Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 12:15

Braşoveanca dată afară de la Tesla e mândră că a absolvit Universitatea Transilvania

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 18 august 2016

Cristina Bălan: „Sper ca tinerii din România să ţină tradiţia în continuare şi să aibă încredere în ei”.

Braşoveanca dată afară de la Tesla e mândră că a absolvit Universitatea Transilvania

Cristina Bălan (foto), inginerul braşovean care a lucrat la unele dintre cele mai cunoscute automobile din lume, de la Audi R8 la Porsche Cayenne şi Tesla Model S, spune că în Statele Unite sunt mulţi ingineri români care lucrează în industrie şi care sunt, totodată, printre cei mai buni în domeniile în care activează aceştia. Ea a absolvit Universitatea Transilvania din Braşov în 2002. „Sunt mândră că sunt româncă şi foarte multă lume ştie cât de mult apreciez universitatea pe care am făcut-o. Am întâlnit mulţi ingineri români foarte buni şi respectaţi în Statele Unite. Sper ca tinerii din România să ţină tradiţia în continuare şi să aibă încredere în ei”, a declarat Cristina Bălan.
Tot în America de Nord şi-a dezvoltat cariera şi Sorin Buşe, actualul ministru al Transporturilor care timp de cinci ani, între 2010 şi 2015 a condus centrul de ingineri Renault Technologie Roumanie şi a fost vicepreşedinte în cadrul Grupului Renault.
Printre absolvenţii Universităţii Transilvania din Braşov se numără Alexandru Blemovici, directorul general al Schaeffler Romania, sau Răzvan Urdea, coleg de generaţie cu Cristina Bălan, care este în prezent director general al HIB Rolem.
Înainte să lucreze la Tesla, Cristina Bălan a lucrat ca inginer la Boeing, timp de 3 ani, la Meridian Lightweight Technologies pentru 2 ani şi la Honeywell Process Solutions pentru un an şi 7 luni.
În California, la Tesla a lucrat pentru patru ani, din 2010 până în 2014, ca inginer de proiectare, iar din 2015 şi-a fondat propria companie de proiectare Tesseract Motors. În cadrul Tesla, aceasta a lucrat la proiectarea elementelor de interior şi module pentru baterii, pentru mai multe modele de automobile, cum ar fi interiorul portierelor de la Porsche Cayenne, modului bateriilor de pe Mercedes-Benz B-Class şi cel de pe Toyota Rav4 EV, dar şi la consola centrală a modelului Audi R8.

Probleme legate de calitate
Cristina Bălan a devenit unul dintre cei mai cunoscuţi ingineri români la nivel mondial după ce Wall Street Journal a publicat marţi un articol legat de problemele cu care se confruntă cunoscutul producător de maşini electrice Tesla. Numele Cristinei Bălan apare în legătură cu un scandal intern cu privire la calitatea maşinilor asamblate de brandul american, în urma căruia tânăra a fost forţată să părăsească compania. Ea a dezvăluit faptul că problemele legate de calitate au crescut pe măsură ce producţia Tesla Model S a urcat. La începutul anului 2014 ea a văzut aliniate maşinile cu probleme la nivelul plafonului interior, unde au apărut rosturi tot mai mari. După ce Cristina Bălan a ridicat problema, a fost forţată să demisioneze, potrivit declaraţiilor sale consemnate de Wall Street Journal. După ce a părăsit compania i-a spus lui Elon Musk într-un e-mail faptul că inginerii pun componente defecte în maşină, cu toate că ştiu despre probleme.
Compania a refuzat orice comentariu pe această temă. Tesla produce în prezent cele mai cunoscute maşini electrice de pe piaţă, ce au autonomii de peste 500 de kilometri, în timp ce restul constructorilor oferă cel mult 200 km autonomie, iar singurele automobile care ar putea surclasa Tesla, sunt abia în stadiul de concept la mărcile europene. în România s-au vândut anul trecut 14 maşini Tesla Model S, iar în fiecare lună este livrată cel puţin un astfel de automobil pe piaţa locală, cu toate că nu există o reprezentanţă oficială.

22 de maşini Tesla în România
În total, în România sunt deja 22 de astfel de automobile, care de obicei au preţuri între 80.000 şi 100.000 de euro. În plus, compania va construi trei Superchargere – trei sisteme de încărcare a maşinilor electrice de mare putere în Craiova, Bucureşti şi Galaţi. Spre deosebire de BMW, care spre exemplu a dorit să revoluţioneze conceptul de maşină electrică cu i3 şi i8, care dispun inclusiv de un şasiu realizat din fibră de carbon, Tesla a adoptat un concept simplu – baterie cât mai mare, pentru a oferi o autonomie de 500 km, prag considerat psihologic pentru ca un automobil electric, a cărui baterie poate necesita şi peste opt ore de încărcare, poate înlocui cu succes unul pe benzină sau diesel. Spre deosebire de un automobil clasic, unul electric nu poluează, nu necesită intervenţii costisitoare şi prezintă mult mai puţine riscuri de a se defecta în timp.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie