Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 21:52

Aviz patronilor: Ce întrebare să-i pui angajatului la plecare

Autor:

Publicat la 14 sepembrie 2013

E una singură şi aceasta nu este „De ce pleci?”

Aviz patronilor: Ce întrebare să-i pui angajatului la plecare
Interviurile luate unui angajat la plecare (exit interviews) sunt considerate, în general, „ritualuri” fără sens. Totuşi, pentru o companie ele sunt extrem de valoroase întrucât astfel de interviuri îi ajută pe managerii de resurse umane să înţeleagă ce anume îi determină pe unii angajaţi să plece şi le permit acestora să stabilească strategii prin care să încurajeze oamenii să rămână, potrivit The Wall Street Journal.
Sharlyn Lauby, preşedinte al departamentului de HR al companiei de consultanţă ITM Group, consideră că există o singură întrebare care ar trebui pusă unui angajat la plecare. Ea nu este „De ce pleci?”, ci „Ce anume te-a determinat să cauţi un job în altă parte?”. Sharlyn este de părere că întrebarea „De ce pleci?” determină răspunsuri standard: „Salariul meu va fi mai mare la noul job”, „Voi avea un program mai bun care îmi va permite să stau mai mult şi cu familia”. În aceste cazuri, managerul de HR poate recomanda companiei să revizuiască salarizarea angajaţilor sau programele de muncă. Cea de-a doua întrebare, „Ce anume te-a determinat să cauţi un job în altă parte?” va oferi, însă, o imagine mult mai amplă asupra a ceea ce l-a nemulţumit pe angajat. Cu întrebarea propusă de Sharlyn Lauby se ajunge la miezul problemei, iar angajatul va putea vorbi despre situaţia din compania din care pleacă nu despre ce anume face o altă companie mai atractivă.
Interviul de plecare va oferi, astfel, unei companii şansa de a acţiona şi de a se gândi ce condiţii ar trebui schimbate sau îmbunătăţite pentru a-şi putea păstra angajaţii. În plus, răspunsurile primite la astfel de interviuri pot fi folosite pentru a crea baze de date care permit identificarea unor trenduri (de exemplu, angajaţii pleacă mai mult din cauza salariilor? tind să aleagă o anumită companie concurentă atunci când decid să plece?).
Sharlyn Lauby recunoaşte, în acelaşi timp, că eşecul interviurilor de plecare nu este provocat doar de o întrebare pusă greşit, ci şi de teama angajaţilor că, dacă încep să vorbească despre elementele negative ale companiei din care pleacă, riscă să nu mai primească recomandări. Prin urmare, companiilor le este recomandat să asigure angajaţii că discuţiile sunt confidenţiale.
 
 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie