Platforma Frisbo, afacere care oferă servicii de logistică pentru magazinele online, vrea să livreze în acest an comenzi de două milioane euro, sumă ce urmează să se dubleze de la an la an, în condiţiile în care firma are contracte cu 15 retaileri şi continuă politica de extindere. „La cum vedem că merge piaţa, vrem să avem anul viitor comenzi de 4 milioane de euro livrate de noi şi să ajungem la câteva mii de comenzi pe zi. În Vest, acest serviciu acoperă 30-40% din piaţa de logistică, la noi e abia la început. În plus, sunt magazine online care vor să intre în România şi lor le e mai simplu acest sistem, decât să construiască un depozit”, explică Bogdan Colceriu (foto), CEO şi unul dintre fondatorii Frisbo.
Serviciul de logistică este solicitat în primul rând de start-upuri, pentru care ar fi dificil să organizeze singure livrările, încă de la începutul afacerii.
„Startup-urile sunt primele care apelează la astfel de servicii, un fel de logistică în cloud. Livrarea e scumpă pentru o afacere aflată la început. Noi primim marfa în depozitul din Braşov şi o livrăm apoi la clienţi. Acoperim practic partea de stocare, livrare şi facturare, emitere de AWB, call-center, confirmăm clientului că urmează să fie livrată marfa, etc”.
Există şi varianta ca firmele să solicite doar serviciul de call-center, care costă un euro pe comandă, în timp ce pentru stocare şi livrare preţul este de încă un euro. „Pentru tot pachetul de servicii tariful este de 2 euro per comandă. Ca să nu fie costul o povară, ar trebui ca retailerul să aibă un coş mediu de cumpărături care să depăşească 100 de lei”.
Serviciu inventat de Amazon
Acest tip de serviciu, cunoscut sub numele de e-fulfilment, a fost inventat de Amazon, pentru echipa de la Frisbo primul pas în acest domeniu fiind făcut cu magazinul online de cărţi, okian.ro. „Toate problemele logistice care puteau să apară au apărut acolo şi am învăţat cum să le rezolvăm. Anul trecut am lansat Frisbo”. Depozitul firmei se află în Braşov, de unde pleacă zilnic câteva sute de comenzi. Planurile fondatorilor prevăd ca în cinci ani să ajungă la câteva mii de comenzi pe zi, mai multe depozite în ţară şi comenzi de 32 milioane euro pe an, la o marjă de 10%.
„În general, firmele fac un stoc la noi şi livrăm din el. Decizia aparţine firmei, cât are pe stoc. Comanda pleacă de la noi, livrarea e de pe-o zi pe alta. Dar există şi varianta să nu ţină stocul la noi şi la momentul comenzii online furnizorul vine direct la Frisbo, de unde livrăm mai departe către client”.
Firma are 15 angajaţi şi va finaliza 2015 cu o cifră de afaceri de 100.000 euro. Investiţia în depozit s-a cifrat la 500.000 euro, pentru extinderea afacerii urmând să fie alocate câteva sute de mii de euro în următorii ani.
Interesaţi să iasă şi peste hotare
În privinţa intrării pe alte pieţe, Bogdan Colceriu spune că există planuri în acest sens, mai ales că nu ar fi neapărat nevoie de o investiţie în construcţia depozitelor, fiind suficientă închirierea spaţiilor. „E interesant să mergem peste hotare. Regiunea e subţire pe zona asta. Nu vrem neapărat să fim cumpăraţi de altă firmă de profil, ci depinde cum se mişcă lucrurile. Dacă vin companiile mari de afară mai repede spre noi sau ne mişcăm noi mai repede spre Vest”.
Frisbo este controlat de patru asociaţi cu cote egale. Înainte de a lansa acest business, Bogdan Colceriu a co-fondat Trilulilu, de unde a ieşit odată cu vânzarea pachetului majoritar de acţiuni câtre omul de afaceri de origine portugheză Alexis Bonte. „Am rămas cu ceva infim în companie, ca să nu plec de tot. Am luat pe acţiuni o sumă de peste 100.000 euro”. Ulterior, antreprenorul a lucrat şi în alte proiecte online, lansând şi siteul okian.ro, care vinde cărţi de la edituri din Marea Britanie.
Adaugă un comentariu