Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7155 - 26 feb 17:12

Braşov, Mureşenilor 25: O clădire istorică redată oraşului, acum casă a tehnologiei de vârf. Aşa a dorit un om de afaceri să-şi arate respectul față de oraşul în care s-a născut

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 21 ianuarie 2020

Hollinek Zsolt: „Chiar dacă nu locuim în centru sau dacă nu suntem proprietarii acestor imobile, ar trebui să facem ceva pentru a conserva un lucru minunat”. Thermomix și Kobold, două branduri de top, prezentate la Brașov într-un altfel de showroom. Reprezentanța Vorwerk Exclusive Distributor Store funcționează pe strada Mureșenilor nr. 25, într-o clădire istorică renovată de companie, care a ridicat ștacheta în ceea ce privește reabilitarea zonelor istorice

Braşov, Mureşenilor 25: O clădire istorică redată oraşului, acum casă a tehnologiei de vârf. Aşa a dorit un om de afaceri să-şi arate respectul față de oraşul în care s-a născut

Două branduri germane celebre ale companiei Vorwerk, aparatul de bucătărie Thermomix și sistemele de curățenie Kobold, pot fi admirate și testate într-o clădire istorică din Brașov, pe strada Mureșenilor nr. 25, unde, joi, 16 ianuarie, în cadrul unui eveniment special a fost inaugurat showroom-ul „Vorwerk Exclusive Distributor Store”. Spațiul a fost amenajat de compania HLK Trade SRL Brașov, o afacere de familie, la care Hollinek Zsolt și soția lui sunt asociați.

Showroom-ul de pe strada Mureșenilor nu este un simplu „spațiu comercial”, pentru că omul de afaceri brașovean Zsolt Hollinek a dorit ca locul în care sunt prezentate cele două branduri să fie un model de bună practică în ceea ce privește implicarea în conservarea patrimoniului istoric. „În momentul în care am închiriat acest spațiu, am considerat că această clădire trebuie să primească ceea ce i se cuvine. Cu acordul proprietarului, respectiv Biserica Romano-Catolică, dar și cu sprijinul Primăriei Brașov, care ne-a facilitat procedurile, am început să reabilităm fațada. Am fost nevoiți să înlocuim toate ferestrele de la etaj, după ce câțiva locatari puseseră geamuri cu tâmplărie din PVC. Am copiat modelul ferestrelor vechi, cu frezările făcute la momentul în care au fost montate, pentru că am încercat să le refacem cât mai aproape de original. Modul în care a fost amenajat acest spațiu a fost gândit până la cele mai mici detalii. Am schimbat chiar și vechile uși de inox din interior. Am schimbat și vitrina vecinilor de la cabinetul optic, care aveau fereastră de plastic. Am realizat și decorațiuni din lemn profilat, pentru a da o notă de eleganță, atât din interior, cât și în exterior. S-au folosit materiale de cea mai bună calitate, în mare parte aduse din Italia. Am gândit inclusiv un iluminat arhitectural discret pentru fațadă. De asemenea, ne-am gândit cum să punem reclama, astfel încât să nu arate prea ostentativ, pentru a nu tăia din eleganța fațadei și sper că ne-a reușit. Ba mai mult, am avut grijă și de cuiburile de rândunele care sunt sub acoperiș, astfel încât acestea să rămână intacte”, ne-a declarat managerul general al firmei HLK Trade SRL Brașov, Hollinek Zsolt, care a amintit că „am avut parte de o echipă foarte bună de constructori și de o colaborare extraordinară cu Corina Predoi, care și-a pus amprenta pe acest spațiu”. De-a lungul derulării proiectului, omul de afaceri spune că au fost și mici probleme cu unii rețeliști, care nu doreau să demonteze cablurile de pe fațade.

De ce această renovare? 

 „Am dat tot ce am putut pentru acest loc. Am încercat să ridicăm ștacheta în ceea ce  privește reabilitarea zonelor istorice. Prin această inițiativă am dorit să oferim un exemplu și celorlalți chiriași. Cred că noi brașovenii suntem extrem de norocoși că am moștenit o bijuterie de centru istoric. Chiar dacă nu locuim în centru sau dacă nu suntem proprietarii acestor imobile, ar trebui să facem ceva pentru a conserva un lucru minunat”, este unul dintre motivele pentru care managerul general al firmei HLK Trade SRL Brașov, Hollinek Zsolt, a decis să reabiliteze clădirea istorică.

Un alt motiv pentru care brașoveanul a ținut să renoveze casa istorică de pe strada Mureșenilor este unul personal: „Eu sunt atașat de acest loc. Bunicul meu, fiind sas, a fost deportat în Rusia după cel de-Al Doilea Război Mondial și nu s-a mai întors. Înainte de a fi deportat, a cunoscut-o pe bunica, s-a stabilit la Brașov, mutându-se din Sibiu”.

Restaurarea casei de pe strada Mureșenilor ar putea fi începutul unui proiect personal al lui Hollinek Zsolt, care a anunțat că „poate continuăm acest proiect. Ne gândim să ne implicăm și în renovarea altor clădiri”.

Nu în ultimul rând, el le-a lansat o invitație brașovenilor: „să contribuie la restaurarea Centrului istoric al orașului. Sper că prin acest proiect am putut da un exemplu de bună practică, aici, în orașul meu natal”.

Un altfel de showroom

Showroom-ul de la Brașov este al patrulea din România al companiei, dar este diferit de celelalte, din București, Cluj, Sfântu Gheorghe. Showroom-ul de pe strada Mureșenilor nr. 25 nu este un punct de vânzare, ci unul în care brașovenii pot obține informații despre produse sau pot vedea cum funcționează acestea. Totodată, este un spațiu în care se vor organiza evenimente culinare, clase de gătit de bază sau tematice, evident, cu echipamente Thermomix. „Este un loc în care orice persoană care intră se poate simți bine. De asemenea, este și un mic muzeu, pentru că brașovenii care vor intra în acest spațiu vor putea vedea toate modelele de aparate de bucătărie Thermomix, de la primul dintre ele, apărut în anul 1971, până la cel actual, ajuns la a cincea generație. În cazul Kobold, care este o divizie pe care am preluat-o de puțin timp, nu avem toate modelele, dar am încercat să compensăm acest aspect prin fotografii de epocă”, a mai spus  Hollinek Zsolt.  

Omul de afaceri brașovean a declarat că într-o zi și-ar dori să poată aloca un spațiu special unui muzeu Vorwerk. Compania datează din 1883, fiind înființată cu trei ani înaintea primului producător de automobile din Germania Daimler-Benz. „De la o fabrică de covoare Vorwerk a ajuns să fie o companie cu o cifră de afaceri de 4 – 5 miliarde de euro. A pornit ca o afacere de familie, la fel ca a noastră, pentru că la HLK Trade sunt asociat cu soția, iar Vorwerk e principalul partener al firmei noastre”, a explicat managerul general al HLK Trade  Brașov.

HLK Trade fost înființată în anul 2009 și de 11 ani colaborează cu Vorwerk. La Brașov funcționează head-office-ul HLK Trade, reprezentantul Vorwerk în România. Practic, de la Brașov se distribuie în toată România produsele Thermomix și Kobold. „Până anul trecut am avut doar divizia Thermomix, iar acum, în urma deciziei Vorwerk, avem și divizia Kobold”, a precizat Hollinek Zsolt.

„Locația este minunată, dar și mai minunați sunt oamenii”

La inaugurarea showroom-ului de pe strada Mureșenilor nr. 25 a participat și vicepreședintele Companiei Vorwerk, Simone Manera, care, în timpul ceremoniei, s-a declarat impresionat acest loc. „Locația este minunată, dar și mai minunați sunt oamenii. Sunt foarte onorat să fiu aici, în România, una dintre țările cu cea mai mare creștere în ceea ce privește portofoliul nostru de produse. Este un succes minunat și ne așteaptă un viitor promițător”, a declarat invitatul.

„Ar trebui ca acest model să fie preluat și de alți comercianți”

La eveniment a participat și primarul Brașovului, George Scripcaru, care a urmărit proiectul din primele etape și s-a declarat impresionat de rezultat. „Este un chiriaș care a dezvoltat o afacere într-un domeniu foarte important. Aceste echipamente sunt parte din viața noastră de zi cu zi. Fiecare dintre noi avem acasă un aspirator sau un robot de bucătărie, dar nu de calitatea și nivelul celor prezentate aici. În acest showroom vedem echipamente de ultimă generație, folosite inclusiv în unitățile de cazare și de alimentație publică. Pe lângă această activitate economică trebuie să remarcăm exemplul de bună practică în ceea ce privește amenajarea unei clădiri din centul istoric al orașului. În fiecare zi trec pe această stradă și, în mod indirect, am participat la acest proiect. Am atras atenția de la început firmei constructoare, pe care o cunosc, să realizeze o lucrare de calitate și să se încadreze în termenul de finalizare a proiectului. Cred că trebuie să ne bucurăm că avem o clădire frumoasă, în care se dezvoltă o activitate comercială importantă. Ar trebui ca acest model să fie preluat și de alți comercianți. Îi felicit pe chiriași și le mulțumesc, pentru că nu s-au limitat doar zona în care își desfășoară activitatea ci au inclus în proiectul de renovare întreaga clădire”, a declarat primarul municipiului Brașov.  

Pentru designer, proiectul a fost o provocare

Designerul care se face „vinovat” de amenajarea spațiului de pe strada Mureșenilor este Corina Predoi, care a spus că pentru ea acest proiect a fost o provocare. „Aveam aici un spațiu cu o încărcătură istorică în care trebuie să fie prezentate și să funcționeze niște aparate de ultimă generație. Punctul de plecare al conceptului a fost să introduc elemente de fațadă în interior. Așa a rezultat structura în arcade din interior. Când noi am preluat proiectul, exteriorul și interiorul nu erau conectate, iar noi am reușit asta prin intermediul unor artificii volumetrice. Acest spațiu combină designul italian cu tehnologia germană, iar totul se întâmplă într-o clădire istorică. De altfel, în showroom a fost adusă o canapea din secolul al  XIX-lea, contemporană cu această clădire. Pentru a amenaja acest spațiu, m-am legat de un cuvânt cheie: uman. Am transpus partea umană prin amenajarea unui spațiu rezidențial. Poate că trecătorul vede în vitrină niște obiecte «supersonice», dar cred că simte nevoia de a intra”, a declarat Corina Predoi, care a amintit că, înainte de a pregăti proiectul a făcut o documentare minuțioasă, solicitând inclusiv informații despre valorile firmei.  


Comentarii

Stoica Bela

2020-01-21 16:18:17


Daca asemenea oameni (brasoveni) mai exista, nimkc nu este pierdut Felicitari si va multumim frumos stimate DOMN!

G Maria

2020-01-21 11:20:32


Bravo ,bravo!!!Toti care detinem, proprietatii s au chiriasi ...ar trebui sa ne FIE ca.. exemplu!!!!!

DanaBv

2020-01-21 07:52:37


Jos palaria, domnule Hollinek! In calitate de brasoveanca, va multumesc din suflet!

ophelia

2020-01-21 07:17:29


Renovarile caselor din centrul istoric trebuie sa respecte arhitectura originala.Multe case istorice au termopane si tigla moderna iar fatadele sunt horror.Recomand primariei sa verifice si spatiile inchiriate in aceasta zona,intrucat chiriasii (multi dintre ei) stau in conditii insalubre,unii nu au facut niciodata nici o reparatie cat de mica imobilului,si nimeni de la primarie nu i-a verificat vreodata.Astfel de chiriasi sunt de cele mai multe ori un pericol pentru ceilalti locatari.Mai bine le-ar vinde unor persoane care sa le renoveze si sa le intretina.Sunt sute de astfel de cazuri.E cazul ca primaria sa se implice si sa puna armata de salariati ai departamentului respectiv sa mai lase scaunele si sa se deplaseze in teren.Cand se va intampla o nenorocire va fi prea tarziu!

ducu mihai

2020-01-21 06:38:40


Jos palaria! De-asta e Ardealul unde e!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional