Curs BNR

1 EUR = 4.9766 RON

1 USD = 4.6290 RON

1 GBP = 5.9031 RON

1 XAU = 344.3470 RON

1 AED = 1.2602 RON

1 AUD = 3.0616 RON

1 BGN = 2.5445 RON

1 BRL = 0.8626 RON

1 CAD = 3.3670 RON

1 CHF = 5.1619 RON

1 CNY = 0.6382 RON

1 CZK = 0.2016 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2612 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 2.9425 RON

1 KRW = 0.3365 RON

1 MDL = 0.2618 RON

1 MXN = 0.2481 RON

1 NOK = 0.4339 RON

1 NZD = 2.8443 RON

1 PLN = 1.1476 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0518 RON

1 SEK = 0.4422 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1143 RON

1 XDR = 6.1111 RON

1 ZAR = 0.2490 RON

Editia 8200 - 13 iun 13:26

Braşov - Bucureşti Nord: o afacere de 70 milioane euro

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 11 iunie 2024

E cea mai tranzitată rută feroviară, cu 7 milioane de călători. Privaţii şi-au adjudecat 45% , pe 10 ani

Braşov - Bucureşti Nord: o afacere de 70 milioane euro

Zilnic în timpul săptămânii pleacă din Gara de Nord din Bucureşti spre Braşov 32 de trenuri, una dintre cele mai tranzitate rute feroviare, din care 18 sunt curse realizate de compania de stat CFR Călători, iar restul trenuri ale operatorilor privaţi Softrans, Regio Călători, Astra Trans Carpatic, Transferoviar Călători, după cum arată de pe site-ul bilete.infofer.ro. În zilele de sâmbătă pleacă spre munte 36 de trenuri, dintre care 20 operate de CFR Călători.
Operatorii privaţi şi-au adjudecat astfel 45% din această linie feroviară, ca număr de rute, iar contractele de operare sunt atribuite pe 10 ani începând din 2022.
Miza sunt cei aproape 7 milioane de pasageri care au călătorit anul trecut pe această rută, potrivit datelor transmise către Ziarul Financiar de Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF). La un tarif mediu de 50 de lei (10 euro) pe bilet şi la traficul înregistrat anul trecut, linia Bucureşti-Braşov ar înseamna o piaţă de 350 milioane lei (70 milioane euro) anual.
„Pe Bucureşti-Braşov operează 5 companii de transport feroviar de călători, respectiv CFR Călători SA, Regio Călători, Transferoviar Călători, Astra Trans Carpatic şi Softrans“. În 2022, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a încheiat cu operatorii de transport feroviar de călători con­trac­te de servicii publice pe o perioadă de 10 ani, prin atribuire directă. Aceste contracte sunt aprobate prin HG. nr.1453/08.12.2022.

Cel mai mare „jucător”
Operatorul privat care are cele mai mult curse pe această rută, respectiv şapte trenuri spre Braşov, este Regio Călători din Braşov, cel mai mare jucător privat de pe piaţa de transport călători pe calea ferată. Compania are curse pe Bucureşti-Braşov dar şi Bucureşti-Constanţa, acestea fiind rutele pe care este cea mai mare competiţie, dat fiind că sunt şi cele mai solicitate de pasageri. Regio Călători, deţinută de Tănase Georgeta, a raportat afaceri de 255 mil. lei anul trecut, în creştere cu 17% faţă de anul anterior. Transportatorul a avut însă un profit net de 2 mil. lei, arată datele publice de pe mfinante.ro.

Navetiştii, o miză
Pe de altă parte, Softrans, parte din grupul Softronic din Craiova, unde cel mai mare acţionar este Ionel Ghiţă, are trei curse dus şi trei întors pe această rută.
„Această rută este una din cele mai bune din două motive: are traficul locuitorilor din Ploieşti, Câmpina, alte oraşe, care fac naveta spre Bucureşti şi traficul de turism de pe weekend şi vacanţe al celor care pleacă la munte. Am semnat contract în 2022 pe zece ani şi avem trei trenuri dus şi trei întors pe Bucureşti-Braşov”, au transmis oficialii operatorului privat Softrans.

Cifre în creştere
Pe de altă parte, compania Astra Trans Carpatic, parte din grupul industriaşului Valer Blidar, şi-a adjudecat patru curse dus şi patru întors pe Bucureşti – Braşov.
Mai mult, transportatorul privat Transferoviar Călători (Călin Mitică) are două curse pe această rută dus şi două întors şi a avut un trafic în creştere.
„Anul trecut 129.550 pasageri au ales să călătorească pe ruta Bucureşti Nord – Braşov şi retur cu trenurile Transferoviar Călători, iar în primele cinci luni ale anului acesta 48.745 pasageri au ales serviciile noastre pe această rută, în creştere cu 7,69% faţă de perioada similară a anului trecut“, a declarat pentru ZF Alexandru Dumitraşcu, director comercial al Transferoviar Călători.

Ai cui
Cei mai mari cinci transportatori privaţi de pasageri pe calea ferată sunt Regio Călători din Braşov, Transferoviar Călători (Călin Mitică) din Cluj Napoca, Interregional Călători (Iulian Gaga) din Cluj Napoca, Softrans (compania de transport a Softronic- Ionel Ghiţă) din Craiova şi Astra Trans Carpatic (Valer Blidar).

+3 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie