Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 12:13

Bicicleta, aleasa elevilor

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 23 sepembrie 2014

„Oscar, şarpele hoinar” i-a convins pe copiii din Braşov să adopte modalităţi din cele mai puţin poluante pentru a ajunge la şcoală.

Bicicleta, aleasa elevilor
Elevii din clasa a treia de la Şcoala Generală nr. 25 au ales mijlocul de transport cu care îşi doresc să ajungă la şcoală: bicicleta. Copiii au mers timp de o săptămână la cursuri pe jos sau cu autobuzul pentru a celebra Săptămâna Mobilităţii Europene, iar de acum vor participa la concursul „Oscar, şarpele hoinar”, care îşi propune să promoveze în continuare mersul pe jos sau cel pe bicicletă, role sau skate-board. La proiect vor participa 1.800 de elevi braşoveni, care vor afla ce măsuri pot lua pentru a reduce poluarea din natură şi le vor şi implementa. Opt şcoli braşovene vor lua parte la Traffic Snake Game. Concursul „Oscar, şarpele hoinar” presupune ca elevii să adopte modalităţi din cele mai puţin poluante pentru a ajunge la şcoală, de la folosirea mijloacelor de transport în comun la bicicletă sau car-sharing.
 
 
„Este o campanie de conştientizare şi educare în ceea ce priveşte mobilitatea urbană. Clasa a treia din această şcoală a transmis un mesaj cu privire la deplasarea la şcoală cu bicicleta, cu trotineta, cu mijlocul de transport în comun şi, măcar pentru o zi, au renunţat la maşina părinţilor pentru a se deplasa la şcoală”, a precizat Elena Bucur, consilier Relaţii Publice Agenţia pentru Protecţia Mediului  Braşov. 
Este pentru prima oară când se organizează această campanie la nivel naţional în România, iar în paralel, se vor organiza campanii similare în alte 17 ţări europene. Jocul se desfăşoară în perioada 22 septembrie – 3 octombrie , în 13 oraşe din România, şi îşi propune încurajarea elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau să folosească în comun aceeaşi maşină atunci când se deplasează la şcoală. 
 
 
„Săptămâna aceasta ne-am dorit ca toţi din clasă, chiar şi eu, să mergem foarte mult pe jos sau să folosim mijloace sustenabile dacă distanţa nu ne permite să mergem pe jos. Sunt foarte mulţi copii care au fost aduşi de părinţi pentru că, aşa cum ştim, dimineaţa părinţii nu au vreme, dar care se vor duce, cu siguranţă, acasă pe joc şi eu consider asta un câştig şi pentru copii, şi pentru mediu, dar şi pentru noi, ca dascăli, pentru că îi învăţăm să protejeze acest mediu”, a declarat Camelia Vărzaru, învăţător Şc. Generală nr. 25. Pentru copii, să împartă cu colegii maşina părinţilor sau să meargă împreună, pe jos, până la şcoală şi înapoi este chiar un motiv de bucurie. „Eu merg cu rolele şi aşa nu poluez natura”, spune o fetiţă. „Eu veneam la şcoală cu maşina părinţilor, dar, de o săptămână, vin cu autobuzul, împreună cu alţi colegi”, spune un băieţel. „Eu la şcoală vin pe jos încă din clasa întâi şi îmi place să fac mişcare. Suntem mai mulţi colegi care venim pe jos şi ne place”, spune un alt băieţel. Copiii care renunţă la maşina părinţilor sunt recompensaţi de către învăţătoare cu o zi fără teme sau 15 minute de joacă în plus atunci când primesc suficiente buline ca să atingă punctele cheie de pe un banner. 
La nivel naţional, „Oscar, Şarpele hoinar“ se desfăşoară în 56 de şcoli din 13 oraşe, inclusiv Braşov, Făgăraş şi Săcele. Braşovul este oraşul din România care a reuşit să înscrie cele mai multe şcoli în această campanie: 1.800 de elevi. Săptămâna europeană a mobilităţii s-a încheiat luni şi a avut ca scop reevaluarea modului în care oamenii privesc spaţiul urban. Sloganul din acest an, „Străzile noastre, alegerea noastră”, a încurajat oamenii din întreaga Europă să creeze tipul de oraş în care ar dori să trăiască. 
 
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie