Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 12:43

Braşoveanul Michael Schmidt se întorsese în ţară în 1990 să îi facă pe etnicii germani să nu emigreze

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 04 octombrie 2014

Acum este proprietarul Automobile Bavaria, dealerul BMW în România

Braşoveanul Michael Schmidt se întorsese în ţară în 1990 să îi facă pe etnicii germani să nu emigreze
Braşoveanul Michael Schmidt (54 de ani), fondatorul Automobile Bavaria, spune într-un interviu acordat Wall-Street.ro, la 20 de ani de la primele exemplare BMW noi vândute pe piaţa românească, că în România la acea vreme era mult profitabil să ai un business decât în Germania, însă acum cele doua pieţe sunt cam la fel.
„Am şi uitat toate obstacolele de atunci, nu cred că era mai uşor decât acum, era poate mai complicat dar nu se ştia altceva şi am luat-o ca atare. Eram primii aici, ne zbăteam cu lucruri minore dar care erau la locul lor. Între timp, multe lucruri s-au pus la punct. Prin intrarea României în Uniunea Europeana s-au preluat nişte standarde, este mult mai civilizat acum. Dar acum ne lipseşte piaţa, atunci era seacă. Dacă băncile ar avea pachete mai atrăgătoare poate am avea şi noi de câştigat din chestia asta”, povesteşte omul de afaceri braşovean. 
Michael Schmidt a plecat din România după ce a terminat liceul, în 1978 şi a studiat la Munchen la Facultatea de Electrotehnică a Universităţii Tehnice. Ultima zi de facultate a fost şi prima zi de muncă, fiind angajat la Siemens, unde făcuse practică în timpul facultăţii. „Am avut un job foarte interesant, de automatizări, am umblat în toată lumea să îl punem în funcţiune, atunci apăruseră primele telefoane portabile cu circuite în miniatură şi Siemens dezvoltase un automat care punea tranzistori şi componente electronice pe aceste plăci. In timpul acela a venit revoluţia în România în 1989. Conjunctura a fost în aşa fel încât eram într-o organizaţie a saşilor din Germania care aveau şi o influenţă politică şi se punea problema, că nu mai era presiune de emigrare a etnicilor germani în Germania, să se facă nişte acţiuni să rămână în România, să nu mai emigreze. Şi aşa am venit eu în martie 1990 în Sibiu şi am început cu tot felul de încercări şi programe să îi convingem să rămână aici, însă oamenii tineri au plecat imediat în Germania. Asta a fost conjunctura care m-a adus în România: Intenţia era să stau un an aici şi după aceea să plec înapoi. Asta a fost convenţia să vin aici, ca să îmi menţin jobul de la Siemens şi să mă întorc fără să am dezavantaje în aceeaşi poziţie, dar nu a fost să fie. Am continuat aici, am făcut programe pentru azile de bătrâni pentru că tinerii au emigrat”.
Reprezentant BMW a devenit dintr-o întâmplare, în 1994, când s-a întâlnit cu un prieten care îi povestea că cineva încearcă să facă o reprezentanţă BMW în Bucureşti. „M-am întâlnit, am bătut palma, şi pe 1 aprilie 1994 m-am instalat în primul corp de birouri mai profesionale în Piaţa Unirii în Centrul Sitraco”.
Nu a vrut să facă alte business-uri. S-a concentrat pe vânzarea automobilelor germane, după care din 1998 până în 2000 s-a luptat să obţină contractul de camioane MAN. „În primul an, cu trei oameni ne-am chinuit să vindem 11 maşini, iar în 1995 ne-am mutat, am făcut un showroom de nici 60 metri pătraţi în Galeria Hotelului Sofitel, unde cu chiu, cu vai, de abia intrau un BMW Z3 sau un Seria 3. La sfârşitul lui 1997 ne-am mutat pe centură unde construisem într-o variantă minimală din punct de vedere al cerinţelor BMW un aşa zis model de showroom de Europa de Est, cu condiţii mai spartane, dar totuşi agreate de BMW pe vremea respectivă, iar în 1998 am făcut inaugurarea. Pe un teren de 20.000 mp am construit circa 10.000 mp de service şi showroom, eram singuri pe tot câmpul la vremea aceea, numai Farmexim mai era. În 1998 se legase treaba cu Land Rover, a mers foarte bine, am vândut bine, maşinile erau mai accesibile la preţ faţă de BMW. Între 1998 şi 2001 am crescut. În 2001, m-am extins de trei ori, am mărit suprafaţa şi la showroom şi la service. În 2002, am deschis o filială în Braşov şi aşa s-a dezvoltat aproape exponenţial businessul. Din 2004 până în 2007 am avut cea mai mare creştere, piaţa era ca o spirală, am investit tot ce am câştigat în perioada asta, am reinvestit în reţea. La criză, la fel cum am crescut, am şi scăzut”, mai spune omul de afaceri.
 
 
Foto:  Michael Schmidt şi soţia, la Ateneul Român, unde s-au sărbătorit, pe 1 octombrie, 20 de ani de când Automobile Bavaria reprezintă marca BMW în România.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie