Curs BNR
1 EUR = 4.9575 RON
1 USD = 4.6194 RON
1 GBP = 5.7071 RON
1 XAU = 290.0889 RON
1 AED = 1.2580 RON
1 AUD = 3.0134 RON
1 BGN = 2.5348 RON
1 BRL = 0.9172 RON
1 CAD = 3.3885 RON
1 CHF = 5.1137 RON
1 CNY = 0.6542 RON
1 CZK = 0.2096 RON
1 DKK = 0.6655 RON
1 EGP = 0.1495 RON
1 HUF = 1.3316 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.3068 RON
1 KRW = 0.3478 RON
1 MDL = 0.2601 RON
1 MXN = 0.2601 RON
1 NOK = 0.4193 RON
1 NZD = 2.8081 RON
1 PLN = 1.0939 RON
1 RSD = 0.0423 RON
1 RUB = 0.0577 RON
1 SEK = 0.4288 RON
1 TRY = 0.2307 RON
1 UAH = 0.1251 RON
1 XDR = 6.1493 RON
1 ZAR = 0.2350 RON
Publicat la 06 iulie 2021
În ultimii cinci ani, peste 2.000 de consumatori din România au obținut de la bănci și IFN-uri, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, diminuarea dobânzilor, scăderea ratelor la credite sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat. Unii consumatori au obținut reduceri de zeci de mii de euro, CHF sau lei din datoria pe care o aveau de achitat către bancă.
Începând cu martie 2016, beneficiile obținute în urma negocierilor dintre consumatori și bănci, prin intermediul CSALB, au depășit suma de 4,4 milioane euro, media pentru fiecare caz soluționat fiind de 3.700 de euro în 2020.
Anul trecut aproape 2.500 de români s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). 99 de consumatori din Brașov au solicitat în 2020 și primele luni din 2021 o negociere cu banca sau IFN-ul pentru contractele aflate în derulare, județul Brașov fiind al 8-lea din țară ca număr de cereri transmise către CSALB.
Caravana online a CSALB își propune să informeze consumatorii de servicii financiare despre posibilitățile și avantajele pe care le aduce concilierea față de soluționarea problemelor în instanță.
Câteva exemple despre ce au obținut brașovenii ale căror cereri de negociere au fost acceptate de bănci:
- I.A. a solicitat consolidarea tuturor datoriilor lunare, astfel încât să plătească o rată de 350 lei/lună. Consumatorul deținea un credit de nevoi personale, card de cumpărături și un descoperit de cont. A invocat probleme financiare, fiind unicul întreținător a doi copii minori și probleme de sănătate care-i ocazionează costuri suplimentare. Conciliatorul CSALB a propus următoarea soluție care a fost acceptată de părți: ștregerea sumei de 14.000 lei aferentă creditului de nevoi personale, precum și consolidarea datoriilor creditului de nevoi personale, overdraft-ului și cardului de credit pe o perioadă de 120 luni, cu dobândă fixă, rata estimată fiind de 349 lei. Se semnează un act adițional.
- B.L.M a solicitat reducerea dobânzii, anularea penalităților și a comisioanelor pentru un credit de nevoi personale. Consumatoarea a motivat că este pensionată pe caz de boală și obține o pensie de 850 lei, plus 500 lei pensia de handicap. A obținut ștergerea integrală a sumelor restante aferente creditului și plata de către bancă, timp de 6 luni, a ratei la credit.
- B.D. a solicitat diminuarea soldului creditului, având în vedere diminuarea veniturilor care a dus la întârzieri în plata ratelor de 150 de zile la un credit de nevoi personale. În cadrul CSALB a obținut încheierea unui angajament de plată pentru suma de 600 lei/luna pentru o perioadă de 3 luni. După cele trei luni, banca urmează să reanalizeze situația financiară a consumatorului și a coplatitorului, iar dacă situația o va impune, se va prelungi cu încă 3 luni angajamentul de plată. După acest interval consumatorul va trebui sa reia plata normală a ratelor.
- M.D. a solicitat suspendarea plății ratelor, motivată de situația generată de pandemiei. Consumatorul era în șomaj tehnic, veniturile i-au scăzut la jumătate, avea întârzieri de 200 zile la plata ratelor deoarece a plătit doar parțial sumele datorate. Rata lunară era de 1.240 lei și solicitase direct băncii să plătească doar jumătate din rată, dar a fost refuzat. În urma negocierilor din cadrul CSALB soluția obținută a fost: încheierea unui angajament de plată pentru suma de 700 lei pentru o perioadă de 6 luni. Sumele plătite vor diminua soldul creditului. În perioada angajamentului de plată sau imediat după, consumatorul poate obține restructurarea creditului cu condiția prezentării unui coplătitor.
- C.I.L. a solicitat închiderea unui cont care avea atașat un card de credit, fără a mai fi obligată să plătească nicio sumă de bani. A obținut restituirea taxelor și comisioanelor percepute de la data solicitării de reziliere a cardului de credit, respectiv suma de 365 de lei reprezentând: taxa de administrare card, dobânzi și prime de asigurare.
Cererile pot fi trimise online, direct de pe site-ul www.csalb.ro, iar întreaga procedură de conciliere cu banca sau IFN-ul este gratuită pentru consumatori și nu durează mai mult de 90 de zile. Negocierea este intermediată de conciliatorii Centrului și prin email sau telefon, acest lucru fiind folosit mai ales în perioada pandemiei, când nu a fost posibilă întâlnirea fizică.
Consumatorii care trimit cereri către CSALB sunt sfătuiți să atașeze și documente care să justifice dificultățile lor financiare, scăderea veniturilor sau creșterea cheltuielilor. Dacă banca/IFN-ul acceptă cererea, este desemnat un conciliator care, în urma discuțiilor dintre părți, va propune la final o soluție de rezolvare a situației semnalate. CSALB lucrează în acest moment cu 19 conciliatori care sunt printre cei mai buni specialiști în drept și domeniul financiar-bancar din țară. Conciliatorii sunt profesori universitari, avocați renumiți și foști judecători.
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).
nu este nici un comentariu
Braşovenii care trebuie să obţină un aviz sau autorizaţii de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Braşov nu vor mai trebui să meargă până la sediul instituţiei, pentru a obţine documentele,[...]
2021-07-06 citeste mai multGrupul Continental Hotels vrea să construiască în următorii ani două hoteluri noi, în Braşov şi Iaşi, iar investiţiile sunt estimate la acest moment între 35 şi 37 milioane[...]
2021-07-06 citeste mai multDin observatorul din Valea Lungă, animalele pot fi admirate în mediul lor natural, nu la boxa de gunoi
2021-07-06 citeste mai multCompania Apa Braşov a semnat în toamna anului trecut contractul pentru extinderea reţelelor de apă-canal din comunele Sânpetru şi Hărman, licitaţia fiind adjudecată de constructorul[...]
2021-07-06 citeste mai multVirgil Popescu a vorbit ieri, la B1 TV, despre prelungirea termenelor de plată a facturilor la energie electrică, valabilă pe durata sătrii de urgenţă din 2020 şi a stării de alertă. Ministrul[...]
2021-07-06 citeste mai mult
Adaugă un comentariu