Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8165 - 18 apr 20:58

Braşov – Budapesta, nici 2 ore cu trenul. Oraşul nostru ar putea fi inclus într-un coridor feroviar de mare viteză

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 04 iulie 2023

Este nevoie de 1 milion de semnături de la cetăţenii Uniunii Europene

Braşov – Budapesta, nici 2 ore cu trenul. Oraşul nostru ar putea fi inclus într-un coridor feroviar de mare viteză

Dacă în prezent, un drum cu trenul de la Braşov la Bucureşti durează în jur de două ore, în viitor, s-ar putea ajunge pe linia ferată în nici două ore la Budapesta. Calculul a fost făcut e experţii Comisiei Europene, care a lansat o consultare a cetăţenilor privind realizarea unei reţele de căi ferate de mare viteză (peste 300 km/h), care să lege toate capitalele europene.
Conform informaţiilor publicate pe site-ul connect-capitals-hsr.eu (versiunea în limba română), pentru ca proiectul de infrastructură să fie luat în calcul, este nevoie de 1.000.000 de semnături ale cetăţenilor UE.

Care sunt argumentele pentru linia de mare viteză
Pe site-ul amintit se arată că în cazul în care s-ar realiza această linie, distanţa dintre Bucureşti şi Budapesta ar putea fi parcursă în 2,5 ore. O astfel de cale ferată ar deveni o alternativă la transportul aerian pe distanţe scurte.
„Neplăcerile cauzate de prea multe avioane care decolează şi aterizează şi de lipsa de capacitate a aeroporturilor pot fi compensate prin înlocuirea zborurilor pe distanţe scurte cu trenuri de mare viteză. Acest lucru duce la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, la reducerea zgomotului şi la diminuarea problemelor de capacitate cu care aeroporturile se confruntă de ani de zile”, se arată în materialul amintit.

Opriri intermediare la Cluj sau Braşov
În materialul prin care se solicită semnăturile cetăţenilor europeni se mai arată că „spre deosebire de avioane, calea ferată de mare viteză poate fi utilizată şi de un tren care face o oprire la fiecare 200 km. De exemplu, în timp ce capitalele Bucureşti şi Budapesta pot fi conectate cu un tren fără oprire, un alt tren care foloseşte aceeaşi linie la o oră diferită poate face câteva opriri intermediare în oraşe mari, cum ar fi Braşov şi Cluj-Napoca. În consecinţă, aceste oraşe vor avea, de asemenea, un acces mai rapid decât cel posibil în prezent cu maşina, autobuzul sau avionul”.

Poate România să aibă o linie de mare viteză între Braşov şi Bucureşti?
Pe de altă parte, rămâne de văzut dacă un astfel de proiect va putea fi realizat în România, în special în Valea Prahovei, unde, pentru ca un tren să treacă de 300 de kilometri pe oră ar fi nevoie de tunele extrem de lungi. De altfel, de mulţi ani România se chinuie de mulţi să găsească o soluţie pentru a moderniza sectorul Braşov – Predeal, astfel încât să se ajungă la 160 km/oră.
În plus, ar apărea şi problemele privind protecţia mediului, pentru că linia de mare viteză ar trece prin arii protejate, iar România are deja un istoric în ceea ce priveşte blocarea unor proiecte din cauza unor lilieci sau specii de insecte.

+6 -0

Comentarii

'Bigbrader'

2023-07-04 20:35:04


'Unii comentează aiurea, fara sa stie ce E un TGV!\nE foarte posibil si necesar sa se construiască linie de mare viteza! Un proiect luat de la zero se face mai usor decat ceva vechi reabilitat. Linia e securizată cu gard! Mai mult au gara de TGV.\nMai mult daca se finanțează de UE.'

'Sânger'

2023-07-04 14:45:01


'Nu ai cum cu 300 poate cu Tgv japonez la 600 km h sa ajungi B-Bv-Bp in 2 ore cu tot cu statii la oprire... '

'MARIUS NEGREA'

2023-07-04 14:06:02


'Aiureli. Daca din Budapeste, respectiv Ungaria se pot face astfel de proiecte pe calea ferata, in Romania cum veti putea circula in viteza, cand ar trebui toate linile schimbate, ptr ca azi faci 2,5h de la BV la Bucuresti ptr 166k.iar aceasta schimbare a linilor feroviare ar dura 2 generatii cca 10-20 de ani.. Imposibila Romanie. Transporturile si Romania, egal vaca si baletul sau Putin presedinte in SUA... '

'Cineva'

2023-07-04 08:36:03


'Vise. Noi nu suntem in stare sa facem sa mearga trenurile cu 100 km/h, dar cu 300 km/h. Iar noi tuneluri \"lungi\" sub Carpati, ma bufneste rasul. Atat de naivi si ipocriti suntem ca natie. Noi suntem rupti in cur, nici 1 m de linie ferata nu stim sa intretinem si visam trenuri de 300 km/h.'

'Lazar'

2023-07-04 07:12:32


'Unde trebuie semnat ?.'

'Grigore Gheba'

2023-07-04 06:59:47


'Îi anulează aeroportul lui Veștea.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie