Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7267 - 11 aug 07:32

Autostrada Metropolitană, propunerea societăţii civile pentru dezvoltarea zonei

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 12 sepembrie 2016

Legătură între Sfântu Gheorghe, nordul Braşovului, aeroport, nord-estul Codlei şi nordul Râşnovului

Autostrada Metropolitană, propunerea societăţii civile pentru dezvoltarea zonei

Societatea civilă braşoveană, reunită în platforma „Braşov. Mai departe”, a dezbătut săptămâna trecută Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Zonei Metropolitane.
Printre propunerile societăţii civile s-au numărat realizarea unei Autostrăzi Metropolitane „care să facă legături între Sfântu Gheorghe, nordul Braşovului, aeroport, nord-estul Codlei şi nordul Râşnovului”. Astfel, susţine societatea civilă, s-ar elimina nevoia amenajării unor centuri ocolitoare ale localităţilor din zona metropolitană şi se vor pregăti legăturile cu viitoarele autostrăzi Bucureşti – Braşov şi Braşov – Bacău.
Potrivit acestora, se poate forma un pol de dezvoltare Braşov – Sfântu Gheorghe în urma unei mai bune conectări infrastructurale şi culturale între cele două comunităţi. „Metropola ar avea Oltul în centrul său, o populaţie de 450.000 locuitori, dar s-ar baza pe coexistenţa mai multor nivele administrative”.

Pietonizare în triunghiul Biserica Bartolomeu – Parcul Central – Centrul Civic
Societatea civilă mai propune extinderea „spaţiului de viaţă” concentrat acum în Centrul Vechi (zone pietonale, mixte, verzi) pentru a cuprinde şi triunghiul Biserica Bartolomeu – Parcul Central – Centrul Civic. Acest lucru ar însemna pietonizarea permanentă sau temporară a anumitor străzi, reducerea vitezei de trafic pe anumite străzi şi amenajarea unor scuaruri/pieţe în unele zone.

Din 2025 doar maşini electrice în Centrul istoric
De asemenea, o altă propunere este ca în Centrul Istoric al Braşovului, din 2025, să nu se mai poată pătrunde decât cu maşini electrice, urmând ca limitarea să fie extinsă din 2030 la întregul „spaţiu de viaţă” al oraşului. Pentru asta vor trebui amenajate staţii de încărcare pentru maşini electrice şi va trebui iniţiat un program de susţinere a achiziţiei de astfel de vehicule (reduceri de taxe, ajutor de stat, etc).
 

+2 -0

Comentarii

CityZen

2016-09-12 21:28:00


Care societate civila?

Marcel Alin Mosoiu

2016-09-12 16:45:47


De ce nu organizarea serviciu cu taxiuri electrice sau hibirde in centrul vechi pentru a pune sfarsit anomaliei care blocheaza caile automobilelor. Cum isi inchipue Primaria ca persoanele in varsta sau cu probleme de umblat pot sa ajunga la cumparaturi sau in oras, mai ales pe vreme proasta??

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional