Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 14:40

Braşovul, al doilea pol de cumpărături

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 09 sepembrie 2015

Operatorii din comerţul modern au deschis aici 72 de magazine, mai multe decât în Constanţa sau Cluj, dar mai puţine decât în Bucureşti.

Braşovul, al doilea pol de cumpărături
Braşovul este cel de-al doilea oraş vizat de reţelele din comerţul modern, având 72 de magazine ale marilor retaileri. Braşovul se clasează înaintea Constanţei, cu 67 de astfel de magazine, Ilfov - 66, Cluj - 60 sau Timiş - 59, dar după Bucureşti, care are 481 de astfel de unităţi. 
Lidl, Penny Market şi Profi sunt reţelele din comerţul modern care au reuşit să acopere toate judeţele ţării. Liderul pieţei, grupul german Kaufland, lipseşte doar din Ilfov. Toate cele patru reţele au pariat pe un model de business care pune accent pe preţuri mici, de aceea aceşti retaileri au mers şi în judeţele sărace ale ţării.
Aici ei reuşesc să câştige cotă de piaţă rapid pentru că nu se bat decât între ei şi cu jucătorii tradiţionali. Aceştia din urmă însă nu se pot lupta de la egal la egal cu străinii deoarece reţelele internaţionale au avantajul volumelor mari comandate de la furnizori şi primesc astfel discounturi importante.
Harta comerţului modern dublează harta economică a României în contextul în care cele mai multe magazine au fost deschise în judeţele cele mai puternice, care au reuşit să atragă cele mai multe investiţii, unde locuitorii au cea mai mare putere de cumpărare, iar rata şomajului este printre cele mai mici.
„În anii de criză şi cei ce au urmat retailerii au urmărit cu fidelitate harta economică a României, copiind-o atunci când vine vorba de expansiune. Ei au devenit mult mai atenţi după criză, în contextul în care înainte de 2008 existau şi excepţii”, spune Daniel Mocanu, director general şi acţionar majoritar al DAAS, unul dintre cei mai importanţi furnizori de echipamente pentru retail şi HoReCa.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie