Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 15:13

Autostrada Gdansk – Constanţa, anunţată de ambasadorul SUA, ocoleşte Braşovul

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 13 octombrie 2020

Autostrada Gdansk – Constanţa, anunţată de ambasadorul SUA, ocoleşte Braşovul

Autostrada anunţată de ambasadorul american la Bucureşti, prin care SUA vor să lege Portul Constanţa de Marea Baltică, se numeşte Via Carpathia şi este un proiect dezvoltat în cadrul Iniţiativei Trei Ţări. Autostrada ar urma să pornească din Lituania şi să traverseze Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria şi Grecia, după cum arată site-ul Iniţiativei celor Trei Mări – o platformă politică la nivel prezidenţial care reuneşte cele 12 state membre ale UE aflate între mările Adriatică, Baltică şi Neagră (Austria, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia şi Slovenia) şi la care SUA este co-participant.
Potrivit fişei proiectului, Autostrada Via Carpathia ar urma să plece din portul lituanian Klaipeda până în portul grec Salonic, tăind România prin partea sa de vest. Porturile Constanţa (România) şi Gdansk (Polonia) nu se află pe traseul direct al autostrăzii, dar vor fi legate de aceasta prin alte bucăţi de autostradă (Autostrada Constanţa – Bucureşti – Piteşti – Sibiu – Lugoj în cazul României), potrivit G4Media.
În plus faţă de segmentul de autostradă Sibiu – Piteşti, aflat acum parţial în construcţie, pe teritoriul României ar urma să se construiască încă două segmente de drum de mare viteză aflate pe traseul Via Carpathia: segmentul Oradea – Arad, estimat la 350 de milioane de euro, şi segmentul Lugoj – Calafat, cu o valoare similară.
Proiectul Via Carpathia a fost iniţiat de Polonia şi Ungaria în 2016 în dorinţa de a lega nordul şi sudul flancului estic al UE. Proiectul a fost adoptat ulterior de Iniţiativa celor Trei Mări ca unul strategic pentru regiune şi ar putea fi finanţat prin intermediul Fondului de Investiţii al Iniţiativei.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat sâmbătă că proiectul autostrăzii implică atragerea de fonduri private.
Summit-ul celor Trei Mări organizat de România (17-18 septembrie 2018) a avut drept obiectiv obţinerea de progrese privind interconectivitatea în domeniile transporturilor, energiei şi digital. Unul din principalele rezultate ale Summit-ului a fost andosarea unei liste de proiecte prioritare de interconectare la nivel regional.
Dacă va fi realizat proiectul autostrăzii, va fi prima infrastructură rutieră care va lega Marea Baltică de Marea Neagră şi Marea Egee.

Foto: G4Media

Comentarii

'Willy'

2020-10-13 09:53:36


'Romania sa puna mana sa isi construitasca ce este de construit nu sa stea ciucurel la altii. Drumurile europene le-a construit Europa? Nu. Fiecare tara si-a facut anumite drumuri care print traseul lor au devenit asa zisele drumuri europene. Asa si cu mult trambitata autostrada americana: urmeaza traseul soselelor gata facute sau eventual pe unde este cazul o sa se mai completeze cate o gaura.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie