Curs BNR

1 EUR = 4.9729 RON

1 USD = 4.5749 RON

1 GBP = 5.9082 RON

1 XAU = 354.1460 RON

1 AED = 1.2456 RON

1 AUD = 3.0311 RON

1 BGN = 2.5426 RON

1 BRL = 0.8212 RON

1 CAD = 3.3238 RON

1 CHF = 5.1357 RON

1 CNY = 0.6289 RON

1 CZK = 0.1962 RON

1 DKK = 0.6665 RON

1 EGP = 0.0946 RON

1 HUF = 1.2740 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 2.9336 RON

1 KRW = 0.3300 RON

1 MDL = 0.2576 RON

1 MXN = 0.2551 RON

1 NOK = 0.4155 RON

1 NZD = 2.7278 RON

1 PLN = 1.1624 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0524 RON

1 SEK = 0.4257 RON

1 TRY = 0.1388 RON

1 UAH = 0.1109 RON

1 XDR = 6.0675 RON

1 ZAR = 0.2495 RON

Editia 8227 - 24 iul 19:23

CFR, NU SE şTIE CÂND:

Braşov – Bucureşti, în nici 2 ore

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 10 iulie 2024

Braşov – Bucureşti, în nici 2 ore

Procedura de achiziţie pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiţii „Modernizarea secţiunii feroviare Predeal – Braşov”, ce va include un tunel de aproape 10 kilometri, se estimează a fi lansată în a doua parte a anului 2025, au spus reprezentanţii CFR Infrastructură pentru Economica.net.
Studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei CF Predeal – Braşov este în curs de elaborare, finalizarea acestuia fiind estimată pentru prima parte a anului 2025, au mai transmis reprezentanţii CFR Infrastructură.
„În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, şi ţinând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă”, au explicat reprezentanţii CFR SA necesitatea proiectării unui tunel de mare viteză, de peste 200 km/oră.
Pe de altă parte, tunelul care va avea o lungime totală de 9,87 km va permite circulaţia trenurilor cu viteza de 160 km/h.
„Traficul feroviar se va desfăşura în două galerii separate (fiecare cu cale simplă), astfel încât, din motive de siguranţă, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind galeria paralelă. Secţiunea tunelului este circulară şi se va realiza cu utilaje tip Tunnel Boring Machine (TBM)”, au mai explicat cei de la CFR Infrastructură.
Potrivit lor, obstacolele în cazul acestui proiect sunt date de faptul că include cel mai lung tunel feroviar, iar relieful din zona traseului este unul dificil, astfel încât realizarea acestei structuri va fi o provocare cu o dificultate tehnică deosebită.
Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat şi din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum şi din alte surse legal constituite.
Călătoria cu trenul de la Bucureşti la Braşov se va scurta cu aproximativ 18 minute după modernizarea secţiunii Predeal – Braşov, au spus pentru Economica reprezentanţii CFR SA. În prezent, cel mai rapid tren parcurge distanţa dintre cele două oraşe în 2 ore şi 16 minute (InterCity), iar un personal – în 3 ore şi 44 de minute (Regio), potrivit Mersului Trenurilor 2024 – n.r.).
Costul minim estimat al investiţiei este de 963 de milioane de euro, se arăta iniţial pe site-ul CFR SA.
Contractul de „Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea secţiunii feroviare Predeal – Braşov” a fost semnat pe 21 august 2020 cu asocierea Egis România – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internaţională SRL.

+3 -5

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie