Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7240 - 03 iul 20:55

Beton turnat „sub umbrelă”, ieri, pe pasajul de la Fartec

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 28 mai 2020

Până la sfârşitul anului, se dă drumul la circulaţie. Acum se toarnă betonul la suprastructură, urmează hidroizolaţia, asfaltul şi finisajele

Beton turnat „sub umbrelă”, ieri, pe pasajul de la Fartec

Începute în anul 2015, reparaţiile la pasajul vechi de la Fartec au ajuns miercuri în etapa turnării betonului la suprastructură. Va urma hidroizolaţia, asfaltul şi finisajele. Apoi se va putea circula şi pe acest pasaj. De altfel, lucrările s-au putut realiza în ciuda vremii ploioase, lucru care  l-a făcut pe viceprimarul Braşovului Barabas Lazlo să declare că „sera şi-a dovedit utilitatea, pentru că, dacă nu era amenajată, nu se putea turna betonul”.
Conform şefului de şantier, Mihai Filip, în această perioadă se toarnă betonul la prima dintre cele patru deschideri, iar în următoarele zile se vor betona riglele şi fundaţia de la pila 6 (piciorul din dreptul căii ferate). 
Pentru această placă de beton au fost folosite 20 de tone de fier beton, iar armăturile au fost confecţionate manual.
În paralel cu turnarea betonului la suprastructură, se lucrează şi la alte elemente ale structurii de rezistenţă. Chiar dacă pasajul este în plin şantier, şeful de şantier a anunţat că „încercăm ca până la finalul anului acesta să putem da drumul la circulaţie. Proiectul va fi finalizată complet în cursul anului viitor, dar se vor efectua lucrări de cosmetizare la partea de intrados (sub pod) - curăţarea grinzilor, injectarea microfisurilor, vopsire, protecţie”.
După terminarea lucrărilor, pe acest pod, care va respecta toate normativele tehnice în vigoare, se va mai putea circula încă 25 de ani. 
Lucrările, în valoare de 15.844.267 lei cu tot cu TVA, sunt realizate de Asocierea SC Recon SA– SC Prinfo SRL, care a obţinut în anul 2018 un contract pentru finalizarea reparaţiilor.

Proiectul, în anul 5 de implementare
Reparaţiile capitale la vechiul pasaj de la Fartec au început din 2015 şi ar fi trebuit să fie gata în 1 septembrie 2017, constructorul iniţial fiind Asocierea SC Sopmet SA Bucureşti – SC Consal SRL Braşov. În anul 2016 circulaţia a fost închisă şi redirecţionată pe noul pod. Conform acelui contract, valoarea lucrărilor a fost de 8,2 milioane lei, fără TVA (aproximativ 9,7 milioane de lei, cu tot cu TVA). În anul 2017,  Primăria a reziliat contractul de lucrări, după ce a plătit lucrări în valoare de 2,2 milioane lei. La momentul respectiv, conform calculelor, pentru finalizarea lucrărilor mai era nevoie de aproximativ 7,5 milioane de lei.  După acest episod a fost organizată o nouă licitaţie, iar actualul constructor a fost desemnat în anul 2018.
Pasajul a fost construit în perioada 1970-1971, iar la începutul anilor 2000 a mai fost reparat, însă lucrările realizate atunci nu au fost de cea mai bună calitate.

+3 -4

Comentarii

Victor-Brasoveanul

2020-05-28 09:12:55


POVESTEA PODULUI FARTEC ESTE DE TOATA MINUNEA SI TREBUIE PREDATA IN TOATE FORMELE DE INVATAMANT TEHNIC SI ADMINISTRATIV CU TITLUL „ASA NU!” PAI, NU ERA MAI SIMPLU DEMOLAREA SI CONSTRUCTIA UNUIA NOU? EFICIENTA UNUI POD NOU ESTE DE NECONTESTAT DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE, AL SIGUTANTEI, DURATEI DE FUNCTIONARE, EFICIENTEI ECONOMICE SI DURATEI DE EXECUTIE. PARCA VAD, CA DUPA TERMINAREA CARPELII ACESTUI POD VA APUCATI DE PODUL PARALEL. INTRE TIMP MAI REPARATI PUTIN SI LA CEL CARPIT.

Willy

2020-05-28 08:36:52


Trebuia sa astepte vremea buna, ce atata graba? Eu am si uitat de podul ala. Noroc ca mai da la gazeta.

rammstein

2020-05-28 08:03:44


cea mai mare rusime a brasovului acest pod !!!...de cinci ani !!.se tot repara !!..alti au facut in 5 ani 300 de km de autostrada si boul de la primarie n-a fost in stare sa faca un pod de 300 m!!!...

Petre

2020-05-28 07:20:46


Cred ca nu este un motiv de mandrie ca a durat 5 ani sa toarne niste beton. Noroc ca vin alegerile altfel se mai astepta mult si bine. Rusine celor din Primaria Brasov care coordoneaza lucrarile.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional