Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 06:22

Braşovenii de la Frisbo recomandă magazinelor online să fie atente la curieri

Autor:

Publicat la 23 august 2014

Compania deţine o infrastructură de 1.400 de metri pătraţi din care îşi propune să deservească mai multe magazine online

Braşovenii de la Frisbo recomandă magazinelor online să fie atente la curieri
O logistică deficitară, tradusă prin retururi cauzate de livrări greşite, spaţiul de depozitare necorespunzător sau pregătirea ineficientă a comenzilor, poate spori costurile de operare ale magazinului online.
Potrivit braşovenilor de la Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din România, alegerea curierului nepotrivit, neatenţia la detalii precum ambalarea produselor, depozitarea, transportarea şi politica de retur pot dubla costurile de operare ale magazinului online.
Conform specialiştilor Frisbo, atenţia la tot ce ţine de bucătăria internă a magazinului, criteriile de alegere a partenerului logistic  şi optimizarea fluxului logistic sunt esenţiale pentru un business online sănătos.
„O logistică deficitară înseamnă automat costuri crescute. Mă refer aici nu numai la retururi cauzate de livrări greşite, dar şi de ineficienţă în spaţiul de depozitare şi pregătire a comenzilor, care pot uşor să dubleze costurile de operare ale unui magazin online. Dacă o comandă e pregatită în 10 minute în loc de 5, costurile sar în aer”, spune Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.
 
Prima întrebare: Externalizez marfa sau o ţin „în casă”?
Prima întrebare la care trebuie să răspundă managementul magazinului înainte de a-şi alege partenerul logistic este „cât vreau să ţin în casă şi cât vreau să externalizez”? De cele mai multe ori, curieratul este alegerea cea mai uşoară, preferată de  majoritatea  magazinelor, din avantaje evidente. Când vine vorba, însă, de depozitare sau e-fulfillment, deja contează modelul de business al magazinului online.
„Dacă magazinul optează să păstreze marfa în stoc, pentru a obţine  marje mai mari, sau de timp de livrare mai mic, opţiunile sunt între a crea propriul flux logistic, de la depozitare, manipularea stocului, împachetare şi livrare, sau a externaliza aceste servicii către un e-fulfiller. Daca alege un e-fulfiller, atunci se poate concentra doar pe produse, magazin online şi marketing, fără să-şi bată capul cu fluxul logistic şi softurile ataşate acestuia. Investitia e mai mică, iar costurile de operare sunt mai mici”, explică Colceriu.
 
Flux logistic prin e-fulfillment
În cazul în care magazinului online optează în continuare pentru curier, este esenţial ca acesta să se uite la mai multe oferte, de preferat personalizate cu răspunsuri la întrebări simple: În ce zone se aşteaptă să livreze? Care este greutatea unui colet? Ce număr de comenzi se aşteaptă să livreze? Cum încasează  banii?
„Dacă ştiţi că veţi livra peste 60% din comenzi în Bucureşti, că 80% dintre comenzi au până într-un kilogram şi că vă aşteptaţi la minim 300 de comenzi pe lună cu plata ramburs, puteţi deja hotărî înspre ce curier să mergeţi, pe baza ofertelor acestora sau a experienţei lor cu astfel de colete şi comenzi”, afirmă Bogdan Colceriu.
În ceea ce priveşte metodele de plată utilizate, chiar daca rambursul pare cel mai la îndemână, peste 90% dintre clientii online optând pentru acest tip de plata, orice magazin online care îşi propune să rămână pe piaţă pe termen lung trebuie să ofere şi opţiunea de plată cu cardul. „În timp, lucrurile se vor normaliza, iar plata cu cardul va deveni regulă, nu excepţie. E mai sigură, poate fi mai ieftină, e imediată, uşor de urmărit şi facilă”, punctează Colceriu.
Frisbo este prima platformă de e-fulfillment de pe piaţa locală, lansată la începutul anului de Okian, unul dintre principalii comercianţi de carte din România, cu o investiţie de 500.000 de euro. Încă de la lansare, Frisbo a preluat gestiunea a două magazine online: recentul lansat Leonardo.com.ro şi magazinul de carte Okian.ro, alături de noua sa extindere în SUA, Okian.com.
E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare şi livrare sau chiar gestionare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare şi urmărire a comenzilor. Cu sediul central în Braşov, Frisbo deţine o infrastructură de 1.400 de metri pătraţi din care îşi propune să deservească mai multe magazine online.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie