Curs BNR

1 EUR = 4.9708 RON

1 USD = 4.7332 RON

1 GBP = 6.0336 RON

1 XAU = 412.7388 RON

1 AED = 1.2886 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5415 RON

1 BRL = 0.7948 RON

1 CAD = 3.3478 RON

1 CHF = 5.3401 RON

1 CNY = 0.6514 RON

1 CZK = 0.1983 RON

1 DKK = 0.6665 RON

1 EGP = 0.0932 RON

1 HUF = 1.2147 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.1088 RON

1 KRW = 0.3307 RON

1 MDL = 0.2584 RON

1 MXN = 0.2354 RON

1 NOK = 0.4262 RON

1 NZD = 2.7458 RON

1 PLN = 1.1623 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0451 RON

1 SEK = 0.4316 RON

1 TRY = 0.1358 RON

1 UAH = 0.1136 RON

1 XDR = 6.2166 RON

1 ZAR = 0.2684 RON

Editia 8326 - 13 dec 08:40

Braşov - Bucureşti, 2026: 17 ore în trafic

Autor:

Publicat la 31 ianuarie 2020

Autostradă o să avem în cel puţin 6 ani, aşa sună scenariul realist al lui Bode. Care vine însă şi cu varianta „ocolitoare”

Braşov - Bucureşti, 2026: 17 ore în trafic

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că autostrada Comarnic – Braşov va fi realizată de către guvernul liberal, dar construirea acesteia va dura aproximativ şase ani, timp în care, susţine Bode, drumul până la munte pe Valea Prahovei „va dura 17 ore”. Ministrul afirmă că alternativa cea mai „la îndemână” pentru DN 1 este drumul judeţean 102I, pe care Ministerul Transporturilor vrea să-l preia de la consiliile judeţene care îl administrează şi să îl reabiliteze prin Compania Naţională de Investiţii,.

Lucian Bode a spus că parteneriatul public-privat încheiat de guvernul PSD pentru autostrada Comarnic-Braşov este unul „cum nu a văzut nimeni în lumea asta”.

„Disperarea unora când au văzut că nu glumim şi anulăm acea mizerie numită parteneriat public-privat model Vâlcov-Dăncilă pe Comarnic – Braşov au început să ne atace din toate părţile, că renunţăm la autostradă. Autostrada Comarnic – Braşov va fi construită de către guvernul liberal, este un obiectiv major, strategic declarat de către CSAT, şi va fi construită, numai că până când demarăm lucrările efectiv la autostrada Comarnic – Braşov, la cei 58 de kilometri, mai trec aproximativ doi ani de zile. Până când finalizăm lucrările este posibil să mai treacă încă patru ani de zile. Dacă anul trecut am stat în trafic şapte ore, peste şase ani de zile vom sta 17 ore pe DN 1. Este inadmisibil să stăm cu mâinile în sân şi să nu ne uităm la variante alternative la acest trafic infernal, sufocant, pe DN 1”, a afirmat Lucian Bode, la Realitatea.

Ministrul a precizat că alternativa „cea mai la îndemână” pentru DN 1 este drumul judeţean 102I care leagă municipiul Câmpina de comuna Valea Doftanei din judeţul Prahova. El a spus că se intenţionează ca autorităţile centrale prin Compania Naţională de Investiţii să preia tronsoanele – 25 de kilometri de drum – 11 în judeţul Prahova şi 14 kilometri în judeţul Braşov – care trebuie reabilitate, realizează reabilitarea şi le predau apoi administratorului drumului, Consiliul Judeţean Braşov, respectiv Consiliul Judeţean Prahova. Acest drum ar putea fi realizat în doi ani sau doi ani şi jumătate, cu costuri de cel mult un milion de euro pe kilometru, şi deschis traficului uşor, respectiv autovehiculelor cu masa de până la 7,5 tone, a precizat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor a precizat că a discutat cu primarii localităţilor de pe Valea Prahovei şi că îşi doreşte realizarea unor pasaje şi altor lucrări de infrastructură care să decongestioneze traficul rutier, lucrări care ar putea fi realizate din fonduri europene.

 

+1 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional