Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 13:55

Autostrada Ploieşti - Braşov, jumătate prin tunel: Ministerul Transporturilor şi CNAIR nu acceptă primul traseu, de 8 miliarde de euro

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 26 august 2022

Autostrada Ploieşti - Braşov, jumătate prin tunel: Ministerul Transporturilor şi CNAIR nu acceptă primul traseu, de 8 miliarde de euro

Ministerul Transporturilor şi CNAIR nu acceptă prima variantă de cost a autostrăzii Ploieşti-Braşov, de aproximativ 8 miliarde de euro, rezultată în urma simulării proiectantului Consitrans, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o emisiune televizată.
Acesta a explicat costul mare al autostrăzii prin lungimea mare a tunelurilor: „Când am venit la Ministerul Transporturilor, situaţia era următoarea: atribuită licitaţia pentru Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic, durata undeva la 5 ani (30 de luni pentru SF şi alte 6 luni pentru proiectare, potrivit contractului – n.r.). Există discuţii cu firma de proiectare (n.r. – Consitrans) despre trasee. Nu se poate, şi am transmis asta colegilor de la CNAIR, să venim cu variante de 8 miliarde de euro pe o sută şi ceva de kilometri de autostradă dacă s-ar merge pe mai mult de o jumătate din traseu cu varianta de tuneluri. E o zonă turistică dezvoltată, trebuie să ţinem cont de specificul fiecărei localităţi, dar tocmai din acest motiv suntem în discuţii. Sigur că am o nemulţumire personală legată de durata contractului, dar este un contract atribuit”, a explicat Grindeanu.
Costurile pot fi semnificativ reduse dacă pe tronsoanele de munte mai mult de o treime din traseu va fi profil apropiat de drum expres, o viteză de 100 km/h şi viraje nu atât de largi ca la o autostradă clasică. Totuşi, valori mai actualizate pot fi prezentate doar după ce se alege varianta de traseu pe care CNAIR o va propune spre aprobare Jaspers/Comisiei Europene în cadrul etapei de Analiză Multi Criterială (AMC 1).
Teoretic, Autostrada de pe Valea Prahovei poate primi finanţare prin POT, dar, spre deosebire de POIM, unde contribuţia UE este de 85%, prin POT România va suporta un procent mult mai mare din costul total. În acest sens, România şi-ar dori ca prin POT să construiască Autostrada pe Valea Oltului (parţial), Autostrada Unirii (cu excepţia capetelor prin PNRR) şi Autostrada pe Valea Prahovei. Pe de altă parte, premierul Nicolae Ciucă a avansat şi varianta PPP, a parteneriatului public – privat.
Poate nu întâmplător, CNAIR are în proiectare pasaje pietonale şi rutiere în staţiuni, iar la Ministerul Dezvoltării s-a scos la licitaţie alternativa pe Valea Doftanei.

Foto: MAI SCUMPĂ DECÂT EUROTUNELUL: Proiectat în anii 80, Eurotunelul, magistrala subterană care trece pe sub Canalul Mânecii şi leagă Marea Britanie de Europa a avut un cost iniţial estimat de 5,5 miliarde de lire, a exemplificat, ieri, ministrul.

+0 -5

Comentarii

'Victor brasoveanul'

2022-08-26 07:58:06


' Asta-i problema, nici la ora actuala nu-i stabilit traseul autostrazii!?!? Motiv pentru care se mai discuta, se mai negociaza, se mai studiaza, se mai minte opinia publica de tot felul de deontologi, numai ca sa NU se realizeze autostrada. '

'Rammstein'

2022-08-26 05:40:50


'Cea mai buna solutie e mutarea mahalalei de pe valea prahovei la bucurești!!..cum care?..A bușteniului... dacă dispare acestă scursură, acest borhot de localitate traficul rutier va fi ok..'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie