Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:40

Braşovenii au mâncat în oraş de 66 de milioane de euro în 2013

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 09 octombrie 2014

La media încasărilor pe restaurant, Braşovul se situează pe locul doi, cu 340.000 de lei pe unitate

Braşovenii au cheltuit anul trecut 291,1 milioane de lei (aproximativ 66 milioane de euro) la restaurante, potrivit declaraţiilor companiilor braşovene care au ca obiect de activitate restaurante şi alte activităţii de servicii de alimentaţie. 
În total, în judeţul Braşov, există 857 de companii care operează restaurante, acestea având venituri totale de 291,1 milioane de lei. Cu această sumă, Braşovul este pe locul patru în topul naţional, după Bucureşti, cu venituri de 2,48 miliarde de lei, Cluj – 398,9 milioane de lei şi Constanţa - 369,3 milioane de lei. La media încasărilor pe societate, Braşovul se situează pe locul doi, cu 340.000 de lei pe unitate, după Bucureşti – 779.000 de lei, dar înaintea Clujului, care are o medie de 289.000 de lei. 
Pe piaţa din România activează circa 24.400 de firme care au domeniul principal de activitate „restaurante şi alte activităţi de servicii de alimentaţie”, ele având anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 6,7 miliarde de lei, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Cifrele includ doar firmele care şi-au declarat situaţiile financiare pe anul 2013.
Capitala este de departe cea mai puternică piaţă de restaurante din România, urmată la mare depărtare de judeţele Cluj, Constanţa, Braşov şi Timiş. Fiecare dintre aceste pieţe este însă de şase până la nouă ori mai mică decât Bucureştiul, care a reuşit să atragă cele mai importante branduri din domeniu, fie ele internaţionale sau locale. Diferenţa poate veni şi din faptul că unele companii, cum sunt de exemplu McDonald’s sau KFC – cei mai mari jucători din domeniu -, au sediul în Bucureşti dar operaţiuni în toată ţara. Cifra de afaceri însă se cumulează pe entitatea din Capitală.
 „În Bucureşti şi în cele patru judeţe sunt concentraţi cei mai mulţi bani din România. Există o mare diferenţă între puterea de cumpărare şi disponibilitatea de a cheltui în Bucureşti şi în celelalte oraşe din ţară, cum este de exemplu Iaşiul, unde noi am deschis un club anul trecut”, spune Dani Caramihai, unul dintre acţionarii grupului Fratelli, care deţin mai multe cluburi, baruri şi terase în România. El adaugă că în opinia sa Clujul este după Bucureşti oraşul cu cea mai mare putere de cumpărare şi totodată cu locuitori cu cea mai mare dispobilitate de a cheltui. Pe poziţiile următoare se află Constanţa şi Timişoara.
Şi furnizorii din domeniu au observat că proprietarii de restaurante sunt mai dispuşi să investească în echipamente în Bucureşti şi în Cluj, Constanţa, Braşov sau Timişoara pentru că ştiu că îşi vor recupera mai repede investiţia decât în oricare altă zonă din ţară.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie