Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.8074 RON
1 GBP = 5.8878 RON
1 XAU = 420.3419 RON
1 AED = 1.3089 RON
1 AUD = 2.9923 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.7970 RON
1 CAD = 3.3305 RON
1 CHF = 5.2778 RON
1 CNY = 0.6600 RON
1 CZK = 0.1977 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0956 RON
1 HUF = 1.2089 RON
1 INR = 0.0555 RON
1 JPY = 3.0818 RON
1 KRW = 0.3335 RON
1 MDL = 0.2575 RON
1 MXN = 0.2314 RON
1 NOK = 0.4215 RON
1 NZD = 2.7049 RON
1 PLN = 1.1702 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0481 RON
1 SEK = 0.4337 RON
1 TRY = 0.1348 RON
1 UAH = 0.1140 RON
1 XDR = 6.2558 RON
1 ZAR = 0.2577 RON
Publicat la 10 ianuarie 2025
Traian Băsescu, fost preşedinte al României şi, totodată, fost ministru al Transporturilor, s-a plimbat cu trenul pe ruta Bucureşti-Braşov. El s-a filmat în acest timp şi, ulterior, a publicat clipul video pe pagina sa de TikTok, unde a strâns peste jumătate de milion de vizualizări. El a spus în filmare că e mulţumit de condiiţile din tren, că locomotiva respectă graficul de mers şi că nu are întârzieri. Apoi, le-a mai transmis spectatorilor săi că ruta respectivă a fost modernizată în perioada în care el era ministru.Iată ce a spus Traian Băsescu în transmisiunea live de pe TikTok: „Suntem în drum spre Braşov, în tren e plăcut, e cald. Trenul respectă perfect graficul de mers şi nu are întârzieri. Lumea pare bine dispusă în vagon şi noi abia aşteptăm să ajungem la Braşov. În orice caz, am satisfacţia că suntem pe un troson de linie de cale ferată modernizat în timpul în care eu eram ministru. Şi, îndată, o să ajungem la capătul tronsonului pe patru benzi de la Ploieşti la Comarnic, tronson care s-a lărgit cu celebra taxă pentru care spuneam aici că sunt banii dumneavoastră. (…)”.
Potrivit Club Feroviar, declaraţia făcută de Traian Băsescu este parţial adevărată. Într-adevăr, procedurile pentru modernizarea căii ferate Bucureşti-Câmpina, cu o lungime de 92,23 km, au început în cel de-al treilea mandat al său de ministru al Transporturilor (17 aprilie 1998 – 26 iunie 2000). Însă, contractul a fost semnat în perioada în care locul lui Traian Băsescu la minister fusese luat de Miron Mitrea, iar lucrările au fost executate în perioada 2001-2004.
Valoarea investiţiei a fost de 271 de milioane de euro, iar sursele de finanţare au fost un împrumut contractat de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi bugetul de stat. Acesta a fost primul tronson de cale ferată modernizat din România, pe care viteza maximă de circulaţie a trenurilor este de 140 km/oră.
Postarea fostului preşedinte a trecut şI n-a trecut prea bine nici la „judecata” internauţilor. Mii de comentarii, o parte laudative („cel mai bun preşedinte”), altele la pol opus.
„Ai vândut flota maritimă din România. Traiane, eşti în stare să vinzi şi vagoanele cu locomotive cu tot”, „Bine că nu aţi vândut CFR, că altfel vă duceţi cu bicicleta” i-au transmis o parte din urmăritori. „Alţii au trenuri de mare viteză TGV... La noi se circulă mai încet decât locomotivele cu aburi...”, i-au atras atenţia alţii cum e cu „pomul lăudat”. N-au lipsit nici apropourile cu autostrada cea nefăcută: „Domnule Băsescu daţi-le un start de pornire, iar mă apucă groaza în trafic Braşov -Bucureşti şi retur”.
SC VALCOM SRL anunţă că a fost emisă Autorizaţia de Construire nr. 562/ 16.12.2024, obiectiv Construire ansamblu de locuinţe colective cu spaţii comerciale şi organizare de şantier - Corp C1-C2,[...]
2025-01-10 citeste mai multGarda de Mediu Braşov a început un control
2025-01-10 citeste mai multÎn implementare sunt proiecte în valoare de 336,5 milioane de lei, iar în acest an vor accesate finanţări europene în cuantum de 530 milioane de lei
2025-01-10 citeste mai multLa nivelul coaliţiei s-a discutat posibilitatea ca unde preşedintele Consiliului Judeţean şi reprezentantul Guvernului în teritoriu să aibă aceeaşi culoare politică
2025-01-10 citeste mai multAutorităţile locale au contractat o firmă din Cluj care să evalueze lucrările realizate în perioada 2020 – 2022
2025-01-10 citeste mai mult
'Barbu '
2025-01-10 05:11:33
'Ăsta a fost unul dintre bombardierii țării. După elnu a mai fost floă, nici transporturi, nici justiție, prin Macovei penala.'