Curs BNR

1 EUR = 4.9731 RON

1 USD = 4.5843 RON

1 GBP = 5.8128 RON

1 XAU = 299.5965 RON

1 AED = 1.2481 RON

1 AUD = 3.0023 RON

1 BGN = 2.5427 RON

1 BRL = 0.9179 RON

1 CAD = 3.3915 RON

1 CHF = 5.2137 RON

1 CNY = 0.6369 RON

1 CZK = 0.1962 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.1484 RON

1 HUF = 1.2766 RON

1 INR = 0.0553 RON

1 JPY = 3.0438 RON

1 KRW = 0.3443 RON

1 MDL = 0.2564 RON

1 MXN = 0.2681 RON

1 NOK = 0.4350 RON

1 NZD = 2.8309 RON

1 PLN = 1.1544 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0497 RON

1 SEK = 0.4454 RON

1 TRY = 0.1473 RON

1 UAH = 0.1194 RON

1 XDR = 6.0890 RON

1 ZAR = 0.2371 RON

Editia 8130 - 27 feb 21:58

Braşovul a obţinut bani europeni pentru 4 trasee pentru biciclişti. Unul dintre ele va fi pe străduţele din Şchei

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 10 februarie 2023

Braşovul a obţinut bani europeni pentru 4 trasee pentru biciclişti. Unul dintre ele va fi pe străduţele din Şchei

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a anunţat Primăria Braşov în 8 februarie că a fost aprobată cererea de finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) pentru amenajarea a patru trasee pentru biciclişti în oraş, acestea urmând a avea o lungime totală de 16 km.  

1.600.000 euro: Prefectură – Pietrele lui Solomon
Valoarea totală a celor a celor patru trasee este estimată la 3.280.000 euro, cel mai costisitor dintre ele, 1.600.000 euro, fiind cel care va lega Prefectura Braşov de zona Pietrele lui Solomon. Acest traseu, cu o lugnime de 8 km, va include str. Postăvarului, str. Diaconu Coresi, str. Alecu Russo, str. Cerbului, str. George Coşbuc, str. Castelului, str. Constantin Lacea, str. Bâlea, Piaţa Unirii/Prund, str. Doctor Vasile Saftu, str. Învăţătorilor, str. Podul Creţului (cu segment amenajat) parcare Pietrele lui Solomon.

1.140.000 euro: Răcădău - Centru Civic
Al doilea proiect ca valoare, respectiv 1.140.000 euro este cel al traseului Răcădău – Centrul Civic şi are o lungime totală de 5,7 km. Traseul are două ramificaţii, una care porneşte din Răcădău (pietonală) - şi una care porneşte din str. Carpaţilor, ca o continuare a proiectului „Traseul 2”, finanţat prin Programul Operaţional Regional (La Iepure – Terminal Poienelor).   

240.000 de euro: Făget - Ceasu’ Rău
Făget - Ceasu’ Rău, este al treilea traseu pentru care municipalitatea a obţinut finanţarea europeană prin PNRR. Pentru această rută este luată în calcul str. 13 Decembrie (între Ceasu’ Rău şi Onix se analizează şi varianta str. Petru Maior). Lungimea traseului este de 1,2 km, iar valoarea estimată a investiţiei este de 240.000 de euro, fără TVA.

300.000 de euro: Făget – Griviţei – Mihai Viteazul
Cel de-al patrulea traseu finanţat prin PNRR este Făget – Griviţei – Mihai Viteazul (cu două variante, pe str. Codrii Cosminului sau pe str. Vulcan). Lungimea traseului este de 1,5 km, iar valoarea proiectului este de 300.000 de euro, fără TVA.
Conform explicaţiilor Primăriei Braşov, cele patru trasee mai pot suferi modificări ca urmare a elaborării documentaţiilor tehnice, în cadrul cărora vor fi definitivate soluţiile optime pentru toate categoriile de trafic: cu bicicleta, pietonal şi rutier.

Ce trasee mai sunt în pregătire
Pe lângă cele patru trasee, în Braşov mai sunt în implementare două proiecte cu bani europeni ce vizează amenajarea unor piste pentru biciclişti. Astfel, prin „Calea verde” se vor amenaja 42 km de liste pentru biciclişti, iar printr-un alt proiect european, finanţat prin Programul Operaţional Regional, se vor amenaja două trasee, cu o lungime totală de 10 km.
Totodată, Primăria Braşov a solicitat o finanţare nerambursabilă şi de la bugetul de stat, prin Administraţia Fondului de Mediu, prin care ar urma să se amenajeze piste pentru biciclişti cu o lungime totală de 14,32 km.

PROMISIUNEA PRIMARULUI: PISTĂ LA CEL MULT 250 DE METRI DE ORICE CASĂ DIN BRAŞOV
Primarul Braşovului, Allen Coliban, a precizat că amenajarea acestor trasee face parte din strategia municipalităţii braşovene, care şi-a propus ca până în anul 2026 locuitorii oraşului să aibă la mai puţin 250 de metri de locuinţă o pistă pentru biciclete. „Deplasarea cu bicicleta este una dintre soluţiile optime pentru un oraş de dimensiunile Braşovului, şi avem atâtea exemple de oraşe din Europa care au devenit mult mai prietenoase pentru locuitori odată cu dezvoltarea acestui sistem de transport. Ca să ajungem şi noi la acelaşi nivel, trebuie să creăm o infrastructură care să asigure legături directe între cartiere şi zonele de interes, în condiţii de siguranţă”, a explicat Allen Coliban.

Comentarii

'Săndel'

2023-02-11 12:03:05


'Da, în banii ăștia ar trebui să aibă și încălzire centrală, termopane și interior din piele. \nUite așa ajung milioane de euro pentru câteva găleți de vopsea pe care o să parcheze mașini, pe care o să circule pietonii pentru că trotuarele sunt loc pentru depozitat deșeuri și autoturisme. '

'Camelia Ghiocel '

2023-02-10 16:43:11


'Oare de ce nu are în atenție dl.primar să aloce bani pt abonamentele elevilor și să le plătească la timp, în loc să risipească pe aiureli? Știe primarul că nu s-au decontat abonamentele de câteva luni? '

'AUREL AMALINEI'

2023-02-10 09:22:55


'Mai voi sunteti nebuni cu banii acestea puteti face piste pentru biciclisti suspendate nu prim trasarea pe asfalt a unor dungi cu vopsea.Ceausescucu trei milioane de dolari a facut treansfagaraseanul'

'Melos Negros'

2023-02-10 08:43:34


'Mai toate „traseele” astea pe care se aruncă inutil bani grei, sunt o bătaie de joc pentru cicliștii terorizați de automobiliși și mai ales de mitocanii de șoferi de autobuz care de ex. dacă te prind cu bicicleta pe Griviței sau pe 13 Decembrie, te bagă în bordură până te oprești singur ca să scapi netrântit la pământ: a se vedea cum arată traseele de bicicliști din Olanda, Danemarca, Germania etc.'

'Bătrânu X'

2023-02-10 08:07:25


'Și acum bicicliștii coboară în sezon cu mare viteză dela Solomon spre oraș. Mașinile parcate pe orice loc liber sufocă circulatia trecatorilor. În unele porțiuni de strazi există doar borduri in loc de trotuare. Niște dungi trasate cu vopsea pe asfalt inseamnă amenajare ? Pericolul ca pietonii să fie loviți este foarte mare.Se impune supravegherea traseelor cu o rețea de camere video și prezența vizibilă a poliției locale în aceste zone.Biciclistii trebuie să aibă asigurare exact ca și conducătorii auto. Altfel, vor apare conflicte.'

'Emi'

2023-02-10 07:57:28


'Daca nu vor fi separate prin stalpisori, vor fi degeaba, ca acum, cand multe piste sunt blocate de masinile parcate in spic (pe buna dreptate, mult prea scurte pentru autoturisme). Sunt biciclist si sustin pistele de biciclete, dar in acelasi timp trebuie descurajata utilizarea masinilor prin taxe de acces in zonele centrale si prin parcari de resedinta mult mai scumpe. Si, nu in ultimul rand, prin aplicarea legilor existente.'

'Bigbrader'

2023-02-10 07:52:30


'Tot o ardeti cu trasee de biciclisti!\nActualele trasee de bicicleta, alea pe gurile de canalizare, au dispărut sub zăpadă! de ce nu sunt curățate de zăpadă?\nSi totusi sunt biciclisti si iarna! baietii, angajatii americanilor de la glovo! '

'cristian'

2023-02-10 06:19:50


'Sumele sunt EXAGERATE daca se rezuma numai la MARCAJE PE STRAZI ,probabil construiesc de la ZERO PISTE NOI.'

'Rammstein'

2023-02-10 03:54:24


'Sunt curios să văd curvele cu BMW-uri pe biciclete!...'

'X-zibit'

2023-02-10 03:18:56


'Sa vezi acum comentarii din partea proprietarilor de cotete care se vad numai pe ei in trafic,in special cei cu BC,VN,GL,BZ,AG,PH si DB. Astia sunt tot cei care vor infrastructura de trafic prin centrul vechi, sa poata merge cu 100km/ora nicaieri.'

'Barbu Gh.'

2023-02-09 19:40:17


'Eu m-am cam săturat de biciclo-trotinetiștii ăștia care au ajuns la primărie. Bun, am scăpat de penalul care își propusese să distrugă și să fure ce mai rămăsese în oraș, dar nici chiar să nu faci nimic în afară de a desena piste și trasee pentru triciclete...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie