Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 20:17

Autostrada Transilvania se apropie de Braşov cu 14,2 de milioane de euro pe kilometru

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 28 iunie 2014

Lucrările la această autostradă avansează cu ritm de melc, nefiind executate decât porţiuni destul de mici, iar până când se vor lansa licitaţiile pentru execuţia tronsoanelor care traversează judeţul Braşov, mai este drum lung

Autostrada Transilvania se apropie de Braşov
cu 14,2 de milioane de euro pe kilometru

Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale (CNADNR) caută constructor pentru execuţia unui nou tronson de 37,2 de kilometri din Autostrada Transilvania spre Braşov, pe traseul Ogra (judeţul Mureş) - Câmpia Turzii (judeţul Cluj), parte din Autostrada Transilvania. Proiectul are o valoare estimată minimă de 1,944 de miliarde de lei şi maximă de până la 2,33 miliarde lei (531,5 milioane euro), inclusiv TVA. Practic, dacă este să facem un calcul, Compania de Drumuri este dispusă să plătească aproape 14,2 milioane de euro pe kilometrul de autostradă, care ar urma să lege Braşovul de restul Transilvaniei şi Vestul ţării.  
Contractul de proiectare şi execuţie pentru realizarea secţiunii 2A: Ogra - Câmpia Turzii a autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea va fi atribuit prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, iar proiectul este împărţit în trei loturi, respectiv Ogra - Iernut (3,6 km), Iernut - Cheţani (17,9 km) şi Cheţani - Câmpia Turzii (15,7 km). Termenul pentru proiectare a autostrăzii este de 4 luni, de execuţie 12 luni, la care se adaugă 48 de luni de garanţie.

Cât cerea Bechtel-ul, cât se cere acum
Preţul e mai mic decât cel estimat în 2012, dar semnificativ mai mare faţă de cel contractat cu constructorul Autostrăzii Transilvania Bechtel, în 2003. Astfel, valoarea proiectului era de 170 milioane euro în 2003 fără activităţi de proiectare, această estimare de la nivelul anului 2003 reprezentând costuri din contractul încheiat cu Bechtel fără să existe la acel moment un Proiect Tehnic. În 201,2 studiul de fezabilitate pe această secţiune a fost actualizat, iar preţul a săltat la 503,6 milioane de euro inclusiv TVA, valoare care include şi activităţi de proiectare. Investiţia a fost reevaluată în acest an iar valoarea estimată rezultată este de 433,22 milioane de euro cu TVA inclus, bani în care sunt incluse activităţile de proiectare, organizarea de şantier, realizarea unei parcări şi a unui punct de sprijin pentru întreţinere; şi descărcarea de sarcină arheologică, conform unor precizări făcute de CNADNR.

Lucrări începute încă din 2004
Autostrada Transilvania (Braşov – Cluj Napoca – Borş) va avea patru benzi şi o lungime de 415 kilometri, 300 de poduri, pasaje şi viaducte, 73 pasaje peste autostradă şi 19 noduri rutiere. Proiectul a fost împărţit în 8 secţiuni, însă lucrările au început oarecum de la coadă spre capăt, iar până la Braşov mai este drum lung, de tronsoanele din judeţul nostru nevorbindu-se, deocamdată, nici măcar în ceea ce priveşte proiectarea: 1A, Braşov – Făgăraş- 48,81 km, 1B, Făgăraş- Sighişoara- 53,37 km, 1C, Sighişoara – Ogra – 58 km, 2A, Ogra – Câmpia Turzii – 37,19 km, Câmpia Turzii – Cluj Vest – 52,55 km, 3A, Cluj Vest – Mihăieşti – 25,5 km, 3B, Mihăieşti- Suplacu de Barcău – 75,48 km şi 3C, Suplacu de Barcău – Borş – 64,5 km.
Lucrările la autostradă, executate de Bechtel SUA, au început în 2004 la secţiunile Suplacu de Barcău – Borş şi Câmpia Turzii – Cluj Vest. Contractul de execuţie a fost reziliat în 29 mai anul trecut, interval în care doar tronsonul dintre Cîmpia Turzii şi Cluj a fost  finalizat şi dat în folosinţă. Pentru sectorul de autostradă 3A1 Cluj Vest (Gilău) – Nădăşelu cu o lungime de 8,7 km ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 7 aprilie, primele 6 luni fiind alocate activităţilor de proiectare. Pentru Sectiunea 2A (Ogra – Câmpia Turzii) şi o parte din secţiunea 1C (Tg. Mureş – Ogra) CNADNR face demersuri spre a fi finanţate din fondul de coeziune.

+0 -1

Comentarii

AUREL AMALINEI

2014-06-28 07:14:47


tara plina de hoti,ne-au luato inainte cu autostrazile pana si bulgaria si albania,noi stim sa ne batem cu caramida in piept vezi doamne cine suntem noi,dar suntem un neam de homosexuali,urmasi a lui Traian si Decebal care nu mai stim nimic sa facem,asteptam sa ne faca altii,noi stim decat sa ne futem in cur

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie