Autostradă în jurul Brașovului!
Autor: Cristina BÃILÃ
Publicat la 13 februarie 2012
Ocolitoarea va fi finalizată în cel mult un an și jumătate și va fi o adevărată autostradă, cu zonă mediană de delimitare a sensurilor de circulație
Ocolitoarea va fi finalizată în cel mult un an și jumătate și va fi o adevărată autostradă, cu zonă mediană de delimitare a sensurilor de circulație. Contractele de finanțare au fost semnate săptămâna trecută și se va lucra în paralel: construire tronson I și III, dublare tronson II – în total 19,5 kilometri
Toată ocolitoarea municipiului Brașov va fi realizată pe profil de autostradă, cu două benzi pe sens, despărțite de o zonă mediană, cu parapeți. Iar acest lucru îl vom avea în cel mult un an și jumătate. Realizarea primului și celui de al treilea tronson al ocolitoarei va începe în cel mult o lună, iar până la jumătatea anului va începe și dublarea celui de al doilea tronson al ocolitoarei. Toate aceste lucrări sunt realizate de Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). Finanțarea pentru întreaga lucrare este asigurată prin Programul Operațional Sectorial Transport.
Contractele de finanțare au fost semnate săptămâna trecută, iar în maximum 30 de zile trebuie predate amplasamentele firmelor care vor executa lucrările. Licitația pentru primul tronson a fost câștigată de firma Alpine, iar pentru cel de al treilea tronson de către Vectra Service. Împreună, cele două lucrări se ridică la valoarea de 61 de milioane de euro. Aceste două lucrări se vor executa în paralel și au termen de finalizare 12 luni, respectiv 15 luni de la începerea lucrărilor.
Pentru dublarea celui de al doilea tronson, CNADNR a preluat toată documentația și va declanșa licitația în foarte scurt timp. Costul estimativ al lucrării este de 17 milioane de euro și va fi finalizată odată cu celelalte două tronsoane. În România, doar Sibiul mai are o astfel de ocolitoare, cu profil de autostradă. „Am reușit să degrevăm bugetul local de costurile necesare realizării acestor lucrări de maximă importanță pentru oraș. Peste un an și ceva nu vom mai avea trafic greu prin oraș, ceea ce este o mare realizare pentru Brașov”, ne-a declarat primarul George Scripcaru.
Tronsonul I va avea 7,2 kilometri
Primul tronson al ocolitoarei va fi prelungit până la intersecția cu DN 11, la sensul giratoriu de unde pornește cel de al doilea tronson. Astfel, după cum ne-a explicat Liliana Horga, director executiv adjunct al Direcției tehnice din cadrul Primăriei Brașov, de la kilometrul 2+100m traseul va ocoli halda de gunoi, va intersecta DJ 103A Brașov – Tărlungeni, va continua prin spatele CET cu un pod peste pârâul Dorbav, va traversa zona Triaj, iar peste liniile de cale ferată ale Depoului CFR va fi amenajat un pasaj suprateran. „Primul tronson se va intersecta cu cel de al doilea pe DN 11, printr-un pasaj suprateran, peste actualul sens giratoriu. Acest lucru este necesar deoarece avem calea ferată care trebuie intersectată. Vor fi amenajate bretele spre toate direcțiile de mers. Și din cauză că pe acest traseu sunt foarte multe parcele de teren care nu au cale de acces, s-au prevăzut în proiect drumuri colectoare, paralele cu acest tronson”, ne-a explicat Liliana Horga. Acest tronson va avea o lungime de 7,2 km.
Tronsonul II va fi dublat
Dublarea celui de al doilea tronson la patru benzi va fi realizată, cel mai probabil, începând cu jumătatea acestui an. Acest tronson are șase kilometri, două poduri peste Durbav și Timișul de Jos, precum și un pasaj peste calea ferată, în apropiere de DN 13. Lungimea acestui tronson este de 6 km.
Tronsonul III se termină cu o parcare pentru tiruri
Cel de al doilea tronson va avea o lungime de 6,3 km pleacă cu un pasaj peste actuala girație de pe DN 13. Pasajul va avea și bretelele necesare pentru a asigura legătura cu toate direcțiile. Tronsonul se va intersecta cu str. Plugarilor prin amenajarea unui sens giratoriu, apoi cu str. Lânii. În acest caz va fi amenajat un pod peste ocolitoare, deoarece este mai ieftin un pod cu câte o bandă pe sens, decât unul cu două benzi pe sens. Următoarea intersecție va fi cu drumul spre Institutul Cartofului, unde va fi reluat tot un pod peste ocolitoare, iar la intersecția cu calea ferată și DN 1 spre Sibiu va fi amenajat un pasaj suprateran. Ocolitoarea va continua înspre DN 73, în zona străzii Ion Clopoțel. În acest capăt al ocolitoarei vor fi amenajate două sensuri giratorii, care vor facilita accesele către Codlea, Brașov și Pitești. În capătul ocolitoarei va fi amenajată o platformă de acces care va fi deservită numai de traficul greu, o parcare pentru tiruri și acolo se va face și controlul ARR și vor fi cântărite tirurile și camioanele. Pe cel de al treilea tronson de ocolitoare nu sunt prevăzute drumuri colectoare, deoarece proprietățile din zonă au acces din străzile existente deja.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu