Curs BNR
1 EUR = 4.9772 RON
1 USD = 4.3734 RON
1 GBP = 5.8179 RON
1 XAU = 468.2581 RON
1 AED = 1.1907 RON
1 AUD = 2.7902 RON
1 BGN = 2.5448 RON
1 BRL = 0.7666 RON
1 CAD = 3.1585 RON
1 CHF = 5.2988 RON
1 CNY = 0.5997 RON
1 CZK = 0.1990 RON
1 DKK = 0.6667 RON
1 EGP = 0.0858 RON
1 HUF = 1.2206 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0680 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2536 RON
1 MXN = 0.2233 RON
1 NOK = 0.4195 RON
1 NZD = 2.6126 RON
1 PLN = 1.1624 RON
1 RSD = 0.0424 RON
1 RUB = 0.0525 RON
1 SEK = 0.4542 RON
1 TRY = 0.1138 RON
1 UAH = 0.1049 RON
1 XDR = 5.9312 RON
1 ZAR = 0.2339 RON
Publicat la 15 aprilie 2025
Cum arată simulatoarele pentru mecanicii de locomotivă ce vor fi livrate CFR Călători
Contractul pentru livrarea de către SIM Factor a două simulatoare destinate mecanicilor de locomotivă ai CFR Călători va fi semnat astăzi, 15 aprilie, la Bucureşti de reprezentanţii operatorului feroviar de stat şi cei ai producătorului polonez.
CFR Călători a cumpărat cele mai scumpe şi cele mai complexe simulatoare ale producătorului polonez SIM Factor. Cei de la publicaţia de profil Club Feroviar au fost la Varşovia şi le-au testat şi spun că „atunci când te afli în ele ai percepţia vizuală, sonoră şi la nivelul vibraţiilor că eşti în cabina unei locomotive adevărate”.
„La nivel vizual, dacă priveşti în faţă vezi calea de rulare din faţă, iar pe geamurile laterale ai imaginile în mişcare din cele două părţi ale locomotivei. În plus, atunci când treci (virtual, evident) peste macazuri simţi trepidaţiile, iar când te afli într-o curbă cabina se înclină. Şi asta este posibil atât softului dezvoltat de firma poloneză, cât şi faptului că simulatorul este o cutie mare de metal aşezată pe trei picioare mobile, care dau senzaţia de mişcare. Concret, urci pe o scară în cutia metalică, închizi şi asiguri uşa, după care scara este îndepărtată, pentru ca tot ansamblul să se poată mişca. Revenind la imagini, ele par a fi reale, de pe tronsonul feroviar pe care circuli cu trenul. Acest lucru este posibil deoarece tronsonul respectiv este filmat în prealabil la faţa locului, din cabina locomotivei, iar apoi este recreat cu ajutorul softului”, aşa sunt descrise noile simulatoare/
Vor reda tronsonul feroviar Bucureşti Nord-Braşov
Aşa se va întâmpla şi în România, unde tronsonul ales de CFR Călători pentru a fi redat de simulatoarele pentru mecanicii de locomotivă este Bucureşti Nord-Braşov, Magistrala 300. Decizia este una bună, având în vedere că pe traseu relieful este variat (câmpie, deal, munte) şi sunt atât porţiuni modernizate (Bucureşti Nord-Câmpina-Predeal), cât şi nemodernizate (Predeal-Braşov). Linia ferată este dublă şi electrificată pe tot traseul cu o lungime de 166 km.
Nu pot fi păcălite
Simulatoarele de la centrul de examinare din Varşovia pot reda condiţiile dintr-o locomotivă de manevră (standard diesel sau drezină pentru intervenţii la infrastructură), dintr-o ramă electrică sau o locomotivă electrică, în patru configuraţii. Fiecare candidat are un scenariu dedicat, astfel încât să nu se poată trişa la examen, care se derulează în trei etape: examen teoretic, examen pe simulator şi examen pe locomotivă reală, în parcurs. La proba cu simulatorul, fiecare dintre acestea are o cameră de comandă de unde instructorul urmăreşte cum se descurcă macanicul candidat şi îi ”vânează greşelile”.
Sunt rulate scenarii operaţionale realiste, inclusiv funcţionarea sălilor motoarelor, sistemelor de frânare şi pantografelor. Apar şi situaţii de urgenţă, cum ar fi scurt circuite, incendii sau defecţiuni ale uşilor.
Vârf de gamă
La mijlocul lunii noiembrie 2024, Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători a început procedura de achiziţie a două simulatoare pentru mecanicii de locomotivă.
În sistemul electronic de achiziţii publice a fost postat anunţul de licitaţie ce are ca obiect „Achiziţia a 2 (două) simulatoare multifuncţionale locomotivă/automotor cu Sistem European de Control şi Comandă al Trenului – ETCS”. Valoarea totală estimată a contractului a fost de 9.182.110,63 lei, echivalentul a aproximativ 1,85 milioane de euro. La termenul limită, au fost depuse două oferte, din partea Business Plus şi SIM Factor SA. În urma evaluării ofertelor, a fost declarată câştigătoare cea a polonezilor de la SIM Factor, cu o valoare de 7.345.688,50 lei.
La SIM Factor Ăcompanie înfiinţată în 2017) lucrează o echipă de aproape 100 de specialişti, dintre care 25 sunt dedicaţi producţiei de hardware, precum designeri şi ingineri de service. O echipă de 30 de dezvoltatori de software lucrează împreună cu o altă echipă de 30 de persoane – artişti grafici şi designeri de mediu – pentru a crea simulatoarele, de la concept la implementare. Operaţiunile zilnice se desfăşoară atât în două birouri din Varşovia şi Cracovia, cât şi la operatori, pentru mentenanţă, în Polonia şi în alte ţări.
Compania produce şi simulatoare pentru vatmani şi mecanici de metrou.
Andimar Tranzact SRL „în faliment”, vinde prin licitaţie publică cu strigare mijloace fixe magazin piscicol preţ strigare 9.810 lei. Licitaţia are loc în 05.05.2025 ora 10.00[...]
2025-04-24 citeste mai multPlafoanele de la care se acordă sprijin pentru plata facturilor la energie trebuie actualizate, a spus luni, 14 aprilie, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, referindu-se la perioada ulterioară datei[...]
2025-04-15 citeste mai multAplicaţia Tazz deţinută până recent de eMAG urmează să dispară, iar noii proprietari, finlandezii de la Wolt, vor muta platforma de livrări de mâncare pe o nouă aplicaţie. „Tazz[...]
2025-04-25 citeste mai multPrimarul din Miercurea Ciuc, Korodi Attila, şi Orban Zoltan, proprietarul companiei Alpin Szig es Szerkezet Epitoipari SRL din Ungaria, care deţine şi firma Mineral Insulation SRL din Miercurea-Ciuc,[...]
2025-04-25 citeste mai multFermierii din Germania semnalează efectele negative ale majorării salariului minim, despre care afirmă că „le-ar putea compromite competitivitatea şi chiar existenţa”, scrie The Pinnacle[...]
2025-04-25 citeste mai mult
'Linderman '
2025-04-15 09:03:30
'Dar pentru călători n-ati luat simulatoare?...ca de 35 de ani e cea mai proastă cale ferată din românia...'