Curs BNR
1 EUR = 4.9762 RON
1 USD = 4.6699 RON
1 GBP = 5.7698 RON
1 XAU = 344.5697 RON
1 AED = 1.2715 RON
1 AUD = 3.0092 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.9039 RON
1 CAD = 3.4052 RON
1 CHF = 5.1198 RON
1 CNY = 0.6444 RON
1 CZK = 0.1969 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0971 RON
1 HUF = 1.2629 RON
1 INR = 0.0560 RON
1 JPY = 3.0160 RON
1 KRW = 0.3388 RON
1 MDL = 0.2600 RON
1 MXN = 0.2728 RON
1 NOK = 0.4241 RON
1 NZD = 2.7564 RON
1 PLN = 1.1508 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0500 RON
1 SEK = 0.4286 RON
1 TRY = 0.1435 RON
1 UAH = 0.1180 RON
1 XDR = 6.1406 RON
1 ZAR = 0.2425 RON
Publicat la 23 iulie 2018
Bani europeni pentru capătul de stradă Râşnov – Cristian. Investitori privaţi pentru autostrada Braşov – Ploieşti
Anunţat anul trecut ca un proiect finanţat de la bugetul de stat, capătul de autostradă Predeal – Cristian ar putea fi realizat cu bani europeni. În acest sens, vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a elaborat şi a depus în 10 iulie 2018 aplicaţia de finanţare pentru proiectul „Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Comarnic – Braşov, Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 şi drum de legătură”, în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă. Valoarea totală a proiectului este de 204.219.379 lei (inclusiv TVA) şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 123.429.400,05 lei, 25% contribuţia proprie - 41.143.133,32 lei, restul de 39.646.846,22 lei reprezentând TVA.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la acest tronson (Predeal - Cristian, în fapt același cu Râșnov - Cristian din comunicărilor iniţiale ale CNAIR) a fost semnat în luna octombrie a anului trecut, cu Asocierea SC Alpenside SRL - SC Specialist Consulting SRL. Valoarea este fiind de 118.019.701, 80 lei fără TVA, iar durata de execuţie este de 24 luni, din care proiectare 6 luni, iar execuţia propriu-zisă este de 18 luni. Contractul a intrat în vigoare abia în 10 aprilie 2018, după ce au fost parcurse mai multe etape birocratice, inclusiv obţinerea certificatelor de urbanism. Conform graficului de implementare, proiectarea ar trebui să se încheie în 10 octombrie, după care să înceapă lucrările propriu-zise.
Prin acest proiect se vor construi 6,3 km de autostrada şi 3,56 km drum de legătură, precum şi două poduri pe autostradă, un pod pe drum de legătură şi trei pasaje peste autostradă.
Autostradă „de legătură” între două drumuri naţionale
Având în vedere că cei de la CNAIR au trimis la Comisia Europeană o cerere de finanţare pentru un capăt de autostradă, în documentaţia prin care au solicitat banii europeni ei au menţionat că scopul acestui proiect este „reducerea timpului de călătorie între Râşnov şi Cristian de la 11 minute la 4 minute, dar şi reducerea costurilor de operare a vehiculelor cu aproximativ 15%. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă realizarea unei legături rapide şi în siguranţă între DN73 (Râşnov) şi DN73 (Braşov) ocolind astfel oraşul Râşnov şi comuna Cristian, prin tronsonul de autostradă Râşnov - Cristian, parte a secţiunii Predeal - Cristian”. Tot prin implementarea acestui proiect, oficialii de la CNAIR au justificat că va fi redus numărul de accidente „ca urmare a evitării traversării zonelor urbane”, dar şi că se vor îmbunătăţi condiţiile de mediu, ca urmare a reducerii cantităţilor de emisii poluante, a zgomotului şi a poluării locale a aerului.
Parteneriatul public-privat pentru Autostrada Ploieşti-Braşov, în primă lectură la Guvern
Capătul de autostradă Predeal Cristian face parte dintr-un proiect mai amplu, respectiv autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov, care leagă judeţul nostru de Capitală. Anul trecut, pentru implementarea acestui proiect, fostul premier Mihai Tudose a încheiat un parteneriat de asistenţă tehnică cu Banca Mondială, care a fost „denunţat” în această premieră de actualul Guvern, care a optat pentru revenirea la o strategie mai veche, dar care nu a dat roade: parteneriatul public privat. De altfel, la ultima şedinţă de Guvern, a fost discutat în primă lectură studiul de fundamentare pentru autostrada Ploieşti -Comarnic - Braşov, cu o lungime totală de 115 km. Înaintea şedinţei, premierul Viorica Dăncilă a anunţat că „în luna august vor începe procedurile de atribuire şi dialogul competitiv cu investitorii”.
rammstein
2018-07-23 13:49:26
in ce an stelar??.....
Mircea
2018-07-23 13:28:04
Singur ca s-a renunțat la colaborarea cu Banca Mondiala...de acolo nu vin comisioanele mascate
MUNICIPIUL BRAŞOV, titular al proiectului „Amenajări în vederea autorizării ISU în unităţi de învăţământ - Liceul Andrei Mureşanu -Corp A”, anunţă publicul[...]
2024-04-25 citeste mai multMedicul Dan Grigorescu este primul candidat care a depus miercuri, 24 aprilie,la Biroul Electoral Municipal (organizat la CATTIA Braşov) listele cu semnături ca să devină consilier local. Acesta[...]
2024-04-25 citeste mai multDecizia a fost anunţată după ce Tribunalul Braşov a pus pe rol procesul în care este cercetată pentru fapte de corupţie
2024-04-25 citeste mai multJudecătoria Rupea a respins candidatura lui Mircea Pălăşan, primarul din Buneşti, potrivit portalului instanţei. Decizia nu e definitivă şi poate fi atacată cu apel la Tribunalul Braşov. Iniţial,[...]
2024-04-25 citeste mai multCumpărată cu aproximativ un milion de euro de Primăria Braşov, clădirea de pe strada Constantin Lacea din Braşov (cartierul Şchei) ar urma să fie amenajată ca spaţiu educaţional. Pentru a[...]
2024-04-25 citeste mai mult
Agamiță-pulitician multicolor ot Brașov
2018-07-23 16:49:47
Cu pietriș ,cu șușanele ,tot mai terminăm șosele . Cu fanfare ,pamblicuțe ,le inaugurăm cu fast, discursuri sforăitoare(vorbe goale) ,dar mai aveți puțintică răbdare(vorba amicului meu Trahanache) că până la sfântul așteaptă mai e vreme. Până atunci și porcul va învăța să decoleze de pe aeroportul (tot în așteptarea spre infinit) de la Ghimbav.