Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.7792 RON
1 GBP = 5.8884 RON
1 XAU = 422.7614 RON
1 AED = 1.3011 RON
1 AUD = 2.9949 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.8043 RON
1 CAD = 3.3209 RON
1 CHF = 5.2704 RON
1 CNY = 0.6558 RON
1 CZK = 0.1979 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0950 RON
1 HUF = 1.2126 RON
1 INR = 0.0553 RON
1 JPY = 3.0564 RON
1 KRW = 0.3326 RON
1 MDL = 0.2567 RON
1 MXN = 0.2337 RON
1 NOK = 0.4234 RON
1 NZD = 2.7042 RON
1 PLN = 1.1800 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0482 RON
1 SEK = 0.4337 RON
1 TRY = 0.1341 RON
1 UAH = 0.1138 RON
1 XDR = 6.2314 RON
1 ZAR = 0.2574 RON
Publicat la 08 iulie 2020
Compania de Drumuri a prelungit până pe 30 iunie 2021 revizuirea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Făgăraş, parte din viitoarea şosea de mare viteză Sibiu – Braşov – Bacău (A13). Contractul pentru acest proiect a fost semnat în primăvara anului 2015 şi încă nu e gata. Între timp, însă, Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov a eliberat primul aviz de mediu pentru autostrada care face legătura între Sibiu şi Făgăraş.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat luna trecută prelungirea contractului de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Făgăraş”, proiect co-finanţat din fonduri europene. „Perioada de implementare a Proiectului este de 74 luni, respectiv între data de 01.05.2015 şi 30.06.2021 la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanţare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”, se arată în anunţul CNAIR. Durata neobişnuit de mare de implementare, de 74 de luni, a atras însă atenţia pasionaţilor de infrastructură de pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură (API).
În sinteza dedicată proiectului, reprezentanţi ai API detaliază evoluţia proiectului din 2015 şi până în prezent: „Acest contract de revizuire a studiului de fezabilitate a fost suspendat între 18.11.2015 şi 18.11.2016 din cauza lipsei de finanţare. După identificarea unei surse de finanţare, contractul a fost desuspendat, realizându-se primele investigaţii geotehnice în primăvara anului 2017 pe sectorul din apropierea oraşului Făgăraş. Apoi, până la începutul anului 2019 a avut loc o dezbatere de lungă durată CNAIR-Consitrans-Jaspers cu privire la traseul şi soluţia tehnică câştigătoare pe sub-secţiunea dinspre Sibiu. După ce în primă fază (prima analiză multi-criterială) părea că alternativa câştigătoare va conecta proiectul la A1 în zona Veştem, în mod surprinzător la a doua analiză multicriterială a ieşit câştigătoare alternativa care se conectează la A1 în zona Boiţa, reprezentând un ocol de peste 10 km pe relaţia principală est-vest. Au fost observate echipamentele pentru forajele geotehnice în zona Boiţa în octombrie/noiembrie 2019.
Încă nu a fost lansată procedura privind obţinerea acordului de mediu”, spun reprezentanţii API. Contractul de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Făgăraş” a fost semnat în aprilie 2015 cu asocierea Aecom Inginieria – Consitrans – Search Corporation pentru suma de 16,31 milioane de lei, fără TVA. Rămâne de văzut dacă anul viitor, după şase ani de la semnarea contractului, se va finaliza revizuirea studiului de fezabilitate pentru acest tronson din A13.
Autostrada de la Sibiu la Braşov este cerută şi de unul dintre cei mai mari angajatori privaţi din România, Continental.
'Gabriel Ciprian Filip'
2020-07-09 21:57:53
'Ca la noi ,la nimeni! Ruşine să vă fie Don 2015 încă tot se studiază traseul,pe când de atunci într o Românie normală ar fi trebuit să fie gata!!! Ruşine să vă fie!!! Ah ,da, ştim cu toți de vină este PSD eeeee,cu toți sunteți o apă şi un pământ!!!'
'Willy'
2020-07-08 10:25:03
'In primul si primul rand trebuie construita o puscarie. Enorma. Si cazati in ea, toti aia care din \'90 si pana azi au fost intr-un fel sau altul la conducerea Republicii Bananiere Romania. O data stopat GIO, mai stam de vorba despre poteci, stradute, drumuri, autostrazi, spitale, scoli, parcuri, etc. Etc. Sau mai bine mergem pe Marte si o luam de la capat. Ca tot atat avem de muncit: de la zero.'
'Lazar'
2020-07-08 07:25:01
'D-le prim ministru Orban cand veti destituii toata conducerea CNAIR pentru incompetenta.Ar fi bine ca timp de 74 de luni sa nu mai fie incadrati in nici o institutie a statului ca sa vada ce inseamna 160 km in 74 de luni.'
Avioanele Transavia nu vor ateriza anul acesta la Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav
2025-01-22 citeste mai multPreşedintele Senatului, Ilie Bolojan, a prezentat, într-o conferinţă de presă, un plan de reorganizare a Parlamentului, care va implica o reducere semnificativă a personalului fără a afecta[...]
2025-01-24 citeste mai multPrima de pensionare a unui director de la Regia Naţională a Pădurilor Romsilva este echivalentul a 100.000 de euro, a dezvăluit ministrul Mediului, Mircea Fechet. Potrivit ministrului, directorii[...]
2025-01-24 citeste mai multCel mai vechi hotel de la poalele Tâmpei, Hotelul Coroana, are din vara lui 2023 un nou proprietar, după ce Aro Palace a luat decizia să îl vândă. Vechea unitate de cazare a fost[...]
2025-01-24 citeste mai multInvestiția de la Brașov este de 6 milioane de euro
2025-01-24 citeste mai mult
'Get'
2020-07-21 23:55:33
'Frontul Sclaviei Naționale = toate partidele și sateliții ,toți președinții și justiția. '