Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 17:24

Avertismentul lui Cuc: aduceţi utilajele pe DN 73 sau reziliem contractul

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 24 aprilie 2019

Ministrul Transporturilor a repetat şi la Braşov discursul cu străinul pe care l-am lăsat să ne distrugă ţara

Avertismentul lui Cuc: aduceţi utilajele pe DN 73 sau reziliem contractul

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vizitat marţi şantierul de pe DN73, în judeţul Braşov, însoţit de directorul CNAIR, Narcis Neaga. Oficialii au avut mai întâi o întâlnire cu primarii localităţilor de pe traseul drumului naţional, care i-au solicitat măsuri urgente.
De altfel,  încă de dimineaţă, primarii din Râşnov, Cristian, Moieciu, Fundata şi Şinca au anunţat că vor să se întâlnească cu ministrul Transporturilor, pentru a-i solicita explicaţii în legătură cu situaţia lucrărilor de modernizare a DN73, începute din... 19 mai 2014.
„Dorim să aflăm de la domnul ministru cât va mai dura bătaia de joc de pe DN73, în condiţiile în care din toamna trecută nu se mai lucrează. Dorim, de asemenea, să aflăm care este poziţia ministrului Transporturilor şi a Guvernului despre faptul că sunt afectate comunităţile pe care le reprezentăm şi care alcătuiesc una dintre cele mai importante zone turistice ale României. Şi mai dorim să aflăm cum crede domnul  ministru că se poate realiza autostrada Comarnic-Braşov, când cei din Ministerul Transporturilor şi de la Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu sunt în stare să gestioneze corespunzător  reparaţiile la câţiva kilometri de drum naţional, proiect care trenează de aproximativ opt ani”, a declarat primarul Râşnovului, Liviu Butnariu.



„România nu este o vacă de muls”
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a explicat situaţia într-o conferinţă de presă, când a spus că, acum, „constructorul stă degeaba”. „I-am transmis mesajul că aşteptăm, săptămâna viitoare, la sediul companiei, managementul concernului. Nu managementul din România, cel din străinătate. Unele firme vin în România cu două laptopuri şi o mapă. Nu vin cu utilaje şi forţă de muncă. Vin şi subcontractează, îşi iau subcontractori români pe care nici măcar nu îi plătesc – sunt sătul de ei. Nu se mai poate merge în ritmul acesta la nesfârşit. Or îşi aduc forţă de muncă, or achiziţionează firme care sunt în insolvenţă în România. Nu le stabilesc eu strategia. Ei trebuie să o facă. Dar România nu este o vacă de muls, pe care antreprenorii străini să o gestioneze după bunul lor plac. Or lucrează după condiţiile noastre, or pleacă acasă. Cred că a venit vremea să fim mult mai patrioţi şi să ne urmărim interesul. Interesul nostru este să avem infrastructură în România. Nu se mai poate ca românii să nu mai fie respectaţi. Văd că sunt constructori care lucrează mai repede decât alţii. Dacă în trei săptămâni nu vom vedea lucrarea în grafic, reziliem contractul. Cu plăţile, noi suntem la zi, ei trebuie să înregistreze un progres. Dacă reziliem contractul, vom lucra în regie proprie, vom continua lucrarea. Firma va avea interdicţie trei ani la lucrări, nu doar în România, chiar şi în UE”, a declarat ministrul Transporturilor.
„Antrepriza CNAIR va fi gata în iunie, după care vom avea dreptul să construim în cazul în care vom anula anumite contracte”, a mai spus Cuc. Potrivit legislaţiei, în regie proprie va putea fi executat 20% din contract, dar nu mai mult de 100 de milioane de lei, a precizat, la rândul său, Narcis Neaga, directorul general al CNAIR.
Vizitele pe şantiere s-au înteţit în această perioadă preelectorală, discursul având un numitor comun pe toate şantierele: nu avem autostrăzi, infrastructură din cauza străinilor. Şi a funcţionarilor din ministere, după cum a enumerat vinovaţii şi şeful de partid al lui Cuc, Liviu Dragnea, în propriile vizite în teritoriu.

Pe hârtie, gata anul viitor
Conform datelor disponibile pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, proiectul de modernizarea DN 73 (Piteşti – Braşov) a început în 19 mai 2014, iar până acum 42% din lucrării. Termenul estimat pentru finalizarea proiectului este luna decembrie a anului 2020. 
DN 73, cu o lungime de 103,25 km, din care aproximativ 40 km în judeţul Braşov face obiectul unui program amplu de modernizare printr-un contract desfăşurat de CNAIR din fonduri europene. „În acest scop drumul a fost predat încă din data de 15 martie 2017 concernului format din asocierea a patru firme, respectiv AZVI SA – Straco Grup SRL - Piomar Development SRL - Tractebel Engineering SA, care se ocupă de lucrările de modernizare. Lucrările vizează în principal lărgirea drumului la minim 8 metri, din care 7 metri partea carosabila, ranforsarea lui pentru un trafic de 11,5 tone, reconstrucţia completa a 6 poduri şi reabilitarea altor 20. Proiectul mai prevede lărgirea unor curbe, refacerea podeţelor, construirea de şanţuri de evacuarea apei pluviale şi întărirea prin ziduri de sprijin”, au explicat reprezentanţii DRDP Braşov. Valoarea totală a proiectului este de 275,86 milioane lei.

„Replica Dracula”: Când am întârziat, oamenii pe noi ne-au certat, nu pe constructor”
Alexandru Prişcu, directorul Castelului Bran, supranumit „Castelul lui Dracula”, s-a arătat revoltat de impotenţa autorităţilor de a repara DN73 care face legătura între Braşov, Râşnov şi Bran. „Noi am întârziat patru zile să dăm în folosinţă accesul la Castel, iar oamenii pe noi ne-au certat, nu pe constructor”, a explicat acesta pentru BizBrasov.ro.
Prişcu i-a spus ministrului Răzvan Cuc, aflat marţi la Bran, că „după ce mi-am stricat maşina de două ori anul trecut pe DN73, am decis să merg la Braşov pe alt traseu – Zărneşti, Vulcan, Codlea… E un drum mai bun. Ieri am fost de curiozitate pe DN73 să văd ce se întâmplă şi nu era niciun muncitor şi niciun utilaj”, a explicat Prişcu.
Acesta a mai precizat că 2018 a fost primul an din ultimii 10 în care numărul turiştilor a stagnat. „Chiar dacă a crescut numărul turiştirlor străini care au vizitat castelul, faptul că cel al vizitatorilor români a scăzut ne-a adus all over la o stagnare. Iar românii nu mai vin pentru că cunosc deja starea drumurilor din zonă”, a declarat Prişcu.

+5 -4

Comentarii

rammstein

2019-04-24 14:44:49


si uite asa o barba avea!!!..ba trogloditule ,nu straini ne-au furat tara ,ci voi astia din partidul rosu in frunte cu NIMICUL DIN TELEORMAN....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie