Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 21:37

Bicicliştii din Braşov, invitaţi să facă parte din grupul de lucru „Masterplanul Velo”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 11 noiembrie 2021

„Am ales cei mai buni proiectanţi din România”, spune Coliban, pentru reconfigurarea circulaţiei în Braşov. Prima etapă: reţea primară de trasee pentru biciclete care să asigure legătura între toate cartierele

Bicicliştii din Braşov, invitaţi să facă parte din grupul de lucru „Masterplanul Velo”

Primăria Braşov, în parteneriat cu Asociaţia Metropolitană de Transport Braşov, organizează în 16 noiembrie, de la ora 17.00, pe platforma Zoom o informare publică privind Masterplanul Velo al municipiului Braşov. Această modalitate de desfăşurare a discuţiilor a fost aleasă având în vedere contextul pandemic actual, legislaţia interzicând organizarea conferinţelor în format fizic.
Pentru a se înscrie la evenimentul online, braşovenii pot accesa link-ul https://www.brasovcity.ro/ro/grupuri_lucru, până marţi, ora 12.00.
În cadrul informării din 16 noiembrie, persoanele interesate vor afla care este scopul elaborării masterplanului, dar şi modalităţile de implicare a comunităţii în pregătirea acestui document. De asemenea, reprezentanţii Primăriei au menţionat că „experţii vor răspunde la întrebările legate de anumite trasee”.  
„Oraşul nostru nu are o infrastructură coerentă de piste pentru biciclete. Avem doar benzi, care nu sunt conforme cu standardele, şi câteva trasee care nu au legătură unele cu altele şi nu permit circulaţia în Braşov, dintr-un cartier în altul. Am ajuns aici pentru că ne lipseşte o strategie, ne lipseşte un masterplan pe care să-l aplicăm şi pe care să îl transpunem în proiecte pentru anii următori. Am ales cei mai buni proiectanţi din România, iar ei vor avea, în 16 noiembrie, o primă întâlnire cu bicicliştii din Braşov. Eu îi invit pe braşoveni să facă parte din grupurile de lucru, pentru că lunile următoare vom discuta despre cum putem face oraşul mai prietenos cu bicicliştii, cum putem să circulăm pe bicicletă, în siguranţă, dintr-un cartier în altul”, a declarat primarul Braşovului, Allen Coliban.

113.050 lei pentru consultantul care elaborează masterplanul
Pentru realizarea acestui masterplan, Asociaţia Metropolitană de Transport Braşov a semnat un contract în valoare de 113.050 lei (inclusiv TVA) cu firma Civitta Strategy & Consulting SA. Conform contractului, masterplanul trebuie să fie gata în luna februarie a anului viitor.
Reprezentanţii Primăriei au menţionat că Masterplanul Velo al municipiului Braşov va reprezenta fundamentul pentru viitoarele investiţii în domeniul infrastructurii pentru utilizarea mersului cu bicicleta.
Pentru elaborarea acestui document, experţii vor trebui să analizeze situaţia existentă, pentru a putea elabora cadrul strategic, să identifice traseele optime şi să le detalieze, inclusiv modul în care acestea se vor conecta cu localităţile limitrofe municipiului Braşov şi să formuleze direcţiile de dezvoltare.
„Analiza se referă la toate pistele şi benzile existente în Braşov, inclusiv cele marcate pe anumite străzi, cum sunt, de exemplu, cele de pe strada Lungă, strada De Mijloc sau strada 13 Decembrie. De asemenea, sunt trasee propuse a fi realizate prin fonduri europene şi, cel puţin la traseul 2 (Valea Cetăţii – Terminal Poienelor, n.r.), trebuie să identificăm soluţii pentru anumite probleme. De exemplu, pe strada Tâmpei, pista pentru biciclete este proiectată între carosabil şi parcările în spic, la fel pe Bulevardul Valea Cetăţii”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.
Pentru a conecta cât mai eficient punctele de interes la nivelul oraşului se vor dezvolta mai multe opţiuni de trasee, iar reţeaua de piste pentru biciclişti va fi corelată cu infrastructura dedicată altor mijloace de transport.   

Pe termen scurt, mediu şi lung
În ceea ce priveşte proiectele de infrastructură pentru biciclete acestea vor fi cuprinse în planul de acţiune, iar intervenţiile vor fi etapizate pe termen scurt, mediu şi lung. „Există piste pentru biciclete care se pot aduce la un nivel de serviciu bun prin intervenţii minimale (retrasare şi delimitare de traficul motorizat), dar sunt şi situaţii în care este nevoie de lucrări mai ample, de regulă reconfigurarea unei întregi artere. Totuşi etapizarea va fi configurată în aşa fel încât în 2-3 ani Braşovul să poată deţine o reţea primară de trasee pentru biciclete care să asigure legătura între principalele zone de interes”, explicat reprezentanţii Primăriei Braşov.

+4 -6

Comentarii

'john'

2021-11-11 07:05:00


'pînă una alta nu prea există trafic de biciclişti, priviţi în Olanda sau Danemarca unde copii sunt duşi la şcoală cu bicicleta de către părinţi, la noi le e ruşine să meargă cu bicicleta, (care din aceşti politicieni i-aţi văzut că vin la servici cu bicicleta, niciunul), deci e clar că exemplu olandez pe care cei de la Metropolitană se tot agită să-l implementeze e doar de dragul de a cheltui nişte bani, reducerea vitezei automobilelor la 30 km/h în oraş şi o dungă de vopsea la 1m de trotuar ca în Germania e OK '

'Doar de imagine'

2021-11-11 06:26:18


'Pentru cei fara masina si cei fara bicicleta?\nPentru simplul pieton se poate face ceva in acest oras? Mai multe treceri de pietoni! Le-ati desfiintat, le-ati mutat, mutat aiurea!\nOrice ai face in Brasov fara semaforizare inteligenta nu functioneaza!\nSistematizarea circulației ar rezolva si siguranta biciclistilor chiar fara piste de bicicletă. Treceri de pietoni la distante foarte mari si departe de intersectii! Iluminatul public insuficient.\nStrăzi cu 4 benzi cu stâlpi de iluminat doar pe o parte si unii acoperit de vegetatie! Aici trăim! \nVoi trăiți in vizuina!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie