Braşov - municipiul reşedinţă cu cel mai performant management al serviciilor de utilităţi publice locale dintre toate municipiile componente ale regiunii Centru
Autor:
Publicat la 05 iunie 2015
Braşov este cel mai performant municipiu reşedinţă de judeţ din centrul României, arată datele oficiale privind managementul serviciilor de utilităţi publice (alimentarea cu apă şi canalizare, salubrizare, termoficare, iluminat public şi transport public) analizate de către Institutul pentru Politici Publice (IPP), evaluarea fiind confirmată de opiniile cetăţenilor ce au trimis diferite comentarii pe această temă în aplicaţia IPP despre transparenţă şi eficienţă în serviciile publice municipale, accesibilă la: http://www.ipp.ro/harta/ - prima Hartă interactivă a serviciilor publice municipale.
Municipiul Braşov, spre deosebire de alte oraşe din regiunea Centru, înregistrează cea mai mare acoperire cu serviciul de alimentare cu apă şi canalizare, cea mai mare acoperire cu serviciul de iluminat public şi un tarif redus la acest serviciu, precum şi o pondere mare a mijloacelor de transport accesibilizate pentru persoanele cu dizabilităţi. Datele prelucrate de IPP, care se referă la anul 2013, au fost comunicate de primăriile reşedinţă de judeţ în baza unei solicitări de informaţii de interes public şi completate de alte surse oficiale centrale accesate de specialiştii Institutului.
Cu asemenea informaţii practice, IPP consideră că implicarea cetăţenilor în urmărirea motivelor care explică creşterile de preţuri în livrarea serviciilor publice şi dobândirea de cunoştinţe minimale pentru a evalua corespunzător creşterile de calitate/regresul în furnizarea acestor servicii, constituie condiţii determinante pentru atingerea unui standard de viaţă optim, în plan local. De aceea, proiectul se axează pe stimularea interesului cetăţenilor din aceste mari comunităţi urbane să urmărească prestaţia primarului şi a echipei acestuia aceştia aflându-se, în această perioadă, la bilanţul primilor 2 ani de mandat.
Aceasta este cea de-a 3-a evaluare realizată de IPP, prima fiind aferentă regiunii de dezvoltare Nord Est, iar ce-a dea doua, regiunii Sud Muntenia. În continuare, IPP analizează performanţa municipiilor din fiecare regiune de dezvoltare, urmând să informeze autorităţile şi cetăţenii din aceste zone, pentru ca la final (aprox. luna august a.c.) să dea publicităţii un clasament naţional.
Cetăţenii pot contribui în acest demers de promovare a rezultatelor managementului asupra serviciilor publice locale şi ne pot trimite, identificându-se cu adresa de email personală/cu profilul facebook, o fotografie şi o scurtă descriere a situaţiei întâlnite în comunitate, direct pe pagina web a Hărţii interactive a serviciilor publice municipale la http://www.ipp.ro/harta/ . IPP se angajează să transmită cele mai des sesizate situaţii de nereguli în prestarea serviciilor publice locale direct către autorităţile locale responsabile, demersul curent orientându-se concomitent şi către creşterea transparenţei cheltuirii resurselor publice pentru aceste servicii şi către dobândirea unui tip de management public participativ.
Iniţiatorul acestui demers unic în România, Institutul pentru Politici Publice (IPP) – este singura organizaţie neguvernamentală din România care realizează anual evaluări obiective privind performanţa serviciilor de utilităţi publice locale de la nivelul municipiilor mari din ţară. IPP şi Finanţatorii acestui proiect nu vor fi responsabili pentru acurateţea datelor comunicate, IPP având toată disponibilitatea de a completa datele din aplicaţie funcţie de ulterioare comunicări/reacţii venind de la autorităţile vizate.
Sursa: www.ipp.ro
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu