Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 16 decembrie 2021
Cea mai scumpă autostradă din România va avea un cost estimat de 34,1 milioane de euro/kilometru. Este vorba de tronsonul de 151,9 kilometri Miercurea Nirajului – Leghin din Autostrada Tg Mureş – Tg Neamţ (A8), potrivit datelor publicate în Planul Investiţional 2020 – 2030 al Ministerului Transpoturilor. Cel mai scump proiect rutier din România este însă Podul de la Brăila cu un cost de peste 200 de milioane de euro/kilometru.
A doua cea mai scumpă bucată de autostradă din România este tronsonul Holdea – Margina din Autostrada Lugoj – Deva (A1). Cunoscută ca secţiunea „tunelurilor pentru urşi”, această bucată de 9 kilometri are un cost mediu de 33 milioane de euro/kilometru, scrie Economica.net.
Mai departe, urmează Autostrada Sibiu – Piteşti cu loturile montane 2 şi 3. În lungime de 68,8 kilometri, cele două secţiuni transcarpatice au un cost mediu de 26,8 milioane de euro/kilometru.
Clasamentul este completat de Autostrada Comarnic – Braşov, o altă autostradă montană, în lungime de 50,1 kilometri şi cu un cost estimat de 25,2 milioane de euro/km.
România va trebui să aloce anual, în următorii 10 ani, aproximativ 2% din PIB reprezentând contribuţia financiară aferentă proiectelor cu finanţare europeană, la care se adaugă necesarul pentru finalizarea întregii infrastructuri prezentate în Planul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport aferent perioadei 2020 – 2030.
Potrivit Planului Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 – 2030, per total, nevoia de finanţare pentru toate sectoarele de transport din România pe următoarea decadă este de 72,77 miliarde de euro. Din această sumă, 34,19 miliarde de euro sunt dedicate infrastructurii rutiere, 20,63 miliarde de euro infrastructurii feroviare, 10,7 miliarde de euro dedicate infrastructurii de metrou, 4,46 miliarde de euro dedicate infrastructurii navale şi 2,79 miliarde de euro dedicate infrastructurii aeroportuare.
nu este nici un comentariu
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-26 citeste mai multCu o experiență de peste 20 de ani în conducerea echipelor din industria de retail, Constantin Brutaru a ales să se alature echipei DO Security, operator privat, specializat în domeniul de securitate și pază, în funcția de director comercial și dezvoltare.
2024-04-26 citeste mai multViteza trenurilor pe tronsonul Braşov – Sighişoara abia dacă atinge pe unele porţiuni circa 60 km/oră, în vreme ce pe tronsonul deja modernizat, Sighişoara – Simeria, aceasta[...]
2024-04-26 citeste mai multCompania românească Romarg, specializată în furnizarea serviciilor de găzduire web şi înregistrare domenii din România, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri[...]
2024-04-26 citeste mai multConcernul de firme turceşti care lucrează la construcţia Autostrăzii Sibiu-Făgăraş, parte din cea de-a doua autostradă a Moldovei, A13, a devansat deja graficul fazei de proiectare
2024-04-26 citeste mai mult
Adaugă un comentariu