Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 23:43

Autostrăzile Braşovului au avansat pe lista priorităţilor în noua formă a Master Planului de Transport

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 10 aprilie 2015

Din noul Master Plan a dispărut autostrada Braşov - Bacău, dar Braşov - Sibiu este pe locul trei, iar Braşov - Ploieşti ocupă poziţia a patra.

Autostrăzile Braşovului au avansat pe lista priorităţilor în noua formă a Master Planului de Transport
Master Planul de Transport şi Strategia de Implementare - documentul care stabileşte prioritizarea proiectelor - au fost modificate pentru a ţine cont de observaţiile Comisiei Europene şi sunt aproape gata să fie retransmise oficialilor europeni pentru o aprobare finală. Astfel, în ceea ce priveşte prioritizarea proiectelor rutiere pâna în anul 2020, pe primul loc se află autostrada Sibiu - Piteşti, iar pe doi e autostrada Bacău - Paşcani. 
Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrăzile Sibiu-Braşov, Braşov-Ploieşti, Cluj Napoca - Borş şi Piteşti-Craiova. La drumurile expres, legătura din Moldova pe ruta Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău capătă prioritate. 
Toate proiectele rutiere sunt gândite să fie implementate prin mixul de fonduri europene-buget-împrumuturi, iar până la retransmiterea Master Planului finalizat Comisiei Europene mai e nevoie ca Ministerul Finanţelor să aprobe spaţiul fiscal suplimentar în deficitul naţional pentru următorii ani, necesar pentru angajarea unor împrumuturi de 7 miliarde de euro care să completeze fondurile europene disponibile. 
În forma iniţială a Master Planului, cea mai importantă autostradă era cea care lega Bacăul de Paşcani, în timp ce Comarnic - Braşov era abia pe locul trei, iar Sibiu - Braşov era a şasea. În noua formă, se observă că autostrada Braşov - Sibiu a devenit a treia din punct de vedere al importanţei, în timp ce Braşov - Ploieşti (cea care conţine partea până la Comarnic) a coborât pe locul patru. Din noua formă a dispărut autostrada Braşov - Bacău, care iniţial se clasa pe poziţia a cincea. 
Pentru întreg sectorul rutier, până în 2020 - perioada care se suprapune cu actualul exerciţiu financiar european (perioadă ce s-ar putea prelungi şi până în 2022), necesarul de bani pentru toate investiţiile propuse ajunge la circa 12,6 miliarde de euro (autostrăzi, drumuri expres, transregio şi euro-trans), conform calculelor finale din Master Plan. Din aceştia, circa 4,8 miliarde de euro ar veni din fonduri europene şi cofinanţările naţionale aferente acestora. Pentru restul, România ar trebui să apeleze la împrumuturi. 
+0 -1

Comentarii

mihai

2015-04-10 09:52:02


Şi tu poţi fi la fel de eficient ca orice alt om despre care ai citit sau ai auzit vreodată. Asta scrie celebrul Bob Proctor în cartea ”Te-ai născut bogat”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câştige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de commission. Pentru mai multe detalii, trimiteti un mail la adresa: mihaicristea625@gmail.com

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie