Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 08:05

Autostrada pentru biciclete de la Timişoara şi strada suspendată pentru biciclete de la Braşov au acelaşi proiectant

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 28 august 2020

Autostrada pentru biciclete de la Timişoara şi strada suspendată pentru biciclete de la Braşov au acelaşi proiectant

Primăria Braşov a adjudecat contractele pentru proiectarea celor două trasee de biciclete, care vor lega zona Poienelor, de Gară, Centrul Civic, dar şi zona de agrement de „La Iepure” de Poienelor. Ambele contracte au fost câştigate de proiectanţii ilfoveni de la Hentza Business, care au schiţat proiectele mai multor investiţii la Braşov, iar în prezent se ocupă de o investiţie similară, respectiv autostrada pentru biciclete, care va fi amenajată în Timişoara.
Pentru proiectarea traseului 1 (Poienelor – Camera de Comerţ şi Industrie, de unde se intră pe actuala pistă de biciclete), costul de realizare este de 111.900 de lei, fără TVA, iar pentru cel de-al doilea traseu  (zona La Iepure – terminal RAT Poienelor) este de 63.300 de lei.
Piste de biciclete care va lega zona Poienelor de Centrul Civic va fi una futuristă şi presupune inclusiv amenajarea unor pasaje suspendate peste două intersecţii, resoectiv Calea Bucureşti - Poienelor - Saturn şi Gară.
„Pasajele vor prelua traficul pietonal, astfel încât în sensurile giratorii ar rămâne doar circulaţiei auto. Pasajele vor dispune de trasee separate pentru biciclete şi pietoni. Acestea vor avea un aspect arhitectural adecvat, vor supratraversa sensurile giratorii la o înălţime de aproximativ 6 m, iar lăţimea pietonală şi pentru biciclişti va fi de 5,5 m. Accesul se va face prin intermediul rampelor – pentru biciclişti şi a scărilor rulante şi al lifturilor - pentru pietoni”, în conformitate cu detaliile temei de proiectare. Totodată, edilii vor ca pista să fie delimitată pe anumite tronsoane de traficul auto, cum ar fi de exemplu, pe B-dul M. Kogălniceanu, printr-o zonă verde.
De asemenea, în cadrul acestui proiect ar urma să fie amenajate şi două puncte de bike-sharing, unul la Poienelor, iar celălalt în Centrul Civic.
Ambele proiecte sunt finanţate cu fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Fondurile nerambursabile din partea Uniunii Europene reprezintă 98% din valoarea eligibilă a proiectelor. (BizBrasov.ro)

+5 -5

Comentarii

'VS'

2020-08-29 13:34:38


'\"valescu\" are dreptate. Exact așa gândeam și eu. De ce nu se dă niciodata prioritate pietonilor și biciclistilor? Urbaniștii chiar n-au invațat nimic in școli și în viată? Revizuiți proiectul oameni buni!'

'Gerhard Krauss'

2020-08-29 10:58:41


'Curios, pentru ce sunt bani destui,unde mai exista asa ceva? Sunt destule strazi ca in evul mediu, dar ne trebuie ce n-au vazut altii.... '

'Barbu Gh.'

2020-08-28 10:22:25


'Nu mai bună ar fi teleportarea?'

'valescu'

2020-08-28 08:06:38


'Nu e mai simplu sa bagi traficul rutier in subteran si deasupra sa amenajezi spatiul pentru transport public, pietoni si biciclisti? Cand auzi de scari rulante, lifturi, sa urci ca sa ai de unde sa cobori... e clar ca numai pieton sa nu fii.'

'ophelia'

2020-08-28 06:33:31


'Daca ambele sensuri dus-intors sunt pe aceeasi banda si aceea ingista asa cum e modelul la Brasov,ma intreb cum vor circula biciclistii fara sa se loveasca? Cum de politia rutiera a aprobat o astfel de aberatie care numai pista de biciclete nu e?Ar fi bine ca cei care iau asemenea decizii sa vada cum functioneaza un sistem deja implementat care functioneaza la maxim,asa cum e in Danemarca sau Olanda.Macar sa facem un lucru bun de la bun inceput.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie