Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7376 - 21 ian 20:38

Avem însă şi soluţii pentru un oraş liniştit

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 15 iulie 2013

Cu ani în urmă, specialiştii INAR Braşov au pus la punct un plan pentru reducerea zgomotului ambiental din municipiu, cea mai bună soluţie fiind turnarea unui covor asfalt silenţios în zone precum Hărmanului, Gării, dar şi în zona centrală, unde nivelul zgomotului este de peste 70 de decibeli

Avem însă şi soluţii pentru un oraş liniştit
 
Reprezentanţii INAR le-au oferi edililor soluţii pentru reducerea zgomotului încă de acum patru ani. Aceştia considerau că una dintre principalele măsurile care trebuie luate pentru reducerea zgomotului este continuare amenajării de sensuri giratorii pe reţele stradale principale, măsură care a şi fost luată de edili, de pe principalele bulevarde dispărând semafoarele.
 
Covor de asfalt silenţios 
Cea mai bună soluţie pentru zile şi nopţi liniştite pentru cei care locuiesc în apropiere principalelor artere de circulaţie era turnarea unui covor de asfalt silenţios. La ora actuală, acest material este o necunoscută în România, dar de exemplu, în California este una dintre cele mai folosite metode de construcţie şi în acelaşi timp, o soluţie rentabilă pentru reciclarea cauciucului. Acest tip de asfalt este de fapt fabricat din anvelope uzate şi are proprietăţi superioare celui obişnuit, fiind mai elastic, mai puţin zgomotos şi, mai ales, cu o viaţă mai lungă. Pe un singur tronson de stradă, respectiv pe Calea Bucureşti între Poienelor şi Dârste, a fost utilizat un asemenea material, iar calitatea sa se vede, materialul fiind şi mai rezistent decât bitumul clasic, astfel că nu a fost nevoie de „plombe” pe acest segment de drum.
 
„Circulaţie inelară” în Centrul Istoric
De asemenea, limitarea vitezei la 45 de km/oră pe bulevardele principale şi la 30 de km/oră în Centru este o altă condiţie obligatorie, pentru ca să scăpăm de zgomot, însă, care nu este deloc pe placul şoferilor. Astfel că edilii au decis să mărească limita de viteză la 60 şi chiar 70 de km pe oră, iar efectele se văd pe Hărmanului sau pe Calea Bucureşti, unde nivelul de zgomot a fost depăşit. Pentru protecţia Centrului Istoric cei de la INAR au propus realizarea unei rute de circulaţie inelară care să pornească din Livada Poştei, să ajungă la Maternitate, apoi în Piaţa Unirii, pe strada Prundului şi pe urmă pe sub Tâmpa şi pe lângă Magazinul Star să se ajungă în B-dul  15 Noiembrie. 
 
Piste de biciclete pe fiecare stradă principală
O altă condiţie pentru a reduce poluarea fonică este ca braşovenii să circule mai mult cu bicicleta. În aceste sens, specialiştii de la INAR propun ca pe fiecare stradă principală să existe câte o pistă, iar în toate zonele din oraş să existe centre de închiriat biciclete, după modelul altor oraşe din Europa. Cel puţin pentru vara aceasta, edilii au propus să interconecteze cele două mari piste din oraş, Saturn – Făget şi Centrul Civic – Strada Lungă, prin marcarea unei noi piste pe 13 Decembrie. Amenajarea de piste pe fiecare stradă principală rămâne, deocamdată, un proiect de viitor.
Pentru a scăpa de zgomotul produs de trenuri cea mai bună soluţie este montarea de panouri fonoabsorbante pe traseul căii ferate ce străbate municipiul. 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional