoase la licitaţie periodic, astfel încât să poată beneficia de parcare lângă casă şi alţi locatari. În plus, abonamentele vor fi nule pe timp de zi
2024-04-25 citeste mai multPreşedintele Klaus Iohannis a declarat, marţi, 23 aprilie, că nu susţine armata obligatorie şi consideră că meseria de militar trebuie să fie mai atractivă, respectiv solda să fie[...]
2024-04-24 citeste mai multUn nou sondaj INSCOP răstoarnă calculele politice de până acum. Cele mai recente date arată că. PNL este în creştere uşoară în timp ce AUR înregistrează o scădere semnificativă.[...]
2024-04-25 citeste mai multRomânii aruncă multă mâncare la gunoi, dar un nou studiu arată că probabil în viitor oamenii vor fi mai atenţi la risipa alimentară. 7 din 10 români vor să scadă[...]
2024-04-25 citeste mai mult„PNRR: Fonduri pentru România modernă şi reformată!”
2024-04-25 citeste mai mult
Raduko
2016-03-17 16:04:14
...eu zic sa facem vreo 10 poduri d-astea ...hobante. Sa ajunga la toata lumea! @ Ophelia: stai linistita draguta, il vom vota pe Scripcaru, chiar daca-l baga astia in parnaie (-: