Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.7792 RON

1 GBP = 5.8884 RON

1 XAU = 422.7614 RON

1 AED = 1.3011 RON

1 AUD = 2.9949 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8043 RON

1 CAD = 3.3209 RON

1 CHF = 5.2704 RON

1 CNY = 0.6558 RON

1 CZK = 0.1979 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0950 RON

1 HUF = 1.2126 RON

1 INR = 0.0553 RON

1 JPY = 3.0564 RON

1 KRW = 0.3326 RON

1 MDL = 0.2567 RON

1 MXN = 0.2337 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7042 RON

1 PLN = 1.1800 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0482 RON

1 SEK = 0.4337 RON

1 TRY = 0.1341 RON

1 UAH = 0.1138 RON

1 XDR = 6.2314 RON

1 ZAR = 0.2574 RON

Editia 8345 - 24 ian 18:18

Braşoveanul care a dus Dacia la New York face acum furori cu un ARO în „jungla de beton”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 11 decembrie 2020

Maşina românească întoarce orice privire, e un prototip fabricat chiar pentru SUA

Braşoveanul care a dus Dacia la New York face acum furori cu un ARO în „jungla de beton”

În inima New Yorkului, un ARO românesc, aflat la a doua tinereţe, se încadrează perfect în peisajul zgârie-norilor luminaţi de reclamele de pe Broadway. Cu vopseaua proaspătă şi cauciucurile neuzate, pare că acum a ieşit pe poarta fabricii. Maşina are 28 de ani dar, când e parcată, întoarce orice privire.
La volan e Eduard Palaghiţă, braşoveanul care a adus la New York şi prima Dacia 1300. Acum, i-a adus din România un frate mai tânăr, cu o poveste interesantă: modelul este un prototip din seria de ARO 244 Hunter, fabricat chiar pentru a fi vândut în SUA. În 1992, avea aer condiţionat şi motor american.
„E prototip pe care s-au testat piese care s-au pus pe ARO din America. Are motor de Ford, servo-direcţie, servo-frână. Pe jante şi pe geamuri este ştanţat DOT”, a explicat Eduard.
În loc să strălucească în America, ARO-ul a rămas cu zecile de ani pe drumurile pline de gropi ale României. Iar în 2014 a ajuns în garajul lui Alex Constantinescu, un român care l-a recondiţionat. Acolo l-a descoperit şi Edi Palaghiţă şi i-a plăcut atât de mult, încât, în august, a adus ARO-ul în Statele Unite. A plătit 3.000 de dolari doar taxe de transport. „Am avut probleme cu înmatricularea tocmai pentru că este un prototip, pentru că motorul nu are serie, şi nici caroseria”, a precizat Edi.
Fan al maşinilor încă din copilărie, când colecţiona surprize de la gumele Turbo, Edi are în garaj nu mai puţin de nouă automobile. Pasiunea lui e vizibilă nu doar în garaj, ci şi în casă. Are cea mai mare colecţie din lume cu machete Dacia – Renault. „Pentru că am plecat din România când aveam doar 12 ani, nu am atât de multe amintiri de care să îmi fie dor. America este casa mea. Dar abia aştept să vin în fiecare an în ţară, întâlnirile cu dacioţii mei sunt cele mai faine momente. Cu Alex, tipul de la care am luat Dacia şi acum Aro-ul vorbesc zilnic la telefon. Mă sună când ştie că merg spre serviciu şi stăm la bârfă mai bine de o oră”, a destăinuit Edi.

Foto:  PASUL CEL MARE.  Pe 26 septembrie anul acesta, Eduard Palaghiţă şi frumoasa lui americancă, Danielle Ludwig, au făcut „următorul pas mare în călătoria vieţii noastre”. A fost o nuntă restrânsă, cu cei din familie, având în vedere contextul actual, dar nu au renunţat la planurile pentru marea ceremonie: „aşteptăm cu nerăbdare să sărbătorim cu prietenii şi familia anul viitor”.

+8 -0

Comentarii

'piston'

2020-12-13 06:46:15


'S-a demonstrat de mult ca acea Dacie de fapt a fost un Renault veritabil ci sigla Dacia. '

'Willy'

2020-12-12 00:20:38


'Era cam inghesuiala in Aro cand te plimba militia pe banii ei pana la sediu. As putea spune ca multi asa am crescut: cu cheia de gat si cu Aro la scara. Tin minte ca o data, dupa Revolutie cand inca mai erau Aro in serviciul patriei, la un scandal a venit politia. Inca mai erau in politie umflatii aia cat dulapul de abia incapeau 4 in spate in Aro. Cand s-au dat jos toti 4, asa de repede s-au dat ca a sarit masina in sus o jumate de metru cand s-a eliberat brusc de greutate.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional