Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 12:32

Autostrada Făgăraş – Sibiu, retrogradată la statutul de drum expres de ministrul Ioan Rus

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 03 sepembrie 2014

„Mentenanţa la autostradă te ucide după ce ai făcut-o dacă nu ai circulaţie pe ea”

Autostrada Făgăraş – Sibiu, retrogradată la statutul de drum expres de ministrul Ioan Rus
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, spune că deocamdată România nu are nevoie de 2.000 kilometri de autostrăzi, după cum promitea predecesorul său, Dan Şova, ci de o reţea de drumuri expres. „N-are rost să visăm că vom face milioane de kilometri pe secundă că nu face nimeni în lume. Avem nevoie de 2.000 şi ceva (de kilometri – n.r.) de drumuri-expres, rezultă din acest Master Plan. Nu peste tot avem nevoie de autostrăzi. Nu ne calificăm. (…) Master Planul acesta nu este un document bătut în cuie, o dată la trei ani el se actualizează”, spune Rus.
În viziunea sa statul mai întâi face exproprieri ca pentru realizarea unei autostrăzi, însă în final se construieşte doar un drum expres. Peste ani, când va exista posibilitatea, drumul expres este extins la standard de autostradă. Aceasta este strategia ministrului Ioan Rus. „Pe drumurile expres expropriem la nivel de autostradă, deci pe 70 de metri (lăţime – n.r.) şi facem drum expres cu patru benzi, măresc viteza medie orară de la 50 km/h la 100 km/h. Apoi, generaţia următoare de miniştri sau în exerciţiul financiar 2020-2027 va putea extinde, de la patru benzi de drum-expres la regim de autostradă. Deci te modernizezi în funcţie de nevoile tale, că altfel, noi sigur ne-am dori acum după atâta secetă să avem autostradă fiecare până-n poartă. Dar mentenanţa la autostradă te ucide după ce ai făcut-o dacă nu ai circulaţie pe ea”, a afirmat Ioan Rus.
Ideea înlocuirii proiectelor de autostrăzi cu altele de drumuri expres aparţine fostului ministru liberal al Transporturilor Ludovic Orban. Acesta prezenta public în 2008 chiar o listă de 12 proiecte de drumuri expres. Trebuie precizat că nici ministrul Ludovic Orban, dar nici miniştrii care l-au succedat, anume Radu Berceanu, Anca Boagiu, Alexandru Nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Dan Şova, nu au reuşit construirea vreunuia dintre proiectele propuse în 2008, fie la standard de drum expres, fie de autostradă. Lista ministrului Ludovic Orban includea printre altele şi drumul Făgăraş – Sibiu, care în viziuni ceva mai recente era imaginat ca autostradă. 
 
Care-i diferenţa?
Caracteristicile drumurilor expres fac obiectul unor normative ce nu au fost făcute public de către Compania de Drumuri. Puţinele informaţii disponibile arată însă că viteza de proiectare a acestor drumuri este de 100 de kilometri la oră, faţă de 130 kilometri la autostrăzi, iar podurile şi benzile de circulaţie sunt mai înguste. 
+2 -2

Comentarii

iulian

2014-09-15 05:29:01


Pe langa altele la cati bani investeste guvernul in multe firme straine care participa la licitatie de ce nu angajeaza cnadr ul oameni, cumpara utilaje si fac ei drumurile. Deci statul nu trebuie sa mai astepte la licitatii o groaza de timp, dupa care contestatii si altele, bani cu tva, asa impusca doi iepuri dintr un foc, creeaza locuri de munca, si nu mai face curul mare la regii asfaltului.

Roger Sibingo Euroterra

2014-09-05 23:35:29


Imi este scârbă și rușine, Doar când aud de noi probleme. Cum ciripesc minciuni *pe șine*, Și *șovăiesc* cu Rus dileme.

Nelu Tatu

2014-09-05 22:30:05


Mai Rus, cind am vazut ca te-ai pricopsit cu scaunul de ministru la transporturi, am sperat ca tu sa faci ceva, ca ceilalti au fost/sunt cum spunea Gogu, ``pacalici``! Mai nemernicilor, va scriu din Germania, am vorbit cu tot felul de oameni de afaceri, degeaba am incercat eu sa fac loby, sa investeasca in Romania... stiti ce raspuns mi-au dat trei dintre ei ``eh! nu aveti autostrazi!``. Incepeti dracu, odata cu continuitate de la exterior din vest catre est, ca daca faceti pe unde aveti voi interes in mijlocul tarii sau pe unde a ``intarcat mutu, iapa!`` (ex Alexandria, etc), atunci nici dracu nu o sa vina sa aduca ceva locuri de munca... (locuri de munca care le-au distrus Iliescu, Roman, Constantinescu, Basescu, toti, prin distrugerea fabricilor, au distrus si acum plingem ca nu avem locuri de munca) Apropopo! de economie, duceti-va cu totii in Albania sa va dea lectii de economie, ca Albania merge perfect de vreo 10 ani incoace, ea si Finlanda!!! cautati pe net!!! Stau co oameni in virsta de vorba. aici in Germania si au ajuns si astia sa spuna ca `` la cit de bogata e tara voastra (Romania), voi nu aveati nevoie decit de oameni cinstiti si patrioti la conducerea tarii, atit! aveti sa=l regretati pe Ceausescu`` hai ca dau din una in alta, Ceausescu a facut pasajul Unirii de 780 de metrii pe sub metrou, pe sub Dimbovita, in sase luni si ``democratii`` astia au facut pasajul de la Baneasa lung de 120 de metrii in trei ani si jumatate!!! numai salarii sa platesti 42 de luni fata de 6, cita diferenta e, plus energie, utilaje, etc. dati drumul mai repede la Lugoj-Deva si apoi Sibiu-Pitesti, Ploiesti-Brasov-Sibiu si spre Moldova... Bateti palma odata cu chinezii, dar sa vina cu oamenii lor nu cu lenesii nostri, sau nu va dau aia comisioanele pe care le doriti... Ah! mi-am adus aminte, azi am alimentat cu gpl masina mea la pretul de 36 de centi litru la Fussen si daca mai mergeam 25 de km in Austria, acolo plateam 32-33 de centi pe litru, cit e in Romania? dar astia nu au strop de sonda pe teritoriul lor, noi l-am vindut la OMV!!! asa ne trebuie daca suntem prosti si la vot alegem toti netrebnicii si neavenitii!!! Ma opresc, ca iar ma enervez!

Iancu

2014-09-05 10:21:52


In sfarsit Ardealul va fi legat prin autostrada de o capitala. Pacat ca nu Bucuresti.

Albertas

2014-09-04 11:35:43


Ioan Rus ignoră cu desăvârșire toate analizele care arată că pentru un drum expres costurile pe kilometru sunt doar puțin mai mici decât pentru o autostradă.

rammstein

2014-09-03 18:53:46


dar de ce nu facem poteci ?..pentru boi si magari(ca tot e plin guvernul de ei)...bine ca pentru pomeni electorale sunt bani !...RUSINE !!!!!!!!!!

Calin

2014-09-03 18:38:54


Pe dincolo, autostrăzi se mai construiesc numai cu 3 benzi pe sens, noi facem cu două și ne văităm ce scumpe sunt. Întradevăr, acum multe zone nu au trafic de autostradă, dar nr de mașini la 1000 loc e 1/3 din media Eu, medie care o stricăm tot noi cu nr. mic de mașini. Pune-ți dreacu mâna și face-ți ceva, nu mai fura-ți și mințiți atât. Face-ți dreacu autostrada pe valea prahovei, pe valea oltului direct pe 3 benzi pe sens că ălea nu vor mai putea fi redimensionate ulterior, și oricum dacă dai drumul la trafic pe valea Prahovei (lași TIR-ul la liber) se va bloca instant, și oricum câți pontaci se vor înghesuiii să taie panglici pe astea două șosele nu o să prea încapă nici pe cele 6+2(rezervele) benzi pe care vi le propun eu, sper să apuc ziua când se vor tăia măcar o panglică pe una din ele, vă zic eu, mitingurile cu minerii la Buc din 90 o să fie povești frumoase față de câți pontaci o să fie pe șosea la tăierea panglicilor.

Gogu

2014-09-03 17:06:12


Pacalicii astia pontisti, se tin de glume, care mai de care mai nereusite. Dupa ce a desenat toata harta cu autostrazi imaginare, acum au constat ca nu pot face mai nimic si au schimbat minciuna. Numai daca esti redus mintal poti sa-i crezi pe comunistii astia, care precum Ceausescu, promit extrem de multe si fac extrem de putin.

Nicolai Barbulescu

2014-09-03 06:16:06


Alt destept, lauda-te gura ca iti dau importanta toti vorbesc si nici unul nu face nimic,sosele de viteza,autostrazi faceti ceva pina la urma ne-am saturat de promisiuni desarte,ce sa facut de la revolutie? mai nimic sa furat si excrocat si Romania a ramas in urma.Cind vor invata politicieni ca daca vrei sa ai investitori trebuie sa ai infrastructura dar se vede ca mintea scurta nu gindeste departe.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie