Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 09:39

Autostrada Făgăraş – Sibiu, primul aviz de mediu de la APM Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 08 iulie 2020

Autostrada Făgăraş – Sibiu, primul aviz de mediu de la APM Braşov

Compania de Drumuri a prelungit până pe 30 iunie 2021 revizuirea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Făgăraş, parte din viitoarea şosea de mare viteză Sibiu – Braşov – Bacău (A13). Contractul pentru acest proiect a fost semnat în primăvara anului 2015 şi încă nu e gata. Între timp, însă, Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov a eliberat primul aviz de mediu pentru autostrada care face legătura între Sibiu şi Făgăraş.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat luna trecută prelungirea contractului de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Făgăraş”, proiect co-finanţat din fonduri europene. „Perioada de implementare a Proiectului este de 74 luni, respectiv între data de 01.05.2015 şi 30.06.2021 la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanţare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”, se arată în anunţul CNAIR. Durata neobişnuit de mare de implementare, de 74 de luni, a atras însă atenţia pasionaţilor de infrastructură de pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură (API).
În sinteza dedicată proiectului, reprezentanţi ai API detaliază evoluţia proiectului din 2015 şi până în prezent: „Acest contract de revizuire a studiului de fezabilitate a fost suspendat între 18.11.2015 şi 18.11.2016 din cauza lipsei de finanţare. După identificarea unei surse de finanţare, contractul a fost desuspendat, realizându-se primele investigaţii geotehnice în primăvara anului 2017 pe sectorul din apropierea oraşului Făgăraş. Apoi, până la începutul anului 2019 a avut loc o dezbatere de lungă durată CNAIR-Consitrans-Jaspers cu privire la traseul şi soluţia tehnică câştigătoare pe sub-secţiunea dinspre Sibiu. După ce în primă fază (prima analiză multi-criterială) părea că alternativa câştigătoare va conecta proiectul la A1 în zona Veştem, în mod surprinzător la a doua analiză multicriterială a ieşit câştigătoare alternativa care se conectează la A1 în zona Boiţa, reprezentând un ocol de peste 10 km pe relaţia principală est-vest. Au fost observate echipamentele pentru forajele geotehnice în zona Boiţa în octombrie/noiembrie 2019.
Încă nu a fost lansată procedura privind obţinerea acordului de mediu”, spun reprezentanţii API. Contractul de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Făgăraş” a fost semnat în aprilie 2015 cu asocierea Aecom Inginieria – Consitrans – Search Corporation pentru suma de 16,31 milioane de lei, fără TVA. Rămâne de văzut dacă anul viitor, după şase ani de la semnarea contractului, se va finaliza revizuirea studiului de fezabilitate pentru acest tronson din A13.
Autostrada de la Sibiu la Braşov este cerută şi de unul dintre cei mai mari angajatori privaţi din România, Continental.

+3 -1

Comentarii

'Get'

2020-07-21 23:55:33


'Frontul Sclaviei Naționale = toate partidele și sateliții ,toți președinții și justiția. '

'Gabriel Ciprian Filip'

2020-07-09 21:57:53


'Ca la noi ,la nimeni! Ruşine să vă fie Don 2015 încă tot se studiază traseul,pe când de atunci într o Românie normală ar fi trebuit să fie gata!!! Ruşine să vă fie!!! Ah ,da, ştim cu toți de vină este PSD eeeee,cu toți sunteți o apă şi un pământ!!!'

'Willy'

2020-07-08 10:25:03


'In primul si primul rand trebuie construita o puscarie. Enorma. Si cazati in ea, toti aia care din \'90 si pana azi au fost intr-un fel sau altul la conducerea Republicii Bananiere Romania. O data stopat GIO, mai stam de vorba despre poteci, stradute, drumuri, autostrazi, spitale, scoli, parcuri, etc. Etc. Sau mai bine mergem pe Marte si o luam de la capat. Ca tot atat avem de muncit: de la zero.'

'Lazar'

2020-07-08 07:25:01


'D-le prim ministru Orban cand veti destituii toata conducerea CNAIR pentru incompetenta.Ar fi bine ca timp de 74 de luni sa nu mai fie incadrati in nici o institutie a statului ca sa vada ce inseamna 160 km in 74 de luni.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie